Pitkän linjan kannattajana olen kyllä todella pettynyt Vaasassa nähtyyn mielenilmaukseen. Ulospäin se näytti jopa siltä, että kiekkofanit siellä vastustaa nyt jalkapalloa, koska esim. MTV:n striimissä ei näkynyt kuin se Ilves FC -lakana, jossa oli FC yliviivattuna.
Kun kyse on Ilves-Hockeyn vastineesta, niin vaihtoehto olisi ollut Ilves-Football. Lisäksi luulen, että halutaan myös kansainvälinen domain ottaa jossain kohtaa käyttöön, niin ilves.com on jo kiekkopuolen käytössä. Ellei sitten tule yhteistä etusivua, josta sitten klikutellaan alajaostoon, mutta itse en olisi pitänyt sitä hyvänä vaihtoehtona.
Uskon, että tämä on markkinoinnin ammattilaisten pohtima. Niiden samojen, jotka on nostaneet Ilves-Hockeyn brändin suosta ylös. Luotan heidän näkemykseen.
Tietyllä tapaa kasvupotentiaaliin pitää reagoida ajoissa. Ensi kesänä on mahdollisuus päästä konferenssiliigaan ja kaikki pitää olla valmiina sitä varten. Näyttää vähän perkeleen nololta, jos siellä on jotain "edustus"-juttuja mukana. Voi olla, ettei FC:kään juuri näy, mutta jossain yhteyksissä on varmaan pakko. Asiasta mitään tietämättä esim. jotkin sponsorisopimuspaperit saattaa selkeää erittelyä vaatia kiekkopuolesta ja edustus kuulostaa kyllä puulaakihommilta.
Pelkkä Ilves olisi tietysti paras, mutta se voisi aiheuttaa sitten kiekko-Ilveksen suhteen ristiriitaa. Tai jättää kiekkopuolen "alemmaksi", jos se on kuitenkin "hockey".
Joku sanoi, että se on pukkarin seinällä. Mulle on ainakin ihan sama mitä pukukopin seinällä lukee. Fanituotteissa näkyminen ei sekään ole maailmanloppu. Lukeehan jossain kiekkopuolen tuotteissakin "hockey". Jättää vain hyllylle ne tuotteet, jotka ei miellytä.
Ihan suotta yhteisö repii tässä nyt taas eroa jaostojen väliin, mutta niin käy aina kun on tilaisuus. Ehkä repijätkään ei ymmärrä tätä, mutta näin se vain menee. Nyt pitää ottaa järki käteen, vetää happea ja kannattaa joukkueita. Niin helppoa se on.