Jääkiekon MM 2024 | Praha & Ostrava

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 772
Vaikka onkin ollut Jalosen tyyliä leimata passit ajoissa niin vielä enemmän nyt ihmettelen tuota ratkaisua kun on herran viimeiset kisat. Varsinkin kun viime vuoden kisat menivät miten menivät, mutta taitaa olla vähän jäärä tietyissä asioissa Jalonenkin.

Alkulohkolla ei ole käytännössä mitään merkitystä ja eiköhän ainakin samaan tulokseen olisi päästy ilman että näiden Pakaristen, Heleniuksien ja Jormakoiden passeja olisi väkisin pitänyt heti leimailla. Puustinen ja Jääskä ovat myös olleet aivan pihalla.

Tuohon vaikka Aho, Heiskanen ja Hintz niin näyttäisi vähän erilaiselta rakentaa Granlundille ketjua. Eihän tuosta tule yhtään mitään kun rinnalla on Pakarisen Iiro ja Innala joka ei osu kiekkoon.

Toivottavasti Pulju lyödään Miken rinnalle, Jesse on ollut kisoissa suomen paras peluri.

Sinänsä toki lopputulos on ihan se ja sama itselleni, ei tuo silmiä hivele.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 376
Olen samaa mieltä, että ulos pullahtaminen voisi tehdä hyvää. Jalonen on tehnyt uskomattomat teot suomalaiselle jääkiekolle, mutta Sveitsi-ottelu saattaa määrittää sen, että Suomi ei ole kahteen vuoteen MM-kisoissa voittanut yhtään oikeaa jääkiekkomaata.

Mutta mutta, eikös Pendo kuitenkin ole Vierumäkikiekon miehiä, että ei tämä mikään kuolonkorahdus ole kuitenkaan?
Tarkoitin lähinnä sitä, että ko. pelitavan eväät on syöty ja pitäisi keksiä jotain muuta.
 

Tinke18

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
438
En mä tiedä, mutta mun mielestä suurin syy siihen, että Granlundin ympärille ei ole löydetty sopivaa koostumusta, on MG itse. Mun mielestäni Mikke on pelannut todella huonot kisat. Muutama hyvä passi, mutta muuten tekeminen kiekolla on itsekästä ja varsinkin ylivoimalla todella hidasta. Monesti vain kaartelee ja liukuu odottaen, että se väylä siihen kuningassyöttöön aukeaisi, kun pitäisi pistää kiekkoa nopeammin liikkeelle. En tiedä ottaako liikaa paineita kapteenin natsoista, mutta ei kyllä ole yhdessäkään pelissä pelannut kapteenin tasolla. Lisäksi vielä eilen täysin turha ja hölmö kostojäähy, kun kasetti petti. Paljon on parantamisen varaa.
 

JärvisenPera

Luottopelaaja
Viestejä
1 336
En mä tiedä, mutta mun mielestä suurin syy siihen, että Granlundin ympärille ei ole löydetty sopivaa koostumusta, on MG itse. Mun mielestäni Mikke on pelannut todella huonot kisat. Muutama hyvä passi, mutta muuten tekeminen kiekolla on itsekästä ja varsinkin ylivoimalla todella hidasta. Monesti vain kaartelee ja liukuu odottaen, että se väylä siihen kuningassyöttöön aukeaisi, kun pitäisi pistää kiekkoa nopeammin liikkeelle. En tiedä ottaako liikaa paineita kapteenin natsoista, mutta ei kyllä ole yhdessäkään pelissä pelannut kapteenin tasolla. Lisäksi vielä eilen täysin turha ja hölmö kostojäähy, kun kasetti petti. Paljon on parantamisen varaa.
Itse olen tästä eri mieltä. Totta joo, että Granlundin 5-5 peli on menny puristamiseksi, mutta se johtunut paljon siitä, että ketjukaverit eivät ole pystyneet pelaamaan hänelle kiekkoa juuri lainkaan. Sitten kun aikansa katselee ketjukavereiden menettelevän kiekkoa missä sattuu eikä itse saa heiltä syöttöjä vaikka on vapaana, niin peli menee helposti siihen, että yrittää itse tehdä kaiken. Ei ole vaan luottoa ketjukavereihin ja se on ihan luonnollista.

Ja mitä tuohon ylivoimaan tulee, niin vaikka "liukuu ja kaartelee odottaen" on hän silti lähes poikkeuksetta kiekon saatuaan pystynyt tarjoamaan pelikaverille laadukkaan vetopaikan. Se ei ole Granlundin vika, että Innala & co on tuhrinut niitä tontteja melkosesti. Granlundilla pitäisi olla heittämällä 10 syöttöpistettä näissä kisoissa. Aina pelinrakentajan tehottumuus ei todellakaan ole itsestä kiinni.
 

