Jalkapallon Euroopan-mestaruuskilpailut 2024

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Tänään vois Espanja voittaa, ei oo niin väliä, kun oma suosikki on pudonnut. Pidätän toki oikeuden vaihtaa puolta kesken peliä, jos siltä tuntuu. Se on näiden ”paineettomien” matsien hienous. Ja täältä propsit Nicolle, tervetuloa Chelseaan, jos tie sinne/tänne käy.:cool:
Samaa mieltä. Espanjan peli huomattavasti viihdyttävämpää kuin tylsän Ranskan.

Toppapöksy666

Luottopelaaja
16-vuotias Lamine Yamal jalkapallon EM-välierissä dominoi ja teki varmaan kisojen hienoimman maalin.
Mitä sinä teit 16- vuotiaana?
Itse varmaan olin vielä vaipoissa hiekkalaatikolla syömässä ja lapioimassa paskaa. :)

IpAholic

Vakiokokoonpanossa
Nähtiinhän sitä yksi viihdyttäväkin peli näihin potkis-kisoihin :D Espanja uudistunut hienosti ja päässyt perisynnistään, nukuttavasta pelityylistä!

Supin tukit

Luottopelaaja
Lisäksi Nico Williams on kisojen viihdyttävin pelaaja
16v Lamine Yamal: "Hold my Euroshopper Energy drink"

Tuli kyllä Messi mieleen tosta vaivattomasta vasurin kierteestä takarautaan. Suhteellisen upea maali.

Leena Rehumäki

Vakiokokoonpanossa
Tänään on kai joku matsi kans…jalkapallon keksijät vs. vuoristolaiset. Toivon jälkimmäisten voittoa, mut oon tuuliviiri. :cool:

MattinFinland

Vakiokokoonpanossa
England have just played their best first half of the tournament.

The Netherlands look poor and limited with ideas (I am not sure if this is because England have upped their game or because the Dutch are off the boil) they are hoping to catch another lucky break by hitting England on the counter or via a set piece.

When Memphis came off they dropped deeper and went with more numbers in midfield (They know England struggle to break teams down and have looked at the success other teams have had playing against England like that)
We really needed to take one of our chances and go into half time with a 2-1 lead.

Weghorst worries me physically and this is a game I could see him grabbing a late winner for the dutch if it is still 1-1 with 5 mins to go

My head says 2-1 to the dutch within 90 mins

My heart says 2-1 England after extra time.

MattinFinland

Vakiokokoonpanossa
This was a very interesting game.

I knew The Netherlands would go more defensive second half but that was almost embarrassing.

England had to much for them in the first half on the balance of play and they clearly felt they had to make it difficult and they did the one thing we struggle to deal with eg: Park the bus. I think the Dutch massively contributed to a really boring half based on how they set up.

Southgate has got a lot of stick during this tournament but I actually thought he played a very clever hand tonight. England had to remain patient. I thought he made the right subs andWatkins take a bow son.

We really needed a willing runner in behind and he (Watkins) took his moment , what a finish!

Spain will not play like that in the final, I’m fairly certain of that they will come at England that will suit us.

Spain will be favourites based on their performances during this tournament and rightly so but you just can’t rule this England team out, we just keep finding ways

We are in our 2nd final in a row and I have to believe…

A final in Germany Sunday the 14th of July…

It’s coming home!!!

Viimeksi muokattu:

MattinFinland

Vakiokokoonpanossa
I don’t believe Spain will run away with it.

When you look at individual players and experience. Fair few of our players have played in a major final at this magnitude before and may well handle the pressure better. I would hope after the last Euro final defeat against Italy we have a little bit more know how now.

Also in terms of Yamal/Bellingham I know who I would rather have in my side at this point in their career in terms of experience and ability.

That’s not to say that Yamal isn’t capable he very much is, and is a threat. We have to use our experience to keep him quiet and frustrated.

Just how other teams have frustrated Beckham/Rooney in the past.

I’m really looking forward to that battle to see who comes out on top.

Olmo is another noticeable threat, I love watching him play.

This final has the potential to really deliver for the neutrals.

Serve

Luottopelaaja
Pienestä on ollut kiinni Englannillakin menestys, Bellinghamin tasoitus tuli Slovakiaa vastaan lisäajan viimeisellä minuutilla, ja nyt ovat finaaleissa.

Onko finaaleissa kisojen kaksi parasta joukkuetta? Espanja on todellakin finaalipaikkansa ansainnut, on pelannut läpi turnauksen hyvin ja viihdyttävästi, Englannista ei valitettavasti voi sanoa samaa

38 Special

Luottopelaaja
Onko finaaleissa kisojen kaksi parasta joukkuetta?
Ei välttämättä ole ja tällaisessa arvotut alkulohkot + playoff-kaavio-tyyppisessä turnauksessa riittää kun Don Tamin sanoin win the right games.

Absoluuttinen parhaus tulisi ehkä esiin siten, että kaikki joukkueet ovat samassa sarjataulukossa ja pelataan yksinkertainen sarja. Tällaista ei tietenkään voida järjestää suuren pelimäärän vuoksi ja ei olisi läheskään niin viihdyttävä.

Mielestäni Espanja, Saksa, Hollanti, Englanti, Portugali ja Ranska ovat ja olivat kisojen top-6, eikä näistä maista minkään finaalipaikka olisi ollut huutava vääryys. Espanja - Saksa oli jo silti jonkinlainen esifinaali. Harmi että jatkokaavioista tulee usein niin epäsuhtaiset.

Serve

Luottopelaaja
Espanja, Saksa, Hollanti, Englanti, Portugali ja Ranska ovat ja olivat kisojen top-6, eikä näistä maista minkään finaalipaikka olisi ollut huutava vääryys.

Samaan listaan voisi lisätä Italian ja Belgian, jotka myös olivat jonkinnäköisiä suosikkeja, ainakin ennakkoon.

Englannin joukkue on yksi kisojen parhaista, eikä sen paikka finaaleissa todellakaan ole yllätys. Mutta peliesitys ei ole ollut kovin vakuuttava tähän asti, toki ovat voittaneet pelinsä, niin tyylillä tuskin on väliä.