Vahva
Vakiokokoonpanossa
- Viestejä
- 945
Olen hyvin samoilla linjoilla. Tästä yhtään enempää ei voi jakaa ilmaislippuja tai massiivisia kampanjoita - muutoin kuluttajat odottelee ilmaislippuja tai todella kovia alennuksia ja vain silloin käyvät peleissä.Kyllä mää pidän ainakin itse niitä ilmaislippuina, vaikka niistä joku sponssi olisikin sen pari-kolme euroa maksanut. Käytän samaa argumenttia kuin pari vuotta sitten, kun tappara aloitti tän massiivisen lippujen jakamisen, eli ihmiset tottuvat siihen, että matsit ovat ilmaisia. Sitten nämä satunnaiskatsojat, jotka käyvät muutenkin sen pari-kolme kertaa kaudessa matseissa max, odottelevat niitä ilmaislippuja tai hyviä ale-kampanjoita, että tulevat peliin. Siksi en pidä tätä pitkässä juoksussa järkevänä. Ehkä tosiaan vielä nuo koululaiset menevät, kun he nyt harvemmin ostaisivat muutenkaan lippuja peleihin.
Sanotaan nyt vielä sekin, että tässä taloustilanteessa ja näillä lippujen hinnoilla nämä -50% kampanjat on ihan hyviä, pääsee ihmiset halliin. Oma unelmahan olisi se, että joskus se perus lippu maksaa sen 15€, paremmille paikoille vaikka 25€ ja pyritään siihen, että halli on täynnä ja siellä on tunnelmaa vs 5000 ihmistä kalliilla lipuilla.
Lippujen hinnoittelu on kyllä todella haastavaa tasapainoilua - "pakko" pitää hintoja melko korkealla, että yhtälö toimii ja esim. kausikortteihin saadaan aito (n. -40 %) kannustin. Toisaalta "pakko" on myös houkutella näillä -50 % tyylisillä kampanjoilla hintasensitiivisiä satunnaisia kävijöitä.
Tuo sinun unelmasi on valitettavasti nimenomaan unelma. Jos peruslippu olisi 15 € ja paremmat paikat 25 € niin uskoisin, että peleissä kävisi keskimäärin se 7000-7500 ihmistä. Helpompi houkutella hintasensitiivisiä ostamaan 20 €:n lippu 10 eurolla kuin peruslippu 15 eurolla. Ne ketkä ovat valmiita maksamaan 50-60 euroa lipusta niin eivät kävisi juuri sen useammin, vaikka maksaisi 25 €:a.
Itse pidän tärkeänä, että kausikorteissa saa vähintään tuon -40 % alennuksen - miksei voisi saada vaikka enemmänkin. Se kuitenkin sitoo ihmisiä käymään peleissä ja aikatauluttamaan jopa vapaa-aikaansa enemmän kotipelien mukaan. Ei saa mennä niin, että shoppailemalla alennuksia voisi päästä koko kauden peleihin halvemmalla kuin kausikortilla (samoille paikoille).