Sarjasijoitus: 4:s

Tehdyt maalit: 19 (1. liigassa)

Maalintekijöiden määrä: 10 (1.)

Päästetyt maalit: 10 (3.)

Nollapelit: 5 (1.)

Laukaukset: 124 (2.)

Luotu maaliodottama: 2,00 (1.)

Annettu maaliodottama: 1,06 (1.)

Tehopelaajat: Santeri Haarala 4+1, Oiva Jukkola 3+3, Roope Riski 3+0, Doni Arifi 2+2, Vincent Ulundu 2+0, Joona Veteli 0+4

Lähteet: veikkausliiga.com, footystats.org

Ilveksen tunnuslukuja​

Tietolaatikossa on vertailtu Ilveksen otteita jalkapalloliigassa viime ja tällä kaudella.

Ilveksen syöttöjen määrä per ottelu: viime kaudella 406 / tällä kaudella 567.

Ilveksen syöttöprosentti: 81/88.

Ilveksen pallonhallintaprosentti: 50/58.

Ilveksen laukaukset ottelua kohti: 11/16.

Ilveksen maaliodottama: 1,4/2,0.

Vastustajien syöttömäärä per ottelu: 404/361.

Vastustajien syöttöprosentti: 82/81.

Vastustajien pallonhallintaprosentti: 50/42.

Vastustajien laukaukset ottelua kohti: 12/8.

Vastustajien maaliodottama: 1,6/1,1.

lähde: Wyscout.

jalkakynä

Luottopelaaja
Kannattajat mukaan! Pysy kuulolla!

MattinFinland

Vakiokokoonpanossa
That was just heart breaking and cruel.
We played so well, even with 10 men. The standard of refereeing in this league is truly awful, so many soft fouls given to KuPs. Jorge was unlucky with the red card, but if you lunge in like that you are giving the referee a decision to make.

I do feel like we could do with bringing a more physical striker (Real out and out number 9) even as an option from the bench in the next transfer window, I feel the team will benefit from it (or try Ulundu there, because he is strong skilful and can finish) Riski has been struggling all season for me, I do not feel like he offers us anything.

We still need to try and be more direct and shoot more from outside of the box, that has been the biggest thing for me all season, I am sure it would lead to more goals/bigger chances to mix it up (keeper pushing back out, direct goals, rebounds etc)

We are very much still in this, and we need to respond and bounce back to winning ways in the next league game.

Come on Ilves!

Peluuri

Luottopelaaja
Pitäisi pikkuhiljaa alkaa näitä kärkijoukkueitakin vastaan pystyä voittamaan. Monta vuotta samaa paskaa näiden kanssa tuloksellisesti. Muuten on mitali ja europaikka koetuksella.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Pitäisi pikkuhiljaa alkaa näitä kärkijoukkueitakin vastaan pystyä voittamaan. Monta vuotta samaa paskaa näiden kanssa tuloksellisesti. Muuten on mitali ja europaikka koetuksella.
No ihan kaikki avaimet/paikat ja mahdollisuudet oli tänäänkin. Ihmeen iso juttu tästä tappiosta nyt tehdään. Ihan ok pelihän tuo Ipalta oli. Aina vaan ei voi voittaa vaikka kuinka haluaisi.

Pirkkalan Litti

Vakiokokoonpanossa
Kyllä tästä olisi pitänyt saada voitto raavittua. Harmittaa paljon.

Etenkin kun Lahti-pelissä Ilveksen voittomaali hylättiin ja sitten tuo KuPSin maali hyväksyttiin, vaikka Savolainen työntää Aspegrenia selästä niin, että pallo menee Aspegrenin päästä maaliin.

Noh, ei se tulos harmittelulla muutu…

Atte902

Vakiokokoonpanossa
That was just heart breaking and cruel.
We played so well, even with 10 men. The standard of refereeing in this league is truly awful, so many soft fouls given to KuPs. Jorge was unlucky with the red card, but if you lunge in like that you are giving the referee a decision to make.

I do feel like we could do with bringing a more physical striker (Real out and out number 9) even as an option from the bench in the next transfer window, I feel the team will benefit from it (or try Ulundu there, because he is strong skilful and can finish) Riski has been struggling all season for me, I do not feel like he offers us anything.

We still need to try and be more direct and shoot more from outside of the box, that has been the biggest thing for me all season, I am sure it would lead to more goals/bigger chances to mix it up (keeper pushing back out, direct goals, rebounds etc)

We are very much still in this, and we need to respond and bounce back to winning ways in the next league game.

Come on Ilves!
Yes, referees were so bad. Jorges first yellow was little soft, but second one very sure thing and that is all on Jorge.

I think Ulundu is best in the left side, because he can cut inside and shoot with his right and his strength are 1v1's because of his speed. I don't think we needs more physical striker with this tactic, but if we would have, maybe we would have other options in final third.

Riski was getting there before injury (3 goals in 5 matches), but after the injury, he has been little off. He is slow and did not get many touches to the ball. Riski has been leading goal scorer in the past, so he has the talent. But I agree, he needs to get better, or we need to get other one and transfer window is closing.

MattinFinland

Vakiokokoonpanossa
Yes, referees were so bad. Jorges first yellow was little soft, but second one very sure thing and that is all on Jorge.

I think Ulundu is best in the left side, because he can cut inside and shoot with his right and his strength are 1v1's because of his speed. I don't think we needs more physical striker with this tactic, but if we would have, maybe we would have other options in final third.

