Vähän tuli googleteltua asiaa. Ilmeisesti siis tutkimuksessa käytetty kahta eri lähdettä: 1) erilaisten urheiluasiantuntijoiden ja mielipidevaikuttajien katsantokannat ja 2) Brandwatch-niminen media-analyysityökalu, joka siis etsii eri some-alustoilta mainintoja tietyistä avainsanoista (esim. "sports") ja katsoo, mistä päin maailmaa nämä maininnat tulevat.
Suomeksi sanottuna siis perustuu lähes täysin somepreesenssiin, tuon Brandwatchin lisäksi nuo "asiantuntijat" ovat pääasiassa somevaikuttajia. Vaikka Tampere on kyllä perhanan kova urheilukylä, niin eiköhän tämä ranking tule enimmäkseen Arenan kiekkoturistien somepäivityksistä.
Jos itse haluaa kyseistä listaa katsella, on se Googlen hakutuloksissa heti kärjessä hakusanalla "2023 Ranking of Sports Cities". Voisin yrittää linkkiä viritellä, mutta en jaksa, en ole tarpeeksi diginatiivi