Tom
Guest
Toisessa viestiketjussa puhutaan pelureista, joukkueesta ja siellä on useampaa ideaa pelaajahankintojen rahoittamiseen. Hyvällä ajatuksella jengi on liikkeellä, tähän nykytilanteen ketjuun nostan jutun mihin omassa työssäni törmään arjessa. Brändihallinta.
(Mode-edit: Siirsin tämän omaksi ketjukseen. -Noma)
Ilves on kiekkopuolella noussut kohtuullisesti jaloilleen ja hienona liikkeenä perheen yhdistämiseen vuosikymmenten riitojen jälkeen on tuo Kaupin Ilves-kauppa missä useammat lajijaostot mukana. Tästä syvä kumarrus ja kiitos Ilves-yhteisön palvelemiseksi.
Kasvavan kaupallisuuden sekä muun muassa näiden palstoilla kukkivien business-ideoiden johdosta olisi Ilvekselllä selkeä tarve ottaa oma brändi-hallinta kontrollinsa. Jossain päin laajaa Ilves-perhettä tulee olla osasto/yksikkö joka johtaa ja ohjaa Ilves-brändin hallintaa. Ymmärrän ettei tämä vielä Ilveksen tasaisessa toiminnassa ole johdolle iso juttu, mutta useat kilpailijamme säätelevät jo hyvin tarkkaan omaa brändinsä sekä tuotemerkkioikeuden käyttöä. Tällaisessa media-seksikkäässä busineksessa tämä tulisi olla iso juttu hallitukselle/johdolle haltuun otettavaksi.
Käytännön tasolla tarkoitan sitä ettei Ilveksen fanituoteväreissä, logo muotoilussa jne saisi olla eroja elleivät ne tarkoituksella tule brändihallinnan kautta. Kun IH Oy on kasvupolulla niin toivoisin sieltä aloitteen lähtevän tähän asiaan ja pikkuhiljaa fanituotteet ym olisivat yhteisen hallinnan alla.
Diggaan Ilvestä ja kiekkopuolen hyvin aktivoitunutta markkinointia hyvän innovaatisuuden värittämänä. Brändihallinnasta, kun seura on jaloillaan, nostaisin konkreettisen esimerkin ketään toivon mukaan loukkaamatta.
Tiedonsiirto ja mediakanavat ovat siirtyneet kännyköihin. Uuden Ilveksen tulemisen myötä innostuin ja latasin bookmarkkeina logoja kännykkään sitä mukaan kun Ilveksen nettipalvelun paranivat. Viimeisen 12kk sisään mulla on kännykässä Ilves-sivu missä on bookmark-short cut logoina Ilves-historia, Ilves-kauppa, Ilves.com ja viimeisenä tuo koko perheen Ilves-äppi.
Kehoitan kaikkia lukijoita laittamaan nuo mainitsemani neljä äppiä/short-cut omaan kännykkään rinnakkain ja saatte käytännössä käsiin ymmärryksen ettei brändihallintaa isossa Ilves-perheessä olla vielä tiedostettu. Kaikki näytöllenne tulevat Ilves-täpit/logot eroavat toisistaan. Siis kaikki.
Olemme Suomen rakastetuin brändi, eiköhän sitä pitäisi hallita keskitetysti.
I ❤️ Ilves
(Mode-edit: Siirsin tämän omaksi ketjukseen. -Noma)
Ilves on kiekkopuolella noussut kohtuullisesti jaloilleen ja hienona liikkeenä perheen yhdistämiseen vuosikymmenten riitojen jälkeen on tuo Kaupin Ilves-kauppa missä useammat lajijaostot mukana. Tästä syvä kumarrus ja kiitos Ilves-yhteisön palvelemiseksi.
Kasvavan kaupallisuuden sekä muun muassa näiden palstoilla kukkivien business-ideoiden johdosta olisi Ilvekselllä selkeä tarve ottaa oma brändi-hallinta kontrollinsa. Jossain päin laajaa Ilves-perhettä tulee olla osasto/yksikkö joka johtaa ja ohjaa Ilves-brändin hallintaa. Ymmärrän ettei tämä vielä Ilveksen tasaisessa toiminnassa ole johdolle iso juttu, mutta useat kilpailijamme säätelevät jo hyvin tarkkaan omaa brändinsä sekä tuotemerkkioikeuden käyttöä. Tällaisessa media-seksikkäässä busineksessa tämä tulisi olla iso juttu hallitukselle/johdolle haltuun otettavaksi.
Käytännön tasolla tarkoitan sitä ettei Ilveksen fanituoteväreissä, logo muotoilussa jne saisi olla eroja elleivät ne tarkoituksella tule brändihallinnan kautta. Kun IH Oy on kasvupolulla niin toivoisin sieltä aloitteen lähtevän tähän asiaan ja pikkuhiljaa fanituotteet ym olisivat yhteisen hallinnan alla.
Diggaan Ilvestä ja kiekkopuolen hyvin aktivoitunutta markkinointia hyvän innovaatisuuden värittämänä. Brändihallinnasta, kun seura on jaloillaan, nostaisin konkreettisen esimerkin ketään toivon mukaan loukkaamatta.
Tiedonsiirto ja mediakanavat ovat siirtyneet kännyköihin. Uuden Ilveksen tulemisen myötä innostuin ja latasin bookmarkkeina logoja kännykkään sitä mukaan kun Ilveksen nettipalvelun paranivat. Viimeisen 12kk sisään mulla on kännykässä Ilves-sivu missä on bookmark-short cut logoina Ilves-historia, Ilves-kauppa, Ilves.com ja viimeisenä tuo koko perheen Ilves-äppi.
Kehoitan kaikkia lukijoita laittamaan nuo mainitsemani neljä äppiä/short-cut omaan kännykkään rinnakkain ja saatte käytännössä käsiin ymmärryksen ettei brändihallintaa isossa Ilves-perheessä olla vielä tiedostettu. Kaikki näytöllenne tulevat Ilves-täpit/logot eroavat toisistaan. Siis kaikki.
Olemme Suomen rakastetuin brändi, eiköhän sitä pitäisi hallita keskitetysti.
I ❤️ Ilves