Ilves−KalPa 1−0
Ilveksen ja KalPan kamppailu oli kauttaaltaan tasaista vääntöä. Kuopiolaisilla oli hieman paremmat maalipaikat, mutta tupsukorvien veskari
Salla Sivula torjui hätyyttelyt. Ilveksen voittonumerot kirjattiin lopulta 1−0, kun tamperelaiset onnistuivat puolustamaan johtoaan aktiivisella pelillä loppuun asti. KalPa sortui osaltaan jäähyilyyn. Sivulalle merkittiin ottelussa 35 torjuntaa.
− Olimme toisen erän vähän alakynnessä, mutta puolustimme hyvin ja otin sitten kiekot kiinni. Taistelimme hyvin, Sivula virkkoi.
Noora Mylläri iski maalinedustalta Ilveksen voitto-osuman avauserässä ohi niin ikään mainiosti pelanneen
Tiina Ranteen.
HPK:ssa viime kaudet pelannut Ilves-kasvatti Sivula tuli täksi kaudeksi HPK-joukkuekavereidensa
Emma Katajamäen ja
Noora Oksasen kanssa.
Charlotta Lundström saapui uutena Lukosta.
− Tosi hyvin olemme päässeet koppiin mukaan ja joukkue on tosi yhtenäinen. Minulla oli tuossa viitisen vuotta sitten paha loukkaantuminen ja sen myötä muutin Hämeenlinnaan ja HPK:hon. Nyt olen palannut kotiseuraan. Haluan voittaa mitalin tämän joukkueen kanssa.
Naisten Liigan runkosarja pyörähti käyntiin Espoon Matinkylässä, jossa pelataan viikonloppuna kaksipäiväinen avaustapahtuma. Tässä artikkelissa seurataan otteluiden kulkua.
www.jatkoaika.com
Toivotaan etenkin Suorantaa pian takaisin rosteriin. Jenna Lehtiniemestä AL teki juttua, hänellähän viime kausi meni loukkaantuneena pilalle.
Puolustaja itse palasi jäälle viime keväänä. Ilman mitään rajoitteita hän on saanut harjoitella heinäkuusta asti.
"Polvi on taas kunnossa, ja tuntuu samalta kuin ennen vammaa.
”Kuntoutus meni tosi hyvin. Minä päätin silloin alussa, että minusta tulee maailmanmestari tässä kuntoutuksessa."
Haastattelusta ilmenee myös tällainen ei niin mairitteleva juttu. On kyllä erikoista, että tähän ei saada edes mitään naisten liigan tasolla merkittävää aikaiseksi.
"Ilveksellä on sarjan pienin kokonaisbudjetti, 115 000 euroa. Suurin budjetti on jääkiekkoliiton tukemalla Team Kuortaneella, 220 000 euroa."
Jenna Lehtiniemi oli pelaamatta koko viime kauden uran ensimmäisen vakavan vamman takia. Tulevana viikonloppuna puolustaja johtaa taas joukkojaan, kun naisten jääkiekkoliiga alkaa.
www.aamulehti.fi