Joonas Nättinen

Aina, kun nämä omat kasvatit ovat päätyneet naapuriin tai milloin mihinkäkin, on alkanut yllättäen tulla esiin näitä tietoja, joiden mukaan pelaaja olisi ollut niin hemmetin kallis ettei häneen olisi ollut varaa. Samat nimimerkit on joka ikinen kerta käynyt selittämässä, kuinka näihin omiin kasvatteihin ei kannata laittaa rahaa rahaa, kun ovat niin ylihintaisia. Kuitenkin kaiken maailman toipujiin eläkeputkessa voidaan surutta laittaa vissiin enemmän rahaa mitä voitiin tarjota vaikka Eemeli Suomelle?

Nyt Ilves on saanut maineen, johon omat miehet eivät halua tulla pelaamaan. Aivan megalomaaninen virhe Ilvesjohdolta ja täydellinen pyllistys kannattajille ja Ilvesyhteisölle.

Et vastannut kysymykseen. Jos Ju. Mattilan palkka oli se huhuttu 250k, niin olisitko näillä esityksillä pitänyt hankintaa perusteltuna? Nättinen oli huono sijoitus mutta ei se Tapparan sijoituksesta parempaa tee.

Minun syytäni ei ole se, että mestaruus jäi taas saamatta eikä ole tullut 41 vuoteen. Sen verran olen kuitenkin joukkueen mukana kulkenut ja oman osuuteni tehnyt että minä annan nuo sinun pahan olon oksennukset mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos haluat Koskelan pihalle, laita hallituksen jäsenille viestiä. Mitä enemmän saat sen taakse allekirjoittajia, sitä parempi.

En ole tähän nykyjohdon linjaukseen tyytyväinen eikä tuo minua vakuuta ja toivon että Jalo jäisi lähivuosina eläkkeelle kun sen voisi vielä suht. hyvällä mielellä tehdä. Minä en vaan käy sitä 5-6 kertaa päivässä joka ketjuun sylkemässä.
 
Tuo nyt on vain esimerkki tästä kiukuspäissäsi harrastamastasi whatabautismista.

Ihan kun sillä olisi mestaruuden voittamisen kannalta jotain merkitystä, että käyttääkö liikaa rahaa Julius Mattilaan vai Joonas Nättiseen. Molemmat on aivan sivuroolissa ja huonoja hankintoja.

Halvalla menee seuralegenda-status näköjään jakoon. Riittää kun on joskus junnuissa pelaillut siis.

Mattila oli nyt vain esimerkki. Ihan samanlaisia perusteluita kuin tuossa Mattilan kohdalla on kuultu nyt kaikista meidät kiertäneistä omista kasvateista.

Riittääkö Eemeli Suomi sulle seuralegendaksi? Mehän taidettiin maksaa Nättiselle enemmän kuin seuralegenda Eemeli Suomelle.

Ei ihme, että Ilveskasvatit kiertävät Ilvestä ja Tillu huikeassa maineessa.
 
Mattila oli nyt vain esimerkki. Ihan samanlaisia perusteluita kuin tuossa Mattilan kohdalla on kuultu nyt kaikista meidät kiertäneistä omista kasvateista.

Riittääkö Eemeli Suomi sulle seuralegendaksi? Mehän taidettiin maksaa Nättiselle enemmän kuin seuralegenda Eemeli Suomelle.

Ei ihme, että Ilveskasvatit kiertävät Ilvestä ja Tillu huikeassa maineessa.
Ok. "Taidettiin" ja "tää nyt olikin vaan esimerkki". Nyt on sen verran isoa värikynää ilmoilla, että ehkä parempi lopettaa tähän.

Ilveksen johdon tekosissa on sen verran paljon kritisoitavaa muutenkin, ettei tarvitsisi noin huonoja esimerkkejä käyttää.
 
Kiitokset kapteenille, tsemppiä jatkoon

”Kahdella kaudella Ilvestä edustanut Joonas Nättinen, 35, toimi keväällä 2025 SM-pronssia saavuttaneessa joukkueessa varakapteenina ja kuluneella kaudella kapteenina. Kauden 2025-2026 aikana hyökkääjän tilille kertyi 50 runkosarjaottelua pisteillä 3+9=12, kolme playoffs-ottelua ja seitsemän CHL-ottelua, joissa hän teki yhden maalin.”
 
Valitettavasti tätä sopimusta ei olisi ikinä pitänyt tehdä. Oli oikeastaan vaan painolastina joukkueelle.

