Vielä semmoinen juttu, että itse aina kyttään ja jännitän "paska jäykkänä" noita puolivälierävastustajia sen mukaan että tulisi mahdollisimman helppo, huonovireinen ja väsynyt, ja katselen todennäköisyyksiä jne.
Viime kaudella triplamestari-Tappara oli kammoarpa siitä puolivälieriin, mutta hyvinhän siitä selvittiin, eikä KalPakaan mikään miellyttävin tänä keväänä ollut, mutta alas sekin tilliliha meni.
Sen sijaan välierävaiheessa on vain sarjan neljä parasta joukkuetta jäljellä, joista itse ollaan yksi ja kolmesta muusta 2 täytyy kumota jos mestariksi haluaa, niin ei ole enää niin paljon merkitystä sillä, kuka siellä vastaan välierissä tulee. Eli vaikka Tappara näistä pahin ennakkoon on, niin kovia ovat kaksi muutakin, sanoivat kaudenalusarviot mitä tahansa, ja vielä ei voi tietää kuka niistä kentällä kovin on. (varmasti monessa paikassa tästä Tappara-Ilves-sarjasta yritetään luoda moraalisen finaalin narratiivia, mutta sellaiset on höpöpuhetta. Tämän sarja ei ole vielä finaali, eikä tästä jatkoon selviytyjä ole varma mestari, vaan finaalisarja on taas oma tarinansa kahden kovan joukkueen välillä, joista toivottavasti me ollaan toinen) Ja jos halutaan mestariksi täytyy itse olla se kovin. Ilves ei ole tässä neljän vuoden menestyksen aikana välieristä edennyt jatkoon, vaan joka kerta kolmella yrityksellä tullut kuonoon 2-4. Tätä peikkoa on turha ylikorostaa, sillä ennemminkin tämä on taas uusi hieno mahdollisuus. 12/16 joukkuetta on kautensa jo lopettanut ja jos tästä välierävaiheesta halutaan pidemmälle päästä, on sinne ensin päästävä, mikä ei helppoa millekään joukkueelle ole. Nyt olemme taas raivanneet tiemme tähän mahdollisuuteen.
Kävi tässä miten kävi, niin jos Ilves aikoo olla edelleen Liigan kestomenestyjiä, niin näitä paikallissarjoja tulee tulevina vuosina pudotuspeleissä lisää. Tappara, tuo pahojen pomo ja pääperkele, nimittäin taatusti tulee useimmiten jatkossakin neljän joukossa lopputuloksissa olemaan.