Itse uskon täysin siihen, mitä Ripa sanoi, että ajatus syntyi alkuviikosta valmentajan vaihdosta. Luultavasti siinä "ahneus" iski menestyksen suhteen, ja laskettiin,että Pendon kanssa on paremmat saumat mestaruuteen.
Raipen palkkaaminen mielestäni tarkoitti sitä.että Ilves-johto ei ollut tyytyväinen näkemäänsä kentällä, tuloksesta se ei jäänyt kiinni.
Myrrän asema olisi joka tapauksessa hankaloitunut, kun Pendon sopimus olisi julkaistu/vuotanut julkisuuteen. Hallissa ja täällä foorumilla olisi varmasti vaadittu Pendoa puikkoihin, kun tulos olisi alkanut sakkaamaan. Jokke olisi varmasti tuntenut paineen nousevan, kun tietää,että uusi valmentaja on vapaalla, ja valmis astumaan koska tahansa hänen tilalleen.
Jokke on huippuvalmentaja, ja näytöt ovat loistavat. On totta,että myös materiaali on ollut toista luokkaa, esim. Kiven aikaiseen. Esim. Kärpät viime kaudella ja HIFK tällä(kin) kaudella on näyttänyt, että huono valmennus voi vetää aivan vihkoon huippujoukkueenkin.
Itsekkin olin keskiviikkona uutisen nähtyäni sitä mieltä,että olisi pitänyt jatkaa Jokella tämä kausi, kävi miten kävi. Mutta mitä enemmän aikaa on mennyt,sitä paremmalta tehty ratkaisu vaikuttaa. En olisi halunnut nähdä enään sitä,että peli sakkaa kauden tärkeimmällä hetkellä. Tästä täysi kiitos Ripan, Tillun ja hallituksen suuntaan,teitte oikean ratkaisun
Podcastissa oli puhetta,että tämä on kallis ratkaisu, mielestäni vanhalla valmennuksella jatkaminen olisi voinut käydä vielä kalliimmaksi.
Pendon aikana Ilves tulee pelaamaan enemmän kiekolla, mikä tietää Odenille vaikeuksia, koska hänen avunsa ovat pelkästään luistelunopeudessa, niin kuin sanoitte. Itse laittaisin Joonaksen "jarruketjuun" esim. Ruokosen ja Tikan kanssa, missä hän pystyy käyttään luisteluvoimaansa hyödykseen. Samoin olisi alivoimapelaajana.