• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo yhdeksättä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Ilves Playoffeissa kaudella 2024-2025

Pok

Tähtipelaaja
Ihan oikeasti voisi pyytää Mike Hiltneriä pitämään pienen puheen ulkomaalaisille Ilves-pelaajille siitä, kuinka iso juttu oli silloin kun Ilves voitti Tapparan vuonna 1990 välierissä. Nykyään Mike näköjään omistaa leipomon Minnesotassa Great Harvest Bread Co. celebrates 25th year of business

Tuossa miehen yhteystiedot: http://greatharveststcloud.com/contact-us

Sitä ei välttämättä ulkomaalaispelaajat tai muut 1. Ilves-kauden pelaajat muuten sisäistä.

Suomalaisille Ilves-pelaajille voikin tuosta sarjasta sönkätä Tinke itse. Hiltner ja Peltomaa olivat Ilveksen parhaat maalintekijät tuossa sarjassa tehden molemmat 3 maalia. Hiltner teki 1. pelin voittomaalin ja Tinke 2. ja 3. pelin voittomaalit (ja Hiltner teki 3. ottelun ratkaisseet 2-1- ja 3-1-maalit, voittomaali meni Tinkelle vain siksi, että Tappara pääsi vähän lopussa kaunistelemaan jo 6-1:een revenneen pelin lukemiin 6-3)

Tapparakin oli kaivanut jo vanhan Metusalemin Kallu Nummisen koppiin jaarittelemaan, niin kai mekin nyt voidaan tämä kivi kääntää? Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Viimeksi muokattu:

Postipate

Luottopelaaja
Onneksi menen toiseenkin peliin paikanpäälle ettei tarvitse tuota selostajaa kuunnella...

Näyttökuva 2025-03-26 143840.png

Jran

Rivipelaaja
Ihan liian suureksi ennakkosuosiksi meitä joka mediassa asetetaan. Ei ole tottunut tälläiseen. Ei hyvä. Altavastaajana on aina toiminut paremmin. Onneksi joukkue ei välitä minun mielipiteestä ja hoitaa homman :)

Tässä seuraillut Facebookia ja eri keskusteluita, niin aika kovasti tapsulaiset hakee heitä altavastaajiksi. Ilmeisesti tää tuo samalla jotain tukea selittelyille, jos kesäloma odottaa. Vaikka tuohon voisi olla ihan perusteetkin, niin en mitenkään voi ajatella tapsun olevan altavastaaja. Ihan jo historian takia ja sen, minkälaiset odotukset on ollut tähän kauteen.

Porkkanamaalla ollaan myös sitä mieltä, että nyt kun ne vie tän ekan ja seuraavan pelin, niin henkinen kantti katkeaa, Ilveksen omat kääntyy joukkuetta vastaan ja homma on taputeltu. Sanoisin tässä meillä kannattajilla olevan nyt se iso osa myös, että ei lähdetä tuohon heidän höpöilyyn. Kävi miten kävi. Ja voittohan näistä tulee ja porkkanat kesälomalle.

MurhosenKolkku

Rivipelaaja
Tässä seuraillut Facebookia ja eri keskusteluita, niin aika kovasti tapsulaiset hakee heitä altavastaajiksi. Ilmeisesti tää tuo samalla jotain tukea selittelyille, jos kesäloma odottaa. Vaikka tuohon voisi olla ihan perusteetkin, niin en mitenkään voi ajatella tapsun olevan altavastaaja. Ihan jo historian takia ja sen, minkälaiset odotukset on ollut tähän kauteen.

Tätä samaa narratiivia itsekin vierastan ja täysin samoin perusteluin. Pidän jopa outona. Täys luotto toki, mutta menneisyyden haamut kummittelevat takaraivossa.

Toutain

Luottopelaaja

Porkkanamaalla ollaan myös sitä mieltä, että nyt kun ne vie tän ekan ja seuraavan pelin, niin henkinen kantti katkeaa, Ilveksen omat kääntyy joukkuetta vastaan ja homma on taputeltu. Sanoisin tässä meillä kannattajilla olevan nyt se iso osa myös, että ei lähdetä tuohon heidän höpöilyyn. Kävi miten kävi. Ja voittohan näistä tulee ja porkkanat kesälomalle.

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin enemmän alistuneelta selittelyltä kuulostaa se, ettei Ilves-leiristä olla valmiita myöntämään ennakkosuosikkiasemaa. Tapparalaisilla on tuolle altavastaaja-asemalleen tukena myös mm. puolueettomien vedonlyöntiammattilaisten näkemys siitä, että Ilves on tähän sarjaan selkeä suosikki(n. 67%-33%).

