Joonas Nättinen

Pakko vähän avautua tuoreeltaan. Olympiavoittoja näytti eteen ja oikein jatkoajalla. Toivottavasti miehelle löytyy jostain jalat ensi kaudeksi, kun on oikein kahden vuoden lappu tehty.

Pleijareissa ihan hyvää tekemistä, mutta on ikävä kyllä hidastunut merkittävästi. Jos olisi nopeampi niin olisi vielä tosi kova kaveri liigaan.

Ens kaudella saa kyllä tapahtua paljon ettei luokitella flopiksi. Ei millään tavalla kyllä tällä kaudella ollut sitä mitä odotettiin.

Nättinen kuuluu samaan kategoriaan "hitaat, mutta kankeat puujalat" kuin aivan liian moni Ilveksen tämänkauden joukkueessa. Toivottavasti tästä kaudesta otetaan opiksi, eikä samoja rekryvirheitä toisteta jatkosssa. Tosin taitaa olla turha toive.

Ja ensi kaudella taas kaksi viimeistä sentteriä Borg ja Nättinen. Raskasjalkaisia

Olen ehkä helpottunut siitä ettei se Schnarr tullutkaan

Ens kaudella saa kyllä tapahtua paljon ettei luokitella flopiksi. Ei millään tavalla kyllä tällä kaudella ollut sitä mitä odotettiin.
Odotukset olivatkin aivan ylioptimistisia Koskelan keräämän rosterin laatu huoimoiden. Niemelälle iso hatunnosto, kun pystyi noilla "työkaluilla" viemään joukkueen välieriin.

Mun mielestä Näde taisteli ihan ok. Siinä jatkoaika jäähyssä oltii taas yksi pitkä pätkä purjeessa. Aivan liian iso rooli oli kuitenkin.
Taisteli, taisteli niin kuin moni muukin. Väitän edelleen, että ei tässä mihinkään asennevammaan kaaduttu, vaan siihen tosiasiaan, että selvästi luisteluvoimaisempi, paremman yksilötaidon ja sen myötä paremman pelinopeuden omaava ryhmä vei ansaitusti sarjan voiton. Vaikka kuinka yrittäisi, mutta kun ei vaan ehdi, eikä kerkiä, niin vaikeaa on.

Mulla jäi Nättisestä kevään osalta kuitenkin semi-positiiviset fiilikset. Nättinen oli yksi niistä pelaajista joka heitettiin varsinaisen peliajan lopussa jäälle ja pisti koko kroppansa likoon laitaa vasten niin ettei sieltä edes vahingossakaan vastustaja saisi kaivettua kiekkoa peliin.

Koko kauden osalta erittäin repaleinen kausi häneltä loukkaantumisten vuoksi jolloin oli useasti vaikeaa saada parasta irti. Myöskin hänelle annettiin useasti muutenkin vähän liikaa vastuuta, vaikka hän oli täydellinen nelosketjun sentteri. Liike oli myös heikkoa, niin kuin monen muunkin meidän pelaajan osalta. Varovainen peukku ylöspäin vaikka nyt lopussa hänen rangaistus maksoikin meille isoa hintaa tämän sarjan osalta.

Itse en näe suurta hutia, mutta palkka vs odotukset vs lopputulos ei kohtaa. Huti kyllä, mutta ehjällä kaudella eri juttu muualla vielä.

Takaisin