Brooks
Luottopelaaja
- Viestejä
- 7 022
Suurin osa mediatiimin aikaansaannoksista vastaa varmaankin ihan hyvin tarkoitustaan. En ole niitä juurikaan seurannut. Mutta viime paikallispelin tapahtumat menivät myös mediatiimin tunteisiin siinä määrin, että he reagoivat aivan kuin intomielisimmät fanit, eli kansanomaisesti sanoen mopo karkasi käsistä, kun lähdettiin yllyttämään väkivaltaiseen toimintaan, ja nyt joukkueen taapertaessa he jälleen reagoivat kuin fanit, eli osoittavat pettymystään ja turhautumistaan, tai ainakin twiittaus on helppo sellaiseksi tulkita.
Tämähän ei ole missään tapauksessa ammattitaitoista toimintaa.
Esimerkiksi tuossa paikallispelin viestinnässä muodostui kaiken lisäksi ristiriita mediatiimin surkean amatöörimäisyyden ja Ilves-johdon jämäkän toiminnan välille, vaikka huippuunsa viritetyssä organisaatiossa pitäisi olla selvät sävelet sen suhteen, miten varsinkin kriisitilanteissa toimitaan.
Samoin pitää olla nyt, kun joukkue pelillisesti sukeltaa. Keskivertofanit suhtautuvat juuri tuolla tavalla kuin Ilveksen mediatiimi. Mutta yrityksen eli Ilves-Hockey Oy:n kannalta kyse on vielä paljon isommasta asiasta, pahimmassa tapauksessa koko yrityksen tulevaisuudesta. Silloin viestinnän pitää olla kirurginviillon tarkkuudella synkronoitu operatiivisen johdon toimintaan. Ei voida lähteä sooloilemaan vain siksi, kun niin vietävästi harmittaa.
Jos ajatellaan Ilveksen tilannetta, niin nyt ei viestinnällisesti kelpaa myöskään sellainen "yhdessä aina" -lässytys, koska on selvää, että jatkossa monet katsojat tulevat jäämään kotiin ja yleisömäärä painuu alle 4000:n, jos peliesityksiin ei tule parannusta. Kriistilanteessa yrityksen ensimmäinen sääntö kuuluu: ota haltuun tilanteen omistajuus. Sen jälkeen luvataan selvittää asia ja ottaa opiksi. Eli nyt mediatiimin pitäisi marssittaa videolle Jalo, Kivi ja johtavat pelaajat, jotka myöntävät nykyisen tilanteen ja mahdollisesti tehdyt virheet ja kertovat tehtävistä korjausliikkeistä.
Tämähän ei ole missään tapauksessa ammattitaitoista toimintaa.
Esimerkiksi tuossa paikallispelin viestinnässä muodostui kaiken lisäksi ristiriita mediatiimin surkean amatöörimäisyyden ja Ilves-johdon jämäkän toiminnan välille, vaikka huippuunsa viritetyssä organisaatiossa pitäisi olla selvät sävelet sen suhteen, miten varsinkin kriisitilanteissa toimitaan.
Samoin pitää olla nyt, kun joukkue pelillisesti sukeltaa. Keskivertofanit suhtautuvat juuri tuolla tavalla kuin Ilveksen mediatiimi. Mutta yrityksen eli Ilves-Hockey Oy:n kannalta kyse on vielä paljon isommasta asiasta, pahimmassa tapauksessa koko yrityksen tulevaisuudesta. Silloin viestinnän pitää olla kirurginviillon tarkkuudella synkronoitu operatiivisen johdon toimintaan. Ei voida lähteä sooloilemaan vain siksi, kun niin vietävästi harmittaa.
Jos ajatellaan Ilveksen tilannetta, niin nyt ei viestinnällisesti kelpaa myöskään sellainen "yhdessä aina" -lässytys, koska on selvää, että jatkossa monet katsojat tulevat jäämään kotiin ja yleisömäärä painuu alle 4000:n, jos peliesityksiin ei tule parannusta. Kriistilanteessa yrityksen ensimmäinen sääntö kuuluu: ota haltuun tilanteen omistajuus. Sen jälkeen luvataan selvittää asia ja ottaa opiksi. Eli nyt mediatiimin pitäisi marssittaa videolle Jalo, Kivi ja johtavat pelaajat, jotka myöntävät nykyisen tilanteen ja mahdollisesti tehdyt virheet ja kertovat tehtävistä korjausliikkeistä.
Viimeksi muokattu: