Ilveksen valmentajisto ja johto

IhanJuniori

Junioripelaaja
Mitenkäs se mantra menikään?
Merikivi ja Tanska ULOS!
Screenshot_2024-11-30-19-49-18-65_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Screenshot_2024-11-30-19-48-52-27_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

M22

Luottopelaaja

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.

- Olen kiitollinen Ilvekselle kahdesta kaudesta, jotka olen saanut olla mukana. Tämä kausi painetaan sata lasissa Ilveksessä ja A-maajoukkueessa, miesten kisojen jälkeen alkaa työ 2010-syntyneiden eteen, Merikivi sanoo.

IhanJuniori

Junioripelaaja

- Olen kiitollinen Ilvekselle kahdesta kaudesta, jotka olen saanut olla mukana. Tämä kausi painetaan sata lasissa Ilveksessä ja A-maajoukkueessa, miesten kisojen jälkeen alkaa työ 2010-syntyneiden eteen, Merikivi sanoo.
No nyt sitten nähdään paraneeko vaihtamalla.

ifor74

Luottopelaaja
Viime kauden pudotuspelit painaa ihmisillä varmaan aikas paljon.

Itse olen tyytyväinen Merikiveen.
Luuletko että Merikivi lähti muuttaan jotain suuresti Kalpaa vastaan vai alisuorittiko pelaajat syystä tai toisesta?

Itse en usko että runkosarjan parasta YV:tä lähdettiin muokkaamaan suuresti vaan nyt kävi näin, kuten Ilves+ haastattelusta selviää niin viime kädessä ne pelaajat tekevät ratkaisu kentällä.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Luuletko että Merikivi lähti muuttaan jotain suuresti Kalpaa vastaan vai alisuorittiko pelaajat syystä tai toisesta?

Itse en usko että runkosrajan parasta YV:tä lähdettiin muokkaamaan suuresti vaan nyt kävi näin, kuten Ilves+ haastattelusta selviää niin viime kädessä ne pelaajat tekevät ratkaisu kentällä.
Ongelma oli vähän nuo molemmat. Mitään reagointia ei tehty ylivoiman alueelleviemiseen tai muuten tekemiseen ylivoimassa.

ifor74

Luottopelaaja
Ongelma oli vähän nuo molemmat. Mitään reagointia ei tehty ylivoiman alueelleviemiseen tai muuten tekemiseen ylivoimassa.
Ja se johtuu Merikivestä? Ei pelaajista jotka kuljettavat kiekkoa?
Onhan Ilves jo kolmatta kautta tuonut kiekko ylivoimalla sillä tavalla että se aina jätetään alemmalle pelaajallle, ja taitaa muut joukkueet tehdä samaa.

Mitä tarkoittaa reakointi YV:ssä? Ihan vaan kysymyksenä, tiedetäänkö me miten valmennus ohjeisti pelaajia pelaamaan?
Miksi Ikonen, Nyman, Suomi, etc olivat tussuja, koska valmennus ohjeisti?

IhanJuniori

Junioripelaaja

Itse en usko että runkosarjan parasta YV:tä lähdettiin muokkaamaan suuresti vaan nyt kävi näin, kuten Ilves+ haastattelusta selviää niin viime kädessä ne pelaajat tekevät ratkaisu kentällä.
En usko, että Merikivi lähti sen suuremmin mitään muuttamaan. Ainahan ottelusarjoissa pientä viilausta tehdään vastustajan alivoiman mukaan.

Kyllä mun papereissa pelaajat alisuoritti ja mitä pidemmälle sarja meni niin paineet kasvoi sen ylivoiman kanssa niin siinä meni varmaan vielä enemmän pata jumiin pelaajilla.

Yhdestä asiasta annan valmennukselle risuja siitä ylivoimasta ja se on Nymanin peluuttaminen pointilla. Palveeseen kun annettiin hullu paine niin Palve joutui rännittään toiselle puolelle Nymanille jonka ratkaisut pelintekijänä olivat kyllä järjestäen surkeita. Sehän meni välillä siihen, että Nyman ja Palve vaan rännitteli toisilleen kiekkoa.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Ja se johtuu Merikivestä? Ei pelaajista jotka kuljettavat kiekkoa?
Onhan Ilves jo kolmatta kautta tuonut kiekko ylivoimalla sillä tavalla että se aina jätetään alemmalle pelaajallle, ja taitaa muut joukkueet tehdä samaa.

Mitä tarkoittaa reakointi YV:ssä? Ihan vaan kysymyksenä, tiedetäänkö me miten valmennus ohjeisti pelaajia pelaamaan?
Miksi Ikonen, Nyman, Suomi, etc olivat tussuja, koska valmennus ohjeisti?
Kuten sanoin, molemmista. Olisihan valmennuksen pitänyt reagoida miettimällä eri variaatioita tuohon.

