Ei nyt viitsisi kauheasti kirjoittaa, kun nämä veijarit tuntuu kärjistävän kommentteja.
Hintsanen kertoo monta kertaa kuulijoilleen, että sellaista kautta ei tule, jossa voitetaan kaikki pelit ja niin edelleen. Sitten kerrotaan myös kuulijoille, että he kannattavat Ilvestä vaikka pelaisi Suomi-Sarjaa. Ja näin.
Muutamat karsinnatkin hallilla nähneenä voin ihan rehellisesti sanoa, että Ilves-yhteisö (ainakin se noin 4000 henkeä, joka karsintojakin kävi katsomassa) ei odota, että Ilves voittaisi jokaisen pelin. Ei tarvitse voittaa kaikkia pelejä. No niin. Nyt on tullut tuo kuitattua.
En muuten muista nähneeni Samia juurikaan katsomossa noiden vuosien aikana. No varmasti hän on siellä ollut. Eikä hänkään muista nähneensä minua, joten jätetään se keskustelu tähän.
Se, mitä Ilves-yhteisö sitten odottaa on, että joukkue antaisi kaikkensa kaukalossa. Viime kevään perseilyt on vielä tuoreessa muistissa ja se ei ollut välttämättä kaikkensa antamista? Juttujen mukaan annettiin myös aika paljon muualla..
Ja samaan hengenvetoon: AIVAN VARMASTI JOKAINEN ILVES-PELAAJA ANTAA KAIKKENSA KAUKALOSSA! Niin, kyllä kyllä, mutta kollektiivina Ilveksen pelaajat eivät näytä antavan kaikkea kaukalossa. Paitsi yksilöistä se Kodytek, "joka yrittää joka vaihtoon tehdä 1+2", kuten Hintsanen asian ilmaisi. Olen tästä vähän eri mieltä - Kodytek on helvetin hyvä pelaaja, mutta kieltämättä sortuu hieman ylipelaamiseen, mutta ei ole ainoa juuri nyt.
Ilveksen peli on nyt vähän sellaista perus-safetyä, että vaikka peruspelaaminen on tuloksellisesti ihan ok-tasolla, niin sen viihdearvo on valitettavan huono. Toki, jotkut on sitä mieltä, ettei viihdearvolla eli tyylillä ole väliä, jos voittoja tulee. Itse olen eri mieltä.
Palaan edellisen valmentajan aikakauteen, jossa Myrrä valmensi Ilvestä ja olin itsekin sitä mieltä, ettei sillä kiekolla mestaruutta voiteta. Myrräkiekossa oli kuitenkin se hieno puoli, että parhaimmillaan peli oli aivan uskomattoman viihdyttävää ja usein myös voittavaa. Toisaalta taas siihen aikaan peli saattoi yhtäkkiä muuttua ihan käsittämättömiksi unohduksiksi ja näytti, että kentällä onkin viisi alzheimer-taudin omaavaa pelaajaa. Se oli viihdyttävää sitten vähän väärällä tavalla, mutta ehkä saitte kiinni mitä ajan takaa.
Veijarit ja virtuoosit. Niitä minä olen aina käynyt hallilla katsomassa. Raipe Helminen, Pasi Määttänen, Peter Larsson, Jesse Niinimäki, Eemeli Suomi. Siinä on minun Ilveksen pelaajia ja valmennus, joka tukee heidän osaamistaan.
Nyt on valitettavasti vähän sellainen fiilis, että kun on nähnyt yhden Ilveksen pelin on nähnyt ne kaikki. Ottelutapahtumakin on aina samanlainen. Kannattajatkin taitaa laulaa samoissa kohdissa samat laulut.
Oli muuten tosi piristävä se peli, jossa ei äänentoistolaitteet toimineet. Siihen saakka kun ne taas toimi. Ajattelin, että ehkä siitä saatiin jotain ideoita, mutta ei ilmeisesti saatu. Sisääntulobiisikin lienee yhä Deutchland, joka on ihan hyvä.. mutta olisi sitä uutta voinut vähän kauemmin pinnistellä.
No, tässä olikin pitkä viesti oikeastaan vailla terävää pointtia. Kyllä mä kaikki podcastit oon kuunnellut ja ihan hyvää juttua, mutta välillä minusta tuntuu kuin kuulijoita hieman aliarvioitaisiin. Voin olla väärässä. Pidätän ainakin oikeuden siihen.