Kiitos ja hyvää jatkoa.
 
Onkohan Nättiselle enää ottajia? Vai mahtaako itsekään enää nauttia pelaamisesta.
Huhua ollut, että velipoika palaisi JYP:iin ensi kaudelle (kausi 27-28 siis), kun uusi halli aukeaa. 1+1 voisi olla, että nyt tekisi kahden vuoden lapun JYP:n kanssa ja päättäisi uransa siellä. Tavallaan tietynlainen ympyrä sulkeutuu. On myös rakennettumassa uutta asuntoa Jyväskylässä.

Se, että ottaako JYP Joonasta onkin sitten eri asia.
 
Huhua ollut, että velipoika palaisi JYP:iin ensi kaudelle (kausi 27-28 siis), kun uusi halli aukeaa. 1+1 voisi olla, että nyt tekisi kahden vuoden lapun JYP:n kanssa ja päättäisi uransa siellä. Tavallaan tietynlainen ympyrä sulkeutuu. On myös rakennettumassa uutta asuntoa Jyväskylässä.

Se, että ottaako JYP Joonasta onkin sitten eri asia.
Ei luulisi olevan tilaa hyökkäyksessä Jypillä.
 
Liigasta tuskin löytyy ottajaa, johonkin keski-eurooppaan alemmalle sarjatasolle voi päästä.
Kai pienemmästä seurasta voisi teoriassa löytyä ottaja 4 sentterin rooliin. Mutta, kyllä prosentuaalisesti isoimpia palkan alentumisia Liigan historiassa täytyy tapahtua.

Tuosta on paljon heitetty vitsiä, mutta ihan oikeastihan Nättinen pelasi reilusti isommalla palkalla kuin esimerkiksi Jasek viime kaudella. Ja tämä on kuultu täysin luotettavasta lähteestä. En tiedä oliko Ilveksen historian kallein, saattaa hyvin olla. Ilmeisesti Jokipakka 22-23 oli myös varsin kallis.

Ihan siis rehellisesti jos Liigasta meinaa löytää ottajan niin viime kauden palkasta pitää sulaa lähes 80% pois. Ikää ei vieläkään ole liikaa, mutta jos jatkaa niin extra rahan takia sitä ei tee. Koska, tienestit tulee olemaan aikaisempaan verrattuna minimaaliset.
 
Viimeksi muokattu:
Liigasta tuskin löytyy ottajaa, johonkin keski-eurooppaan alemmalle sarjatasolle voi päästä.
Nättinen on 35. Hyvä verrokki on 10 vuotta vanhempi Jarkko Immonen. Vetihän sekin yli 40 vuotiaana kolme viimeistä kautta jossain Jukureissa vaikka oli nähnyt olympialaiset, NHL:n ja KHL:n. Ihan yhtä nopeitakin molemmat.
 
Viimeksi muokattu:
Yllättävää jälleen kerran. Olisi tuuletuksen aika ja olla tiukempi näiden sankareiden kanssa. Aina Ilveksessä tulee näitä, että lopetetaan ura, ei ole motia, ei treenata (Nämä kaksi viimeisintä ei liity Nättiseen kun ei siitä mitään tietoa ole). Jos ei kiinnosta niin kiertoon pelaajat ja nälkäisempää tilalle, tappiolle ei ainakaan jää ja mahdollisesti säästetään jokunen penni samalla.

Eiköhän Tapparaan mene (maksavat mitä kuuluu) ja voita mestaruuden, jonka jälkeen hokkarit naulaan.
 
Yllättävää jälleen kerran. Olisi tuuletuksen aika ja olla tiukempi näiden sankareiden kanssa. Aina Ilveksessä tulee näitä, että lopetetaan ura, ei ole motia, ei treenata (Nämä kaksi viimeisintä ei liity Nättiseen kun ei siitä mitään tietoa ole). Jos ei kiinnosta niin kiertoon pelaajat ja nälkäisempää tilalle, tappiolle ei ainakaan jää ja mahdollisesti säästetään jokunen penni samalla.

Eiköhän Tapparaan mene (maksavat mitä kuuluu) ja voita mestaruuden, jonka jälkeen hokkarit naulaan.
Nättisen sopimuksesta ainakin se, että se oli suurinpiirtein mahdoton purkaa. Arvo laski niin paljon ja niin nopeasti. Ilves olisi käytännössä joutunut maksamaan ihan älyttömän summan siitä, että pelaa muualla vastaan tai ei pelaa ollenkaan.

