Vs: Ilveksen tilastoketju
Oksasen numero jäädytettiin ainakin Raipen pelatessa Malmössä.Taisi olla itse Raipekin rahdattu paikalle,kun Ruotsissa oli sarjataukoa tai Raipe loukkaantuneena tms.
Jalon numero jäädytettiin miehen ollessa ensimmäisiä kausiaan Ilveksen toimitusjohtajana.Muistan ainakin vitsaillun,että Jalo pisti asiat tärkeysjärjestykseen ja oman numeronsa kattoon.(tosiasiassa Jalo ei asiasta päättänyt,mutta olihan tuo hiukan hauska juttu kuitenkin)
Juhlavuosinahan noita on jäädytetty Raipea (jonka numero jäädytettiin heti uran lopetuksen jälkeen)
ja Oksasta lukuunottamatta.
eli Honkavaara, kun Ilves täytti 65 vuotta,Jalo kun Ilves täytti 70 vuotta,Peltonen,kun Ilves täytti 75 vuotta ja Tammi,kun Ilves täytti 80 vuotta.90-lukua ennenhän tuo numeron jäädytyskulttuuri ei ollut oikein rantautunut Suomeen,Wasaman numero toki oli jäädytettynä heti tapaturmasta lähtien,mutta ei sekään katossa ollut.Veikko Suomisen numerohan on myös heti miehen pelikaudella tapahtuneen itsemurhan jälkeen ollut käyttämättömänä,mutta sitä ei kattoon ole nostettu,eikä nosteta.
edit: jaahas,tietoa tulikin jo muilta.Itse olen tainnut Jaloa ja Tammea lukuunottamatta olla kaikki paidannostamiset todistamassa.Jalon kohdalla oli joku höntsymatsi kyseessä ja lapsuuden idolini Tammen paitaa nostettaessa oli oman esikoispoikani ristiäiset.
edit2:
Aarne Honkavaaran numero nostettiin 22.2.1997 tosiaan Ilveksen 65-vuotisjuhlapelin yhteydessä