Kalle Väisänen

Arzamas

Luottopelaaja
Tasottaako tasapainoa pitkässä kropassa oikeaan suuntaan?
No ei. Väisänen on koko ajan parantanut ja ollut täällä hyvin turhaan sylkykuppina ekan 15-20 pelin näytöillä. Mielestäni vallan hyvä 4 laituri, joka esim. tänään paikkasi ylivoimalla ihan hyvin.

Kauden paras peli, ja niitä hyviä pelejä on useempi tällä puoliskolla runkosarjaa.
Parempihan tuo oli tänään ylivoimalla kuin Ratinen.

yellowgreen

Luottopelaaja
Parempihan tuo oli tänään ylivoimalla kuin Ratinen.
Oli oli. Ei se siitä erittäin hyvää tehny, mutta hyvin paikkasi nimenomaan.

Väisänen myös näyttää hitaammalta kuin on, ja pelisilmää Väiskillä on, heti kun laittaa kroppaa likoon ja voittaa kiekkoja, ei yleensä ole tumpeloja ne ratkaisut.

Masse Majava

Vakiokokoonpanossa
Kalle on pelannut edelliset 11 ottelua putkeen ilman miinuksia. N. 12:30 5v5-peliajalla se tarkoittaa, että Väiski on pitänyt oman maalin puhtaana nyt vähintään 140 minuuttia.

Kamppailuvoitot tuolta ajalta 55%. Tehot 1+1, ja plussia myös se 2 kirjattu, eli melko täysin 0-0 peliä on Väisäseltä saatu. Ihan mitä nelosketjulta voi odottaa ja toivoakin.

Hanrahan

Rivipelaaja
Se "kevään miehiä" -klisee ei tainnutkaan olla ihan tuulesta temmattu?

Voi myös olla, että tässä on valmennuksellinen hedelmä kypsymässä juuri oikeassa aikataulussa; on tiedetty ja nähty, missä pelaajan potentiaali on, ja sitä maalia kohti on tehty kärsivällistä työtä.

"Kausikortti kokoonpanossa" on ollut oikeasti sitä, että nähty arjessa se, mitä mies voi parhaimmillaan olla.

Hitsi vieköön, jos kykyjenetsijät, urheilujohto ja valmennus eivät kaikki ole olleetkaan ihan kujalla kaverin suhteen.

(Itse olin pistämässä miestä puolustajaksi, joten mun lausunnoilla ei ole juuri merkitystä. En tosin ollut popcorniakaan syöttämässä silloinkaan, joten jotain valoo sentään...)

Yksittäisenä havaintona vielä tuo toiminta yv:llä. Ok, se on suhteessa vastustajaan, ja Lukon av ei ole mitään timanttia. Mutta, tuli lehtereille sellainen fiilis, että "no nyt". Hyviä ratkaisuja, valtavasti parempaa tekemistä kuin aiemmilla ylivoimakerroillaan.

Sonni

Vakiokokoonpanossa
Pisti kyllä silmään eilen useamman kerran positiivisesti. Vielä on kuitenkin paljon parannettavaa: eilenkin jäi omaan silmään useamman kerran jyrän alle koosta huolimatta.

Tärkeintä on kuitenkin, että steppejä otetaan. Nää on just niitä asioita, missä korostuu koko joukkueen ajatus jatkuvasta parantamisesta. Jotenkin tulee aina tätä parantamista makustellessa mieleen Pennasen pre-game haastattelu Kalpa-sarjassa. Itkuisen ja väsyneen näköinen mies toteaa: ”Kyllä meillä siihen Kalpan alivoimaan lääkkeet on.” tjsp. No eipä ollut; parantumisen sijaan saatiin täysi lamaannus.

Vielä ei toki edes puolivälierissä asti olla, ja näin on turha suoraan huudella ja vertailla, mutta mun silmään juuri case-Väisäsen tyyppinen oman pelin rosojen pikkuhiljainen hiominen ja näin ollen parantaminen on hyvä merkki kannattajalle sekä pelaajan onnistumisen seuraamisten kautta, että joukkueen arjesta.

Toivottavasti Kalle jatkat samaan malliin!