• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo yhdeksättä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Jouko Myrrä - Ilveksen päävalmentaja 2019-2022

Henry78

Luottopelaaja
En ymmärrä Myrrään kohdistuvaa vahingoniloa ja suoranaista ilkeyttä. Jo sen vuoksi että vuosien ajan oli tehnyt junioreissa erinomaista työtä Ilveksen eteen.
Mutta en kyllä ymmärrä pelitavallisten ongelmien sivuuttamistakaan. Pari aivan ratkaisevaa maalia tuli Sport-sarjassa, kun koko kentällinen omassa päässä oli jo ampunut ylöspäin mutta vastustaja saikin kiekon ja maalin eteen oli jäänyt toinen vihulainen täysin vapaaksi.

Tämä "lyödään lyötyä"- mentaliteetti on niin lapsellista touhua. Toki monelle riittää, että joku kokee vastoinkäymisiä niin se oma elämä näyttää taas hetken paljon paremmalta. Omaa pahaa oloa monet ihmiset eri palstoilla purkaa.

El Reino

Tähtipelaaja
En ymmärrä Myrrään kohdistuvaa vahingoniloa ja suoranaista ilkeyttä. Jo sen vuoksi että vuosien ajan oli tehnyt junioreissa erinomaista työtä Ilveksen eteen.
Mutta en kyllä ymmärrä pelitavallisten ongelmien sivuuttamistakaan. Pari aivan ratkaisevaa maalia tuli Sport-sarjassa, kun koko kentällinen omassa päässä oli jo ampunut ylöspäin mutta vastustaja saikin kiekon ja maalin eteen oli jäänyt toinen vihulainen täysin vapaaksi.

Jokke tuskin on aiheuttanut itse mitään vastakkainasettelua Ilveksen suuntaan. Mukava persoona ja on tosiaankin tehnyt Ilveksessä aikanaan paljon hyvää.

Sen sijaan palstan ikiliikkujaksi muodostunut ”Jokke vs Pennanen”- tai ”kyllä Jokke, mutkun Tillu” -jankkaaminen tuon tuosta aiheuttaa monissa varmasti jo kyllästymistä. Voi sitä lässytyksen määrää, kun Jokke joskus voittaa jotain. Toivottavasti kuitenkin voittaa.

Okafani

Luottopelaaja
Jokkekiekko on vauhdikasta ja mukavaa seurattavaa katsojille, sattuu ja tapahtuu.

Tuo lähes kaikista paikoista laukominen kohti maalia antaa hyvät lukemat tilastoihin, mutta hieman enemmän harkintaa tilanteissa toisi varmaan tehokkuutta enemmän.

Pudotuspeleissä otetaan tuo roiskiminen pois ja todelliset maalipaikat vähenevät ratkaisevasti.

Blackhawk

Luottopelaaja
Itse en saa KooKoo - Sport parista mitenkään KooKoota selkeäksi ennakosuosikiksi pelaajamateriaaliltaan.

Sportilla Liigan kuumimpia veskareita, Liigan paras pakki/pelaaja Atro sekä 60 pisteen Hjalmarsson.

KooKoossa ei kukaan ylittänyt 40 pinnan rajaa. Ehkä sellaista tiettyä laajuutta siellä oli mutta paljon luokassa joonasodenit ynnä muut.

Tasaiset lähtökohdat jos pelaajamateriaalia katsotaan.
Kyllä sitä nyt selitellään selittelyn ilosta, hohhoijjaa. Hjalmarsson ei edes pelannut eilen.

Hölön Pelicans vs Tappara, niin olihan Tapparan materiaali (leveys) nyt ihan eri kaliiberia molemmilla kausilla + Heljanko jumalmoodissa. Valoja päälle nyt.

Toutain

Luottopelaaja
No jos tuo oli sitä ja sisältää vielä oletuksen jonkinlaisesta huumorista, kuten sarkasmi yleensä, niin on kyllä, oikein vaikea laji!
Ehkä jopa liian vaikea, minulle tai jollekin muulle?

Mä luin myös @toskala viestin kuittina eräälle nimimerkille. Eli oletin hänen jatkaneen tuosta, mihin @Ylärima jäi. Voin olla väärässäkin.

