Palven paljon kohua herättänyt haastatteluhan meni näin.
Ensin Pennanen:
"PAINEET ja odotukset ovat kuitenkin iso teema Ilveksen kevään ympärillä. Paperilla sillä on kaikki eväät mennä päätyyn asti.
Pennanen ei sitä kiistä.
– Olemme pyrkineet koko ajan valmistamaan ja auttaman pelaajia keskittymään siihen, mihin he pystyvät itse vaikuttamaan. Ja unohtamaan ulkopuolisen.
– Ei ratkaisu ole se, että alettaisiin väistää paineita. Se ratkaisee, miten me sen kanssa olemme ja miten se meihin vaikuttaa.
Kahtena viime keväänä Ilves on kaatunut ennakkosuosikkina välierissä. Viime keväänä joukkue kipsaantui pahasti Pelicansin kynsissä.
– Silloin näkyi myös se, että kun jäimme etenkin kotona tappiolle, niin... Pennanen pohtii ja pitää tauon.
– Tuo sakkasi, Pennanen jatkaa ja osoittaa päätään."
Sitten Palve tuohon teemaan liittyen:
"Runkosarjan pistepörssin voittanut Palve saattaa olla tietyllä tavalla juuri sitä, mitä Ilves tässä tilanteessa tarvitsee.
Meillä on paljon pelaajia, jotka ovat uuden kokemuksen edessä. Ottaa se askel, kasvaa voittajaksi.
Hän kokee olevansa Ilveksessä vain töissä – hyvällä tavalla. Minkäänlaista taakkaa tai painetta hän ei ole aistinut.
– Olen pelannut niin monessa paikassa viime vuosien aikana, että pystyn hyvällä tavalla olemaan irti siitä kaupungin tai fanien tuomasta paineesta. Olen tällainen reissumies. Ja reissumieshän tulee yleensä vain paikalle, tekee työn ja lähtee pois, Palve sanoo.
Jotakin kertoo se, että tämä tunteeton työmies oli parhaimmillaan runkosarjan suurimmissa otteluissa, Tampereen paikallispeleissä (6 ott. 7+4).
Palve on Ilveksessä ja ylipäätään Suomessa vain väliaikaisissa pätkätöissä. Hänen ja yhdysvaltalaisen puolisonsa koti on Las Vegasissa. Lapsikin on syntymässä keväällä.
– Kyllähän se varmasti monelle Ilveksessä on sydämen asia ja vielä ekstrahieno asia, jos tulee menestystä. Tietysti minäkin teen kaikkeni, että menestymme, mutta se ei ole sellainen... Miten sen nyt muotoilisi, ettei tule väärinkäsityksiä. Vuodet reissumiehenä ovat kovettaneet."
Tahattomia ja tahallisia väärinkäsityksiähän tietysti tuli. Haastattelun pointtihan oli se, että Palve pystyy käsittelemään tilanteen ilman Ilveksen seurahistorian painolastia ja menestyspaineita, koska kokemukset ammattilaisena ovat kovettaneet kuorta.