Ensi vuonna Tsekissä kisat, luulen että tulee meno katsomossa Tsekin otteluissa olemaan vähän toisenlaista vaikka myös siellä on aitiot täynnä.
Ainakin pari vuotta sitten nuorten MM-kisoissa oli aivan loistava tunnelma.
Mulla paljon vähemmän ja kauempaa kokemusta, mutta 2011 Bratislavassa Tsekkituristit pitivät todella hyvää tunnelmaa yllä. Ja ainakin silloin toistuu hyvin usein se "Jos oot tsekki, niin hyppää, HOP, HOP, HOP" koko Orange-areena tärisi.
Hauska yksityiskohta oli, että puoli vahingossa "jouduimme" loisteliaaseen hotelliin (4-5 tähteä), silloin se oli Kempinski ketjun "River Park" hotelli, nykyisin taitaa kuulua Marriot ketjuun. Olin hotellin baarin terassilla särpimässä olutta ja odottelin muuta seuruetta, kun yksi tsekki rupesi juttelemaan, oletan että hän ei ollut tuossa hotellissa vahingossa kuten minä, kaveri kysyi minulta, että "onko sinulla jo lippua huomiseen Suomi-Tsekki peliin?".
Vastattuani myöntävästi hän täräytti, että "Saat viisisataa euroa siitä lipusta!"
Hetken joutui nieleskelemään ja sitten sanoin, etten myy, mutta vaihdetaan aihetta, etkä missään nimessä tarjoa enempää.