Nyt tälle kaudelle käsittääkseni hakuja on enemmän ja niitä on jo tuotu peliin. Siihen suuntaan Merikivi podissa höpötteli. Yhdellä ei pitkälle pötkitä kun vastustaja pelaa sen hyvin pois.

Reagointi tarkoittaa niitä variaatioita ja eri skenaarioita.

ifor74

Luottopelaaja
Kuten sanoin, molemmista. Olisihan valmennuksen pitänyt reagoida miettimällä eri variaatioita tuohon.

Nyt tälle kaudelle käsittääkseni hakuja on enemmän ja niitä on jo tuotu peliin. Siihen suuntaan Merikivi podissa höpötteli. Yhdellä ei pitkälle pötkitä kun vastustaja pelaa sen hyvin pois.

Reagointi tarkoittaa niitä variaatioita ja eri skenaarioita.
Itse taas uskon että reakointi lähtee pelaajista jotka osaavat lukea tilanteen. Ei valmennus voi tietää että tuleeko tänään Kalpan Mattila painestaan vai ei vaan pelaajien pitää osata lukea tilanne mitä tehdä AV:ta vastaan.

Tämä on tosin vaan mun mielipide.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Itse taas uskon että reakointi lähtee pelaajista jotka osaavat lukea tilanteen. Ei valmennus voi tietää että tuleeko tänään Kalpan Mattila painestaan vai ei vaan pelaajien pitää osata lukea tilanne mitä tehdä AV:ta vastaan.

Tämä on tosin vaan mun mielipide.
Siis toki, mutta se helpottaa kun on niitä eri variaatioita takataskussa. Se taas on skouttauksen eli valmennuksen duuni katsoa miten sieltä tullaan päälle.

Sitähän nämä ottelusarjat ovat, shakkia ja tilanteiden tunnistamista. Kilpailuedun hakemista.

ifor74

Luottopelaaja
Siis toki, mutta se helpottaa kun on niitä eri variaatioita takataskussa. Se taas on skouttauksen eli valmennuksen duuni katsoa miten sieltä tullaan päälle.

Sitähän nämä ottelusarjat ovat, shakkia ja tilanteiden tunnistamista. Kilpailuedun hakemista.
Luuletko että Ilveksen valmennus ei olisi viime kaudella katsonut näitä läpi???
Aivan varmasti kaikki joukkueet käyvät hyvin tarkkaan läpi muiden joukkueiden YT ja AV:t.
Sitten ratkaisee se henkilökohtainen taito että löytääkö se "Palve" syötöllään sen "Nyman"in joka pistää kiekon verkkoon vai tällääkö se "Arsi" viivalta.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Luuletko että Ilveksen valmennus ei olisi viime kaudella katsonut näitä läpi???
Aivan varmasti kaikki joukkueet käyvät hyvin tarkkaan läpi muiden joukkueiden YT ja AV:t.
Sitten ratkaisee se henkilökohtainen taito että löytääkö se "Palve" syötöllään sen "Nyman"in joka pistää kiekon verkkoon vai tällääkö se "Arsi" viivalta.
KalPa reagoi loistavasti Ilveksen ylivoiman hakuun. Siihen olisi Ilveksen pitänyt reagoida mutta näin ei tehty.

Sekä valmentajien, että pelaajien piikkiin.

IhanJuniori

Junioripelaaja
KalPa reagoi loistavasti Ilveksen ylivoiman hakuun. Siihen olisi Ilveksen pitänyt reagoida mutta näin ei tehty.

Sekä valmentajien, että pelaajien piikkiin.
Nymanin peluuttaminen pointilla oli isoin valmennuksen virhe. Sinne olisi pitänyt laittaa esimerkiksi Mäntykivi joka olisi sen KalPan paineen kestänyt. Ei KalPa olis pystynyt paineistaan molempia puolia agressiivisesti jos toisella puolella Palve ja toisella Mäntykivi.

KalPa laittoi Palveeseen agressiivisen paineen ja pakotti Palveen rännittään Nymanille. Nymaniin riittikin sitten huomattavasti pienempi paine, että ratkaisu oli huono. Yleensä rännistä takaisin Palveelle.

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
AL Merikivestä:
Lauri Merikivi jättää Ilveksen kuluvan kauden jälkeen. Suomen jääkiekkoliitto tiedotti maanantaina Merikiven, 42, olevan Suomen alle 16-vuotiaiden maajoukkueen seuraava päävalmentaja.

Sopimus kattaa kaudet 2025–27 ja sisältää option kolmannesta kaudesta 2027–28. Merikivi kuuluu kuluvalla kaudella myös A-maajoukkueen valmennusryhmään.