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
3 328
Jalonenkin ollut tosi kireänä haastatteluissa. :D

Kaikkiin kysymyksiin tuntuu vastaavan vähän kärkkäästi ja ns kuittina takaisin toimittajalle.
Nyt tuli vastaan tämmönen.

Toimittaja: ”Minkälainen luotto sulla on torstain Ruotsi-peliin?”
Jalonen: ”Parempi kuin sulla.”
:D

Eikä tää ollu mielestäni ainoa vastaavanlainen tässä turnauksessa.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 868
Jalonenkin ollut tosi kireänä haastatteluissa. :D

Kaikkiin kysymyksiin tuntuu vastaavan vähän kärkkäästi ja ns kuittina takaisin toimittajalle.
Nyt tuli vastaan tämmönen.

Toimittaja: ”Minkälainen luotto sulla on torstain Ruotsi-peliin?”
Jalonen: ”Parempi kuin sulla.”
:D

Eikä tää ollu mielestäni ainoa vastaavanlainen tässä turnauksessa.
"Parempi kuin sulla"
"Eli helvetin hyvä"
 

Masza

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
162
Mahtaako olla joukkueessa henkikään ihan kunnossa. Jukka raivoaa Puljulle kypärästä, huonommin pelannutta maalivahtia peluutetaan, koska suunnitelma, Puustinen ja Oksanen istuvat katsomossa, vaikka kuuluisivat kentälle Heleniuksen ja Puistolan sijaan, ja kapteenilla menee kuppi nurin.

Kuinkakohan paljon Mikke saanut valmennukselta huutia tempustaan. Näki harmituksen, kun lähti pukukoppiin. Ja mitä tekee joukkueelle, kun johtava pelaaja tekee noin.

Mitenkään Mikkeä puolustamatta, mutta Pakarinen-Innala settiä riitti varmaan San Josessa kyllikseen täksi kaudeksi. Ehkä MM-kisat olisi pitänyt vaan jättää välistä ja latailla akkuja, mutta helppohan se on sivusta neuvoa ja vielä jälkikäteen. Olisihan se kiva saada edes MM-mitali vaikean kauden päätteeksi, mutta nyt vaan näyttää siltä, että ei tule tapahtumaan.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 772
Mahtaako olla joukkueessa henkikään ihan kunnossa. Jukka raivoaa Puljulle kypärästä, huonommin pelannutta maalivahtia peluutetaan, koska suunnitelma, Puustinen ja Oksanen istuvat katsomossa, vaikka kuuluisivat kentälle Heleniuksen ja Puistolan sijaan, ja kapteenilla menee kuppi nurin.

Kuinkakohan paljon Mikke saanut valmennukselta huutia tempustaan. Näki harmituksen, kun lähti pukukoppiin. Ja mitä tekee joukkueelle, kun johtava pelaaja tekee noin.

Mitenkään Mikkeä puolustamatta, mutta Pakarinen-Innala settiä riitti varmaan San Josessa kyllikseen täksi kaudeksi. Ehkä MM-kisat olisi pitänyt vaan jättää välistä ja latailla akkuja, mutta helppohan se on sivusta neuvoa ja vielä jälkikäteen. Olisihan se kiva saada edes MM-mitali vaikean kauden päätteeksi, mutta nyt vaan näyttää siltä, että ei tule tapahtumaan.
Mä kyllä puolustelen Mikkee. Koko kisat ihan kireenä kun ei löydy hyviä ketjukamuja. Ja nyt meni huuruun kun yksin pitää pelata. En sinällään tekoa, se oli tyhmä mutta ymmärrän turhautumisen.

Puljua siihen rinnalle olisi pitänyt lyödä eikä jotain umpipaskoja pakarisia ja innaloita. Yritä nyt siinä johdattaa jengiä urotekoihin.

Samaa jääräpäisyyttä ja ongelmaa ollut Jalosella aiemminkin. Viimeksi uhrina oli Rantanen.
 

JAKEJOKKE

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
390
Tuosta joukkueen tunnetasosta ollut puhetta joka paikassa. Aikasempina vuosina en muista että olisi tuossa määrin pelaajat ja valmentajatkin haastatteluissa puhunut siitä, että tunnetta lisää.
 

