Oon kyllä itse todella pahoillani tästä, mitä Ilves teki. Normaaleilla työntekijämarkkinoilla yrityskuva kärsisi sietämättömästi. Jopa toivon, että taustalla on jotain isompaa, mistä me emme tiedä. Mikään muu ei riitä selitykseksi. Jokke kuitenkin kairasi meille sen mitalin, kehitti pelaajia ja tälläkin hetkellä olemme liigakärki.
Tavoitteet on joka tapauksessa keväällä, joten vaikka peli onkin ollut tällä kaudella pääsääntöisesti aika karmeaa, se on voitokasta. Olisi Jokke kyllä ansainnut mahdollisuuden viedä tämän kauden loppuun, Ilveksen osalta tavoitteet eivät saa olla edes yhdessä kaudessa, vaan pitää rakentaa vähintään vuosikymmenen kestävää menestyksekästä kulttuuria. Mestaruuden voittaminen on vaikeaa, eikä se tule vuoden suonenvedolla ansaittuna. Ainakaan sillä ei tule sukupolven kestävää menestyvää organisaatiota.
Itse näen tämän vaihdoksen todella isona riskinä. Jos nyt suuntaa muuttuu negatiiviseen, ei paluuta ole. Ja kuka haluaa Ipaamme jatkossa, jos kärkijoukkueen koutsinakin voit saada kenkää?
Toivotaan, että näitä syitä meille kerrotaan paljon tarkemmin. Ilves on yhteisö ja myös perus B-katsomon fanin kuuluu saada tietää, mikä oli todellinen syy tähän ratkaisuun.