Ymmärtääkseni kritiikki kohdistuu siihen että Ilveksen joukkueelle kostetaan SRV:n hölmöilyt mutta tämä ohitetaan vastapuolella kokoajan vetoamalla siihen että hommaa tehdään vapaa-ajalla ja ennenkaikkea vapaaehtoisesti eikä kukaan voi vaatia yhtään mitään.
Kyllä mä tämän näkökulman ymmärrän. Mutta olen eri mieltä: minusta osasto ei kostanut Ilveksen joukkueelle mitään. Eikä oikeastaan kenellekään muullekaan.
Itse arvostan osaston työtä erittäin korkealle eikä minunkaan mielestä voi vaatia eikä ole velvollisuutta tehdä yhtään mitään.
Emmekä toivottavasti ole podissamme muuta väittäneetkään.
Jos mennään kuitenkin A:n peliin niin kyllä se järjestetyltä boikotilta vaikuttaa.
Minusta se taas vaikuttaa siltä, että kyseiset yksilöt kokevat viihtyvänsä A:n pelissä paremmin kuin liigajoukkueen. Tää on varmaan se, mikä on vaikea ymmärtää monelle. Voin olla väärässäkin, mutta luulen että osaston porukassa on jonkin verran henkilöitä, joille se katsomomeininki on viihtymisen kannalta tärkeämpää kuin itse peli. Silloin on ihan luonnollista mennä mieluummin siihen peliin, jossa sitä meininkiä pystyy pitämään yllä haluamallaan tavalla. Jos kyseessä olisi ollut joku järjestetty boikotti, niin luulen että ainakin kaikki osaston pääasialliset capot olisivat jättäneet tulematta liigapeliin. Jolleivät silmäni pettäneet, niin pari megafonin takaa tuttua naamaa oli kyllä lauantainakin ratamettässä peliä katsomassa.
EDIT: En usko että asia muuttuu vääntämällä mihinkään tai että osastoa kiinnostaa mitä mieltä minä heidän toiminnastaan olen. Uskoisin kuitenkin että haluatte tehdä podcastia kaikille Ilveksestä kiinnostuneille niin silloin ei ehkä kannata selkeästi "valita puoltaan".
Ensinnä on todettava, että meidän konsepti on jutella keskenämme meitä kiinnostavista asioista ja tuoda omia mielipiteitämme julki. Toisinaan me olemme kolmistaan samaa mieltä jostain asiasta, mihin monilla muilla saattaisi olla eriävä mielipide. Ei me olla mikään totuuden torvi, kyllä meidän kanssa eri mieltä saa olla.
Tiedostan kuitenkin sen, että sitä mukaa kun kuulijamäärämme ovat kasvaneet, on meilläkin kasvanut vastuu siitä, millaista keskustelua haluamme yhteisön sisällä edistää. Haluamme olla ennemmin ilvesläisiä yhdistävä kuin jakava voima, eikä puolien valinta ole omiaan edistämään sitä asiaa. Tässä tapauksessa kuitenkin on mielestäni selvää, että jotkut yksittäiset henkilöt erinäisillä somealustoilla ovat pyrkineet mustamaalaamaan osastoa syyttämällä heitä pettureiksi mitä värikkäämmin sanankääntein. Minusta se on väärin, ja siihen halusimme puuttua. Asiallinen kritiikki on aina hyvästä, mutta mainitunkaltainen syyllistäminen ei kuulu siihen.
Ylipäätään peräänkuuluttaisin mustavalkoisuuden välttämistä. Kaikki, jotka eivät ole samaa mieltä osastolaisten valinnoista, eivät ole heitä vastaan. Ei ole mitään syytä jakautua leireihin, vaan kuunnella eri osapuolia ja pyrkiä ymmärtämään.