Ymmärrätkö että kultanen se tässä vastuussa on kun ei tarvittavaa materiaalia hommannut jolla pärjätä? jouko loi pelikirjan jolla vastaan olisi nhl pelaajatkin jääneet jalkoihin. (Viesti sisältää sarkasmia)

Mutta silti sata kertaa sadasta ennemmin Kultanen kuin Koskela

M22

Luottopelaaja

M22

Luottopelaaja
Mä luin myös @toskala viestin kuittina eräälle nimimerkille. Eli oletin hänen jatkaneen tuosta, mihin @Ylärima jäi. Voin olla väärässäkin.
Juu, kuten kirjoitin, saattaa tämän kaltainen sarkastinen huumori olla itselleni liian vaikeata.

M22

Luottopelaaja
En tosin vieläkään ymmärrä miksei Olli Saloa valittu päävalmentajaksi ja Myrrä hyvänä reenauttajana olisi ollut apuvalmentaja. Siinä olisi ollut täydellinen pari ja olisivat täydentäneet toisiaan.
Tätä olen itsekin miettinyt, vallankin kun monet asiantuntijatkin odottivat, että Salo olisi seuraava päävalmentaja.
Onko tietäjillä tästä havaintoa, että miksi näin ei tehty? Oliko Salolla kenties jo sopimus Frankfurtiin niin hyvissä ajoin?

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Ymmärrätkö että kultanen se tässä vastuussa on kun ei tarvittavaa materiaalia hommannut jolla pärjätä? jouko loi pelikirjan jolla vastaan olisi nhl pelaajatkin jääneet jalkoihin. (Viesti sisältää sarkasmia)
Totta turiset, tämä pääsi unohtumaan. Otan kaiken takaisin, kalju halaileva Messias löytyy kouvolasta.:D

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Jokke tuskin on aiheuttanut itse mitään vastakkainasettelua Ilveksen suuntaan. Mukava persoona ja on tosiaankin tehnyt Ilveksessä aikanaan paljon hyvää.

Sen sijaan palstan ikiliikkujaksi muodostunut ”Jokke vs Pennanen”- tai ”kyllä Jokke, mutkun Tillu” -jankkaaminen tuon tuosta aiheuttaa monissa varmasti jo kyllästymistä. Voi sitä lässytyksen määrää, kun Jokke joskus voittaa jotain. Toivottavasti kuitenkin voittaa.
Lisätään tähän vielä se halaus-keissi ja se kuinka herra kaikkien kaveri symppis itse söi Kiven paikkaa alta niin...

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Lisätään tähän vielä se halaus-keissi ja se kuinka herra kaikkien kaveri symppis itse söi Kiven paikkaa alta niin...
Ei Jouko mikään puhdas pulmunen tosiaan ole, mutta kukapa olisi. Tähän listaan voidaan vielä lisätä ne Kolppasen puheet huppauunoista. Mutta ei minulla ole mitään Joukoa vastaan, runkosarjassa homma rokkaa ja peli on äärimmäisen viihdyttävää.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Ei Jouko mikään puhdas pulmunen tosiaan ole, mutta kukapa olisi. Tähän listaan voidaan vielä lisätä ne Kolppasen puheet huppauunoista. Mutta ei minulla ole mitään Joukoa vastaan, runkosarjassa homma rokkaa ja peli on äärimmäisen viihdyttävää.
Ei minullakaan. Teki hyvää työtä junnuissa jne. mutta kaikki ne kommentit mieheltä itseltään potkujen jälkeen missä esitti viatonta vaikkei todellakaan ole plus sitten nämä fanipoikien itkuvirret ja Tillun/Jalon/Niemelän haukkumiset täällä niin kyllä pienen hymyn toi naamalle eilinen.

