Mitä täällä löpistään? Ilves hallitsi ensimmäistä erää ja oli sen jälkeen loppupelin jaloissa muutamaa viimeistä minuuttia lukuunottamatta. Näin myös sanoi Pekka Virta että he olivat tänään pelin päällä. Värilasien takaa moni katselee peliä mutta tosiasioita ei pystytä tunnustamaan. Ilves oli tänään huonompi kun alkukauden huonoin joukkue. Tämä jos joku lupaa erittäin hyvää jatkoa ajatellen.
Juurikin näin. Ihmettelin samaa, että missä pelissä osa on ollut. Itse olen nähnyt jokaisen kotipelin livenä ja yksittäisiä hetkiä sekä ihan muutamaa erää lukuun ottamatta vastustaja on ollut organisoidumpi, paremmin nimenomaan viisikkona kiekkoa pelaava joukkue.
Itse näen oikein isomman luokan sukelluksen olevan kohta mahdollinen. Pelaajat ovat tuskaisia, useampi pelaaja ei ole tasollaan. Liike on ihmeellisen tahmeaa, miksi? Kyllähän huilietu SaiPaan verrattuna olisi pitänyt olla selvä mutta ei näkynyt edes pelin lopussa mitenkään.
Ipa tosiaan pelasi ok 1.erän, siinä oli ekalla vitosella 3 tuhannen taalan paikkaa, ei maistunut. Toinen erä oli KAAMEAA pelaamista, pelin avaaminen ei onnistunut tippaakaan. Vastustajan koutsit ovat lukeneet meidän heikkouden eli pelin avaamisen ja iskevät tosi ylhäältä aggressiivisen karvin meidän pakistoon. Koko toinen erä oli omissa juoksemista ja kun sitten vihdoin saatiin kiekko, oltiinkin jo hapoilla tai muutoin annettiin huonoja syöttöjä esim. suoraan sinisellä seisoville laitureille. Todella huono erä ja kolmas ei paljoa parempi ollut. Parikka oli muuten ainoa pakeista, joka käytännössä yksin hyvällä liikkeellä kykeni tuomaan kiekkoa omista pois. Harjoitellaanko karvauksen alta poispääsemistä? Usein hyökit ovat karanneet aivan liian ylös, pelin rytmi on pielessä.
Sitten Joken ”pelikirjaan” hyökkäyspelaamisesta…Vastaiskupelaaminen on oikeastaan ainoa mahdollisuus saada tällä hetkellä paikkoja, hitaista lähdöistä ei vaan saada tuotettua oikein mitään. Vastaiskutkin viedään ihmeellisen usein kulmiin, lisää kaipaisin itse suoraviivaisuutta ja laukauksia.
Sekavuus paistaa lehtereille asti. Ipan paikat ovat tosi usein ihme pomppujen tai vastustajan virheiden tuotoksia, kuten tänään Saarelan lahjaksi saama kiekko.
Omasta mielestäni tämän päivän esitys oli melko selvästi Vaasan peliä heikompi. Huolestuttaa Jokke, todella!
Konnan ja Supin yhteistyö ei toimi, hajottaisin heti seuraavaan peliin. Konnan otteet huolestuttavat, tekee pelistä toiseen yllättävän huonoja ratkaisuja. Onko jalat niin piimäset, että pääkin jäätyy?
Jotenkin kuvasi myös hyvin peliä Supin samasta paikasta 2 krt yyveellä epäonnistunut one-timer.
Ja kyllä, edelleen ja aina vaan ärsyttää todellakin valmennuksen tunteen ja reagoimisen puute!
Ketuttaa rankasti myös se, että Zherenkolle sekä juhlituille Ilves-kapteeneille melkoinen pyllistys. Molarin maaleja ei hiventäkään mikään verkkoon menneistä. Ei vaan Jokke tuo pelisysteemi riitä, etenkään kun yksilöt ovat sen verta syväjäässä, että ei saada harppuunapaikoista yhtään maaleja.