Topi sanoi:
Kyllä tuo Spinan taklaus osuu (lähes) suoraan päähän. Ei kahta sanaa. Tarkoitin sitä että tuosta pitää linjan mukaan tulla ainakin neljän ottelun pelikielto koska taklattu pelaaja loukkaantuu tilanteessa. Saa nähdä mitä kurinpitoryhmä nyt arpoo vai arpooko mitään?
Oletko Topi koskaan pelannut jääkiekkoa? Tai oletko koskaan toiminut jääkiekko erotuomarina?
Minä olen. Jääkiekko on kontaktilaji, johon kuuluvat taklaukset. Jääkiekossa voi myös loukkaantua, vaikkei rikettä olisikaan.
Aasinsilta siihen, että minun mielestäni Spinan saama jäähy on väärä tuomio. Taklaus on kova, mutta puhdas. Osuma on rinnassa, ei päässä, eikä minkäänlaista tarkoituksenmukaisuutta ole vahingoittaa. Se että taklauksesta vastustaja loukkaantuu on ikävä asia, mutta kuten yllä jo totesin, jääkiekossa voi loukkaantua vaikkei varsinaista rikettä olisikaan.
Siinä olen samaa mieltä useimpien kanssa, että päähän kohdistuvat taklaukset on saatava lajista pois, koska ne voivat päättää pelaajauria, mutta ei lajiin kuuluvien puhtaiden taklausten kustannuksella. Tähän valitettavasti jo menty. Pelistä katoaa intensiteetti, koska pelaajat eivät enää uskalla taklata, koska jäähyjä annetaan puhtaistakin jäähyistä.