Viimeksi muokattu:

toskala

Tähtipelaaja

Jokke vielä tarkensi tuota halaus-juttua Urheilulehden haastattelussa että hän kysyi sitä siksi että hänelle ilmoitettiin että hänet on vapautettu tehtävistä ja Pennanen saapuu hallille iltapäivällä. Jos Pennanen olisi ollut hallilla jo tuolloin, hän ei olisi pyytänyt tuota koska ei silloin kun uusi isäntä on saapunut ole vanhan enää siellä hallilla soveliasta pyöriä.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Jokke vielä tarkensi tuota halaus-juttua Urheilulehden haastattelussa että hän kysyi sitä siksi että hänelle ilmoitettiin että hänet on vapautettu tehtävistä ja Pennanen saapuu hallille iltapäivällä. Jos Pennanen olisi ollut hallilla jo tuolloin, hän ei olisi pyytänyt tuota koska ei silloin kun uusi isäntä on saapunut ole vanhan enää siellä hallilla soveliasta pyöriä.
Jep ja tuo oli vain turhaa vittuilua Ilvekseltä.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Joo täytyi mennä noin kun kerran Jokke niin sanoi.

jalkakynä

Luottopelaaja
Kukaan tuskin haluaa Myrrälle mitään pahaa.

Fakta on kuitenkin sellainen, että Myrrän ajama pelitapa ei toimi pudotuspeleissä. Kaikki varmasti muistavat ne Myrrän Ilveksen ottelut, joissa Ilves iski neljällä pelaajalla vastaan niin nopeasti, että vastustajan viisikko ihmetteli vielä vaihtoaitiossakin Ilveksen pelaajien nopeita liikkeitä. Noh sitten aina jotenkin, vastustajat alkoivat lukemaan Ilveksen pelaamista. Ja etenkin peräkkäisinä päivinä saattoi jäädä piippuun.

Pudotuspelisarjassa Kärppiä vastaan Myrrä otti viivelähdöt yllättäen käyttöön ja jälleen vauhtierolla Kärppiä vietiin. Lopulta Marjamäen Late kaivoi fläppitaulustaan kaikki mahdolliset kikat käyttöön ja sai venytettyä seiskapelin jatkoajalle. TPS:n Ahokas söi Myrrän Ilveksen.

Myrrän olisi muutettava pelitapa-ajatustaan. Muuten on turha haaveilla menestyksestä pudotuspeleissä.

ja 23 muuta

Vakiokokoonpanossa
Funtsin tuolla ylempänä olevaa keskustelua joukkueiden mittasuhteista.

Oliko Tapparalla ylivertainen joukkue Pelicansiin nähden. Entä oliko Sport ja Kookoo tasavertaisia kun Sportilla liigan paras pelaaja ja Kookoolla neljä ketjua puksutti tasaisesti. Jne jne.

Itse näen asian niin, että joukkueita (ja valmentajaa) pitää arvioida myös alkutilanteessa. Oliko liigan paras pelaaja sitä kauteen lähdettäessä vai onko se Sportin valmennuksen hyvyyttä, että NYT on paras? Entä Pelicans versus Tappara. Nostiko Hölö Pelicansin pelaajien arvoa kauden aikana? Onko Myrrän hyvyyttä, että neljä kenttää jauhoi tasaisesti? Että esimerkiksi Oden noudi kuopasta. Vai huonoutta kun samalla budulla oltiin aikaisemmin korkeammalla?

Anyway, nyt lopetan. Näitä voi pyöritellä maailman tappiin.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Täytyy nyt muistaa, että KooKoon tappiota ei kyllä voida laittaa pelitavallisten asioiden piikkiin jos tilastoja katsoo.

KooKoo tuotti kyllä maalipaikkoja ihan tarpeeksi ja itseasiassa paljon enemmän mitä Sport. Voittivat xGn joksisessa pelissä melko selvästi. Taisi käydä samat mitä Ilveksellä kävi Pelicansia vastaan eli krooninen tehottomuus iski.

Pok

Tähtipelaaja
Kai tämä kausi oli Joken ensimmäiseksi kaudeksi kouvolassa sellainen ok+ tason suoritus.
Runkosarja yli odotusten ja pudotuspelit ali odotusten. Kokemusta rikkaampana seuraavaan kauteen.

Juuri näin. Lopullinen sijoitus on 9. tai 10., eli aika lailla sitä mitä KooKoolta ennen kautta odotettiin. Kausi vaan kerkesi antaa toiveita jostain paljon suuremmasta.