Jran

Rivipelaaja
Ehkä näinkin. Onhan tuohon perusteet olemassa. Ei tää silti mun mielestä niin selkeä juttu ole. En minä mitenkään pahana asiaa kuitenkaan pidä, että ennakkosuosikkina lähdetään ja samalla ne odotukset lunastetaan. Eniten tässä ketuttaisi se, että joku tapsu nyt kairaa itsensä sieltä suosta mitalipeleihin.

Niin ja kyllä minua ottaa ihan suoraan sanottuna päähän, että miten Kiekko-Espoo osasikin kusta niin selvän voiton ja tapsun kesälomalle lähettämisen viime metreillä. Uskomatonta touhua :D

No ainakin tänään ja ensi maanantaina olen menossa hallille todistamaan Ilveksen porkkananpurijaisia. Tulee varmana hieno meininki.

Toutain

Luottopelaaja
Ehkä näinkin. Onhan tuohon perusteet olemassa. Ei tää silti mun mielestä niin selkeä juttu ole. En minä mitenkään pahana asiaa kuitenkaan pidä, että ennakkosuosikkina lähdetään ja samalla ne odotukset lunastetaan. Eniten tässä ketuttaisi se, että joku tapsu nyt kairaa itsensä sieltä suosta mitalipeleihin.

Niin ja kyllä minua ottaa ihan suoraan sanottuna päähän, että miten Kiekko-Espoo osasikin kusta niin selvän voiton ja tapsun kesälomalle lähettämisen viime metreillä. Uskomatonta touhua :D

No ainakin tänään ja ensi maanantaina olen menossa hallille todistamaan Ilveksen porkkananpurijaisia. Tulee varmana hieno meininki.

Niin ottaa muakin päähän Espoon sulaminen, eikä Tappara mikään optimaalinen vastus ole etenkään tähän vaiheeseen.

Silti kovalla luottamuksella matkaan. Jos me nyt ei runkosarjan kakkosena ja kaikilla mittareilla paremmin pelanneena ja kaiken lisäksi keskinäisiä hallinneena muka olla edes ennakkossuosikki runkosarjan ysiä vastaan vain siksi, että vastustajan edelliskausien joukkueet ovat voittaneet mestaruuksia, niin mä en tiedä mistään mitään.

kos.to

Rivipelaaja
Ihan liian suureksi ennakkosuosiksi meitä joka mediassa asetetaan. Ei ole tottunut tälläiseen. Ei hyvä. Altavastaajana on aina toiminut paremmin. Onneksi joukkue ei välitä minun mielipiteestä ja hoitaa homman :)
on kyllä viimeiset 40v. mennyt altavastaajana lähes joka vuosi, ihan timanttisesti=)

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Vielä yhden kerran vastaan sulle.

Sen verran huono kuvanlaatu, että oliko tää viime kevään Kalpa sarjasta?

Jos et enään mulle laita niin laita ainaskin Hölölle kertaalleen.
Hölö meinaan eräässäkin haastattelussa sanoi että Merikivi näkee/tekee älyttömästi vaivaa/töitä aina tutkiakseen tulevan vastustajan pelitapaa jotta meidän tekeminen puree kuhunkin vastuatajaan optimisti. Sen mukaan sitä optimoidaan.

Ja sun on turha yrittää työntää sanoja mun suuhun ja sitä kautta päteä. Mä en ole muuttamassa koko pelitapaa vaan optimoisin ja suuntaisin sitä vastaamaan tämän hetken tilannetta ja vastustajaa. Tänään mä sanoisin että taklaukset viedään naapurin pakkeihin loppuun saakka ja väsynyttä vastustajaa vastaan käännetään peliä nopeasti hyökkäykseen aina kun siihen vähänkin on mahdollisuus. Omista tylysti pois, tarpeeksi tukia lähellä jos syöttöpaikkaa ei silti ole niin mielummin norsukiekko kun menetys ja paine omiin.

Hupsukorva

Vakiokokoonpanossa
En toivo tältä sarjalta muuta kuin että mikään peli ei ratkeaisi jonkinlaiseen ohhoh-tuomari- tai kurinpitoratkaisuun. Kaiken muun kanssa uskon voivani elää.

Pelkään silti, että tuo voi olla liikaa toivottu.

Pendolino

Luottopelaaja
Kliininen ensimmäinen. Nöyränä eteenpäin, vielä on pitkä matka edessä.

Toivottavasti ei montaa miestä menetetty lasarettiin. Tämä on yksi tämän kovan intensiteetin paikallissarjan huonoista puolista.

Mutta olipa hallissa tunnetta!

Paatelainen

Luottopelaaja
Henkisesti vakuuttava esitys. Pavlat vetäisi nollat, ja muutenkin pidettiin pää kylmänä. Nyt seuraavaan peliin lisää kierroksia ja naapurin pakit painimaan itseltään mehut pois.

Lisää työtä ja nöyränä perjantaihin mihin tulee kovasti ärsytetty Tappara.