• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Ilves Playoffeissa Kaudella 2025-2026 - Kalavelat maksuun

Tämän kaltainen peli oli tultava. Tämä oli hyvä kurin palautus ja muistutus siitä, että tekemisen taso pitää olla korkeammalla. Lisäksi tapparalla oli pakkovoitto.
Nyt jätkät taas muistaa, että ei kannata kokeilla missö kohdassa menee riittävän hyvän pelin ja hyvän pelin raja. Parempi pelata aina jälkimmäistä.

Edelleen kaikki omissa käsissä. Eniten huolettaa paljonko kurinpito arpoo tuosta typerästä Oton jäähystä ja jos Utunen ei palaa pelaavaan kokoonpanoon.

Tänään hävittiin erittäin huonoihin erikoistilanteisiin. En ymmärrä miten tuo alivoima oli noin huonoa. Viivavetojen puolustaminen on todella heikkoa.

Ilveksen ei edelleenkään tarvitse muuttaa pelaamisessaan oikeastaan mitään. Ylivoimalle tosin kaivataan tehoja, mutta peruspelaaminen on sillä mallilla, että on mielenkiintoista nähdä, löytyykö Grönborgilta eväitä, joilla Tapparan peli alkaisi tuottaa jotain. Tänään Tappara tarvitsi Latvalan ja yhden Ilveksen vaihtosekoilun verran apuja. Ylivoimalla siis olivat tehokkaita, mutta jos saadaan edellämainitun kaltaiset aivopierut karsittua pois, pitää Tapparan alkaa myös itse tuottaa peliä.

Ilves oli tänäänkin parempi silloin, kun sai pelin rullaamaan. Tappara oli heti pelissä mukana, kun siirryttiin sekoilukiekkoon.

Mouhot tehneet kolmeen peliin 2 maalia 5v5 pelissä.
Anteroa lainaten ”se seitsemäs ihme” tarvittaisiin että me hävittäis tää sarja

Tässä täytyy kuitenkin muistaa aina, että se näissä kisoissa pärjää, joka parantaa eniten matkan aikana. Tänään Tappara paransi kolmanteen ja me pelattiin huonoin erä. Jännä myös nähdä saadaanko kuutta pakkia seuraavaan peliin. Soinille hyppäys tähän sarjaan oli liian suuri.

Tässä täytyy kuitenkin muistaa aina, että se näissä kisoissa pärjää, joka parantaa eniten matkan aikana. Tänään Tappara paransi kolmanteen ja me pelattiin huonoin erä. Jännä myös nähdä saadaanko kuutta pakkia seuraavaan peliin. Soinille hyppäys tähän sarjaan oli liian suuri.
Juuri näin. Tappara tulee parantamaan ja valitettavasti Ilveksen erikoistilannepelaaminen on ”se seitsemäs ihme” nimenomaan negatiivisessa mielessä. Saattaa maksaa finaalipaikan.

Olisihan se ollut hianoo pistää sarja 3-0, mutta eihän se olisi Ilveksen luonteella ominaista peliä menisi pian liian helpoksi tämä touhu ja puuttuisi kannattajilta se kuuluisa Ilves "paniikki"... Itse ainakin Ilveksen tuntien olen valmistautunut siihen kuuluisaan game 7, jatkoaikaa ja nitro purkkiin.

Juuri näin. Tappara tulee parantamaan ja valitettavasti Ilveksen erikoistilannepelaaminen on ”se seitsemäs ihme” nimenomaan negatiivisessa mielessä. Saattaa maksaa finaalipaikan.
Moro! Eipä ole suakaan täällä näkynyt sunnuntaikeskipäivän jälkeen :D

Se nyt oli päivänselvää, että mouhot painaa päälle varsinkin kolmanteen, kun pakkovoitto ja ottelu tasan, mutta ei meillä ollut mitään hätää ennen av:lle joutumista.
Muutama kyseenalainen tuomariratkaisu, meidän tutun heikot erikoistilanteet sekä yleinen tehottomuus. Tontteja oli ihan riittävästi.
Sääli että vain Simme ja Q sekä osaa että uskaltaa laukoa, ja näistäkin vain Simme pääsee vetopaikoille.

Olisihan se ollut hianoo pistää sarja 3-0, mutta eihän se olisi Ilveksen luonteella ominaista peliä menisi pian liian helpoksi tämä touhu ja puuttuisi kannattajilta se kuuluisa Ilves "paniikki"... Itse ainakin Ilveksen tuntien olen valmistautunut siihen kuuluisaan game 7, jatkoaikaa ja nitro purkkiin.
Ihan joka vuosi ei voi voittaa Liigan ylivoimaista kruununjalokiveä 4 - 0.

Torstaina taas mitataan sitä, että ollaanko kasvettu voittamaan vai ei. Naapurikaan mitenkään ylivoimainen ole, vaan tänäänkin ilman paskaa alivoimaa aivan voitettavissa.

Tänään hävittiin ihan itse peli, sillä 5-5 peli oli ihan hyvin hallinnassa, vaikka joo tuomioitkin tosiaan oli hyvin erikoisia (mm. naapurin väärä vaihto, jota ei yllätys yllätys huomattu, Jasekiin sai lyödä poikkaria, mutta meille heti jäähy jne).

Silti tämä sählättiin ihan itse ottamalla täysin paineettomassa hetkessä typerä väärä vaihto ja jo alkuun Latvalan typerä seivästys. Lisäksi Soini ei vain pystynyt tällä tasolla pelaamaan sellaista peliä, jolla Utunen olisi korvattu.

Paikkoja silti oli tarpeeksi tehdä kolmaskin maali, mutta tällä kertaa ei mennyt.

Ensi peli taas erittäin tärkeä ja tason pitää nousta. Kolmas erä oli aika havaijia vs aikaisemmat pelit ja sitä naapuri kontrolloi paremmin.

Näinkin. Tosin Tapparan pitää edelleen parantaa 5v5 peliään roimasti ellei Ilves joka pelissä meinaa hölmöillä jäähyjen muodossa tämän päivän tapaan. Eihän naapurin tekeminen todellakaan vakuuttanut tasakentin.

Ainoastaan tuossa kolmannessa saivat jotain tolkkua hommiinsa ja siinäkin Ilveksellä oli omat paikkansa. Ei tuo riitä Tapparalle sarjan voittoon. Ellei tosiaan Ilves ala jäähyilemäään ihan urakalla.
Ja tuohonkin kolmannen erän tekemiseen vaikutti se, että Ilves itse tuntui hukkaavan kiekkoa ja vaihtavan hölmöihin väleihin ts. kiekkoa lahjoitettiin Tapparalle. He sitten kiittivät ja veivät sen Ilves-päätyyn ja sitä kautta painivat pelivälineen viivaan. Tuossa pelissä Ilves ei pärjää yhtään.

Takaisin