Yksi ilahduttava ja positiivinen suuntaus fanituotteissa on, että vaatevalikoimassa pyritään valmistamaan tyylillisesti myös ei-junttipaitaa, joka tekee kauppansa osittain eri yleisölle ja potentiaalisesti isommalle yleisölle kuin perinteiset fanipaidat. Tähän liittyy tyylitelty ja kooltaan, näkyvyydeltään, muodoltaan hillitty logo. Design-tyylissä Ilveksellä on vielä paljon työsarkaa jäljellä ja isot markkinat valloitettavana. Pääasia, että viimein saatu ajatuksesta kiinni, että fanivaatteet voi ja pitää olla muuta kuin koko rinnuksen peittävä, räikeän keltainen, peltisen kankea, Ilves-logo.
Fanikauppaan tulvii myös uutta käyttötavaratuotetta. Ostajalle valinnanvaraa ja uusintaostokierroksia niiltä jotka omistavat jo kaiken. Tässäkin Ilveksen pitäisi panostaa vielä vaan enemmän ja laajentaa valikoimaa. Eihän tollanen Ilves-kylmälaukku kai varastossa happane.
Nyt kun Ilves on maan johtava joukkue mediassa, sen täytyy nousta tälle pallille myös fanituotteissa. Olen näkevinäni merkkejä yrityksestä.