Jos joudut jokatapauksessa maksamaan 80% purkurahana niin siinä kohta oli jo melkein parempi pitää varasentterinä, koppi preesenssinä, veteraanipelaajana sekä kapteenina.

Täysin eri asia tälläiset Ratiset mille löytyy vielä kuittaajia. Ne on helppoja purkuja.
 
Nättisen sopimuksesta ainakin se, että se oli suurinpiirtein mahdoton purkaa. Arvo laski niin paljon ja niin nopeasti. Ilves olisi käytännössä joutunut maksamaan ihan älyttömän summan siitä, että pelaa muualla vastaan tai ei pelaa ollenkaan.

Jos joudut jokatapauksessa maksamaan 80% purkurahana niin siinä kohta oli jo melkein parempi pitää varasentterinä, koppi preesenssinä, veteraanipelaajana sekä kapteenina.

Täysin eri asia tälläiset Ratiset mille löytyy vielä kuittaajia. Ne on helppoja purkuja.
Olihan tämä aivan kertakaikkisen karmea sopimus. Eikä oikein mieltä ylennä herran kuva Ilves-kapteenien muuten valtaosin hyvin kunniakkaassa rivistössä.
 
Nättisen kohdalla kannattaa muistaa helvetin isosti, että Ilveksen peluutuksesta oli vastuussa nämä vuodet Tommi Niemelä, joka peluutti väen väkisin pelaajaa pelistä toiseen roikottaen viltissä nälkäisiä Ilves junioreja.

Hölö olisi voinut myös lyödä kapteenin natsat jollekkin pelaajalle eikä luovuttaa tätä valintaa pelaajien arvontaan.

Penkin takana ja kapteenistossa oli se pehmeys johon hävittiin.

Mutta täällä värilasien mukaan on kivempaa antaa omien talenttien mieluummin kasvaa muualla ja profiilipelurien hakata alaketjuissa jotta Hölön lempparit saa pelata paikoilla joihin eivät kuulu (Näde,Utu,Rati,Lööke). Hölö arvostaa vain kurinalaisuutta ja helposti käsiteltäviä pelureja jonka vuoksi rosteri on tasapaksu ja ei tarvitse vääntää pelipaikoista.

Hölön Ilveksessä ei ole tilaa tähdille. Me me me, yhdessä yhdessä yhdessä, joukkue joukkue joukue. Voittaminen ei ole tärkeintä vaan se matka ja lässytys.

Kapteeni oli valmentajan näköinen.
 
Nättisen kohdalla kannattaa muistaa helvetin isosti, että Ilveksen peluutuksesta oli vastuussa nämä vuodet Tommi Niemelä, joka peluutti väen väkisin pelaajaa pelistä toiseen roikottaen viltissä nälkäisiä Ilves junioreja.

Hölö olisi voinut myös lyödä kapteenin natsat jollekkin pelaajalle eikä luovuttaa tätä valintaa pelaajien arvontaan.

Penkin takana ja kapteenistossa oli se pehmeys johon hävittiin.

Mutta täällä värilasien mukaan on kivempaa antaa omien talenttien mieluummin kasvaa muualla ja profiilipelurien hakata alaketjuissa jotta Hölön lempparit saa pelata paikoilla joihin eivät kuulu (Näde,Utu,Rati,Lööke). Hölö arvostaa vain kurinalaisuutta ja helposti käsiteltäviä pelureja jonka vuoksi rosteri on tasapaksu ja ei tarvitse vääntää pelipaikoista.

Hölön Ilveksessä ei ole tilaa tähdille. Me me me, yhdessä yhdessä yhdessä, joukkue joukkue joukue. Voittaminen ei ole tärkeintä vaan se matka ja lässytys.

Kapteeni oli valmentajan näköinen.
Ei siellä missään vaiheessa ketään parempaa pidetty katsomossa Näden takana. Sopimuksen purkaminen olisi myös tullut äärimmäisen kalliiksi ja hankalaksi.

Paska sopimus ja tuuri kaiken kaikkinensa, ei sen kummempaa. Toivottavasti näistä opitaan, mutta turha tästä sen kummempia johtopäätöksiä on vetää valmennuksen tai muun suhteen.

Kapteenin valinnasta kyllä samaa mieltä, että sen saisi valmennusjohto päättää. Koskelahan meillä on jo rivissä, niin sopii mukailla tuntematonta: Tämä ei ole mikään punakaarti, jossa kapteeni valitaan huutoäänestyksellä.
 
Takaisin
Ylös