Riski was getting there before injury (3 goals in 5 matches), but after the injury, he has been little off. He is slow and did not get many touches to the ball. Riski has been leading goal scorer in the past, so he has the talent. But I agree, he needs to get better, or we need to get other one and transfer window is closing.
Exactly that, it is good to have options. It would make us more dynamic.

I like Haarala, he is fast and makes excellent runs but I do question his finishing, his missed a good few 1v1s already this season. But I believe he is naturally a wing forward not and out and out striker? and at the age of 24 he still has time to develop.

Riski like you say is slow, he is clearly off the pace, I would personally like to see him play some more reserve games and try to get him more up to speed before he plays more for the first team.
I can only give my opinion on players from this season, as I have only started watching the football team since then.

This league is wide open this season, HJK are far from guaranteed the championship and are struggling which is excellent for Finnish football.
KuPs have been very progressive over the past few seasons I have seen that, and they are so far the best away team I have seen play at the Tammelan Stadion.

That being said, I still feel Ilves edged the game even with playing for 10 men for half of the second half. Our season is far from over and if we can get it right then there is no reason why we cant go out there and get our hands on the trophy and be crowned champions.

Rantsukoff

Luottopelaaja
AMM, Kivikko - Arrano ja Hasa jatkaa saikulla sekä Jorginho on pelikiellossa. Tarkoittaa, että Jukkola ottaa taas avauksen paikan. Oletus, että mies on täydessä kunnossa. Odotan lisäksi, että Stjopin voisi saada näyttöpaikan jopa avauksessa. Peliruuhka on melkoinen. Jokerikorttina myös yksi liian vähällä huomiolle jäänyt pelaaja eli Söderbäck isoille minuuteille. Veteli välillä vetämään happea?

Never stop the madness

Luottopelaaja
AMM, Kivikko - Arrano ja Hasa jatkaa saikulla sekä Jorginho on pelikiellossa. Tarkoittaa, että Jukkola ottaa taas avauksen paikan. Oletus, että mies on täydessä kunnossa. Odotan lisäksi, että Stjopin voisi saada näyttöpaikan jopa avauksessa. Peliruuhka on melkoinen. Jokerikorttina myös yksi liian vähällä huomiolle jäänyt pelaaja eli Söderbäck isoille minuuteille. Veteli välillä vetämään happea?
Kante takaisin Eiffistä?

Berenger

Vakiokokoonpanossa
Olen samoilla linjoilla kuin @MattinFinland, että Ilves tarvitsisi oman tasokkaan timväyrysen tai edes teemuhytösen tuohon yläkerran vaihtoehdoksi. Sen tyyppistä pelaajaa ei vaan meillä ole. Wissin aikainen legendaarinen "lopussa aina Tomas piikkiin" toi niin monta loppuhetkien tasoitusta, että kaipaisin edes sellaista asetta. Mutta ei ole Pikkaraisesta tai Miettusesta siihen. Sambassa saati Umarissa en näe sitä kykyä.

Me luodaan tosi hyvin ja monipuolisesti maalipaikkoja ja voi olla, että useassa pelissä tehdään maaleja enemmän kuin vastustaja. Se ei kuitenkaan haittaisi, että olisi yksi tosi tällainen perussimppeli ratkaisu myös. Meillä on kuitenkin laidassa pelaajia (mm. Jorginho, Jukkola, Aspegren, nykyään myös itseluottamusta uhkuva Mäenpää), jotka osaa antaa laadukkaita keskityspalloja. Nyt tarvittaisiin mies siihen päättämään ne. Riski osaa irroittautua hyvin puolustajastaan kyllä ja hakea jalan tai pään vapaaksi, mutta hakee vielä itseään loukkaantumisen jäljiltä ja tietenkään ei ole ilmauhka.

Siksikin jaksan haikailla tai ainakin vähän kysellä Traoren perään, joka vähän hölmösti päästettiin pois. Ei toki mitään Shefki Kuqi osaston jyriä ollut, mutta hyökkääjä, joka osasi hakeutua osaavasti maalipaikkoihin ja viimeistellä hyvin erilaisista paikoista ja asennoista.

Ilves luo vahvasti bussittaviakin joukkueita vastaan kyllä hyvin paikkoja, joten siksi ei ihan täysin ole tietenkään hanskat tiskissä kauden suhteen (sarkasmia). Mutta jos halutaan se mestaruus, tarvitaan se legendaarinen keväisten ja syksyisten sade- ja kurailmojen pelaaja, joka tekee ne muutamat tärkeät lisäajan maalit (tai tekemällä teot, jotka johtavat maaliin, sitomalla isoimman topparin itseensä tai pudottamalla pallon joukkuekaverille). Sitä tässä kaipaillaan.

Huhtikuussa kyselin tämmöisiä:
Takkula muuten kuulemma kertoi Napit edellä -podcastissä, että nuorten maajoukkuehyökkääjän kanssa on tehty sopimus, jota ei siis vielä ole julkaistu. Kenties siitä ysipaikalle joku erilainen vaihtoehto Riskin tilalle/rinnalle..

(Onko kellään mitään lisätietoa tästä?)
Mihinköhän tämä pelaaja jäi? Olisiko kyseessä joku afrikkalainen pelaaja, jonka viisumiasiat on taas jossain 9kk limbossa.