Ilves mediassa

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 838
Aamulehti 50 v. sitten:

Kyllähän Ilves oli jalkapalloseura jo tuota ennen, vaikka mitään merkittävää edustustoimintaa ei muutamaan vuosikymmeneen ollut. Juniorijalkapallo ei kai kuitenkaan loppunut missään välissä. Toki 1974 oli merkittävä kun Futis-Liigakin perustettiin.

Mutta eipä sitä nyt tietenkään sovi olettaa, että Aamulehti mitään faktoja saisi oikein...
 
Viestejä
2 275
Kyllähän Ilves oli jalkapalloseura jo tuota ennen, vaikka mitään merkittävää edustustoimintaa ei muutamaan vuosikymmeneen ollut. Juniorijalkapallo ei kai kuitenkaan loppunut missään välissä. Toki 1974 oli merkittävä kun Futis-Liigakin perustettiin.

Mutta eipä sitä nyt tietenkään sovi olettaa, että Aamulehti mitään faktoja saisi oikein...
Nuo 50v-jututhan on usein vähän epätarkkoja siksikin, että niitä on todennäköisesti lainattu vain osittain.
Mutta siis jokainen asiaan vihkiytynyt tietänee, ettei kyseessä ole mikään Ilves-jalkapallon perustamisvuosi. Menihän Ilves ysärilläkin konkurssiin. Eli näitä uudelleensyntymiä riittää.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 838
Nuo 50v-jututhan on usein vähän epätarkkoja siksikin, että niitä on todennäköisesti lainattu vain osittain.
Mutta siis jokainen asiaan vihkiytynyt tietänee, ettei kyseessä ole mikään Ilves-jalkapallon perustamisvuosi. Menihän Ilves ysärilläkin konkurssiin. Eli näitä uudelleensyntymiä riittää.
Itse jutussa ei ollut vikaa, mutta toi otsikko "Ilveksestä tuli myös jalkapalloseura" on ihan päin persettä.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 570
Ei kai pelaaja ole välttämättä edes Suomessa vielä, vaikka nimet on saatukin paperiin?
Ilmeisesti sääntö on siis erilainen kuin esimerkiksi SM-liigassa, missä pelaajan pitää olla maan rajojen sisäpuolella siirtorajan umpeutuessa.
 

IlvesEnthusiast2024

Rivipelaaja
Viestejä
60
Ilmeisesti sääntö on siis erilainen kuin esimerkiksi SM-liigassa, missä pelaajan pitää olla maan rajojen sisäpuolella siirtorajan umpeutuessa.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta liigassa tuo sääntö poistettiin.

Olen silti sitä mieltä, että tuon olisi voinut julkaista viimeistään tänään aamulla. Palloliiton sivuilla siirto on ollut jo eilen illalla kaikkien nähtävillä.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 164
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta liigassa tuo sääntö poistettiin.

Olen silti sitä mieltä, että tuon olisi voinut julkaista viimeistään tänään aamulla. Palloliiton sivuilla siirto on ollut jo eilen illalla kaikkien nähtävillä.

HJK:lta aika kekseliäs julkaisu, siellähän tuo Hudd tuli samalla tavalla julki.

 

Nade

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
976
Ilmeisesti sääntö on siis erilainen kuin esimerkiksi SM-liigassa, missä pelaajan pitää olla maan rajojen sisäpuolella siirtorajan umpeutuessa.
Tästä en ollutkaan tietoinen enkä nyt nopean googlailun perusteella löytänyt vahvistusta asialle suuntaan tai toiseen.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta liigassa tuo sääntö poistettiin.

Olen silti sitä mieltä, että tuon olisi voinut julkaista viimeistään tänään aamulla. Palloliiton sivuilla siirto on ollut jo eilen illalla kaikkien nähtävillä.
Siitä voidaan toki olla samaa mieltä, että pelaajan olisi voinut jo julkaista aiemmin. Lähinnä aiempi kommentti liittyi noihin kuvauksiin tms.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 687
Vahva suositus.

Videoo tuomarin päivästä ottelusta Ilves - IFK M. Kyllä sielä jutellaan ja perustellaan kentällä tuomioita muillekin kun kapteenille. Puoliajalla katsellaan Ruudusta oliko oikeasti varoituksen paikka.

 
Viimeksi muokattu:

BEAT!!

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
449
Nuo 50v-jututhan on usein vähän epätarkkoja siksikin, että niitä on todennäköisesti lainattu vain osittain.
Mutta siis jokainen asiaan vihkiytynyt tietänee, ettei kyseessä ole mikään Ilves-jalkapallon perustamisvuosi. Menihän Ilves ysärilläkin konkurssiin. Eli näitä uudelleensyntymiä riittää.
Ei itseasiassa mennyt konkursiinkaan, vaan edaritoiminto vaihtoi nimeä.
 
Viestejä
2 275
Ei itseasiassa mennyt konkursiinkaan, vaan edaritoiminto vaihtoi nimeä.
Kyllä, teknisesti ottaen näin. Ihan täysin en koskaan päässyt kartalle tästä Tamun synnytyskuviosta, eikä se oikein jaksanut sillä hetkellä edes kiinnostaakaan. Ilveksen edustusjoukkueen katoaminen jalkapallokartalta oli sen luokan tragedia. Todella synkkää aikaa. Sitten vielä hävittiin jääkiekon puolella finaalit samana vuonna(?). Huhhuh. Ilveksen kannattaminen on kyllä jotain erityistä.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 570
Ihan täysin en koskaan päässyt kartalle tästä Tamun synnytyskuviosta, eikä se oikein jaksanut sillä hetkellä edes kiinnostaakaan. Ilveksen edustusjoukkueen katoaminen jalkapallokartalta oli sen luokan tragedia. Todella synkkää aikaa.
Palstalla on kattava @Tarinankertoja tekemä selvitys Ilveksen jalkapallon historiikista alusta tähän päivään sis. Tampu-kuviot. En nyt löydä sitä tähän hätään.
 

BEAT!!

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
449
Kyllä, teknisesti ottaen näin. Ihan täysin en koskaan päässyt kartalle tästä Tamun synnytyskuviosta, eikä se oikein jaksanut sillä hetkellä edes kiinnostaakaan. Ilveksen edustusjoukkueen katoaminen jalkapallokartalta oli sen luokan tragedia. Todella synkkää aikaa. Sitten vielä hävittiin jääkiekon puolella finaalit samana vuonna(?). Huhhuh. Ilveksen kannattaminen on kyllä jotain erityistä.
Tämä.
 
Ylös