JAKEJOKKE

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
390
Mä kyllä puolustelen Mikkee. Koko kisat ihan kireenä kun ei löydy hyviä ketjukamuja. Ja nyt meni huuruun kun yksin pitää pelata. En sinällään tekoa, se oli tyhmä mutta ymmärrän turhautumisen.

Puljua siihen rinnalle olisi pitänyt lyödä eikä jotain umpipaskoja pakarisia ja innaloita. Yritä nyt siinä johdattaa jengiä urotekoihin.

Samaa jääräpäisyyttä ja ongelmaa ollut Jalosella aiemminkin. Viimeksi uhrina oli Rantanen.
Joo kilmotrien päähän näkee että ketjukaverit ei lue samaa kirjaa mitä Granlund. Ymmärrän myös turhautumisen ja olisihan siinö joku muu kun Mikke itse voinut mennä muistuttamaan sitä taklausta.. oli sit puhdas tai ei mut ilkee näkösesti meni laitaan.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 772
Joo kilmotrien päähän näkee että ketjukaverit ei lue samaa kirjaa mitä Granlund. Ymmärrän myös turhautumisen ja olisihan siinö joku muu kun Mikke itse voinut mennä muistuttamaan sitä taklausta.. oli sit puhdas tai ei mut ilkee näkösesti meni laitaan.
Äkkiä luulis että se Pakarinen ois siinä sitä varten, mutta eihän se älynny.

Mäenalanen - Granlund - Puljujärvi ois meikäläisen ykkönen.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 868
Mielestäni sen nyt kertoo kaiken oleellisen jos aletaan miettimään, että ketkä näistä MM-kisa pelaajista pelaa 2026 Olympialaisissa.
Määttä ja Granlund ehkä.
 

Masza

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
162
Mä kyllä puolustelen Mikkee. Koko kisat ihan kireenä kun ei löydy hyviä ketjukamuja. Ja nyt meni huuruun kun yksin pitää pelata. En sinällään tekoa, se oli tyhmä mutta ymmärrän turhautumisen.

Puljua siihen rinnalle olisi pitänyt lyödä eikä jotain umpipaskoja pakarisia ja innaloita. Yritä nyt siinä johdattaa jengiä urotekoihin.

Samaa jääräpäisyyttä ja ongelmaa ollut Jalosella aiemminkin. Viimeksi uhrina oli Rantanen.
Mietin viime ja tänä vuonna, miksi NHL-hyökkääjiä ei kokeiltu samassa kentässä. Mutta eihän sellainen tietenkään sovi Jalosen EHT-pelikirjaan, että yksi kenttä alkaisi sooloilemaan ameriikan vauhtilätkää.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 372
Mielestäni sen nyt kertoo kaiken oleellisen jos aletaan miettimään, että ketkä näistä MM-kisa pelaajista pelaa 2026 Olympialaisissa.
Määttä ja Granlund ehkä.

Näiden lisäksi ironisesti se tähän joukkueeseen väkisin shoehornattu ja sen huonoin pelaaja Helenius saattaa olla kahden vuoden päästä kanssa olympiajoukkueessa, kun on vähän kasvanut, jos kehitys kehittyy odotettuun tahtiin.

Larmilla tai Säterillä ehkä saumaa kolmosmokeksi.

Siinäpä ne, ellei Valtteri Puustinen ota jotain loikkaa ison veden takana tästä vielä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 868
Näiden lisäksi ironisesti se tähän joukkueeseen väkisin shoehornattu ja sen huonoin pelaaja Helenius saattaa olla kahden vuoden päästä kanssa olympiajoukkueessa, kun on vähän kasvanut, jos kehitys kehittyy odotettuun tahtiin.

Larmilla tai Säterillä ehkä saumaa kolmosmokeksi.

Siinäpä ne, ellei Valtteri Puustinen ota jotain loikkaa ison veden takana tästä vielä.
2026 tulee Heleniukselle kyllä auttamatta liian nopeasti.
Tai no ei ainakaan mitään asiaa sentteriksi vielä kahden vuoden päästä. Laiturina saattais jopa mennäkkin.

Joo no Puustinen voisi olla ehkä nelosketjun pelaaja.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 772
Larmilla tai Säterillä ehkä saumaa kolmosmokeksi.
Menee jo ohi aiheen mutta on tuola lätäkön takana kuitenkin sen verran molareita että ei ole kyllä asiaa Larmilla tai Säterillä, vaikka sinänsä kolmosvahdin paikalla niin väliä ole.

Puljujärvi on yksi mielenkiintoinen nimi, riippuen mihin suuntaan ura tästä lähtee.
 
Ylös