Jatkoajassa McTorso kirjoitellut monen muun tapaan varsin ansiokkaasti kausiennakoita. Eilen McTorso julkaisi sijan viisi ennakon joka oli Tappara. Ilvestä ei näy eikä kuulu vieläkään, eli neljän sakkiin hän on meitä viemässä. Toki siellä on Kärpät taas oletettavasti ylivoimaisena ykkösenä, niinkuin aina, mutta silti pisti silmään tuo, että hän sijoitti meidät Tapparan edelle. Itse kyllä pidän Tapparaa lähes salettina runkosarjan voittajana.
Kaikenkaikkiaan silti mukavaa luettavaa tuolla Jatkoajan keskustelu osiossa tuo, että myös monen muunkin seuran fanit asettelevat Ilvestä kuuden sakkiin ja povataan hyvää kautta Ilvekselle.
Juu ja nyt nimimerkki Barney laittoi Jatkoajassa Ilveksen runkosarjassa neljänneksi. Mukava lukea noita kattavia ennakoita. On ne kaikki (ainakin Ilvestä koskevat, muita en ole lukenut) olleet asiantuntevasti kirjoitettuja, varsinkin huomioon ottaen se, että tekijät ovat muiden joukkueiden kannattajia, joille Ilves ei ole joukkue, jota läpi kauden ensisijaisesti seuraisivat. Toki niissä voi olla meidän Ilves-fanien silmiin (jotka olemme nähneet kaikki/suurimman osan Ilveksen viime kauden peleistä) jotain pieniä "kauneusvirheitä"/näkemyseroja esimerkiksi joidenkin pelaajien yleistasosta, ensi kauden potentiaalitasosta/odotuksista tai viime kauden tasosta. Liittyen noihin laajoihin ennakoihin Jatkoajassa, ja yleensäkin muiden joukkueiden fanien keskusteluihin Jatkoajassa liittyen ensi kauden Ilvekseen, niin mulla on pistänyt silmään, että vaikuttaa, että jotkut muiden joukkueiden fanit eivät välttämättä tajua/ole tietoisia siitä, kuinka helvetin hyviä Joona Ikonen ja Thomson voivat olla ensi kaudella. Mulla on ainakin kovat odotukset molemmista. Toki tässä on mulla taas nää Ilves-värilasit.
Barney Ilves-ennakossaan korosti sitä, että hänen mielestään Ilveksen sentteriosasto on ilman Ruotsalaista heikohko, ja hänen mielestään ilman Ruotsalaista Ilvekseltä puuttuu kunnon ykkössentteri. Kyllähän se nyt vahvasti näyttää siltä, että Ruotsalainen on ensi kaudenkin Ilveksen mies, muttei kuitenkaan vielä täysin varmaa. Jos Ruotsalainen ei nyt sitten olisikaan ensi kaudella Ilveksessä, niin voisi luulla, että Ilveksen aikeissa olisi varasuunnitelmana hommata joku sentteri tilalle, koska Ruotsalaisen palkkaan varatut rahat tulisivat muuhun käyttöön. Luulisi, että Ilveksessä olisi mietitty jotain korvaajanimiäkin alustavasti. Toki, kun ollaan jo näin lähellä kautta, eikä laadukkaita suomalaisia korvaajia (ainakaan, joihin Ilveksellä olisi varaa) ole niin tarjolla, niin se korvaaja voisi olla joku ulkomaan "arpa", jonka onnistumisesta ei ole takuuta.
Voin vain kuvitella, kuinka Tappara-foorumilla repivät peliverkkareita, kun Ilves on laitettu Tapparan edelle McTorson ennakoissa. Muistelen esimerkiksi parin vuoden takaista kevättä, kun paikallispelipuolivälierien ollessa käynnissä muutama Jatkoajan Tappara-fani uhriutui, kun Ilves sai silloin aika lailla koko kiekkokansan huomion ja sympatiat. Joku Tappara-fanihan Jatkoajassa jo hämmästelikin tänään McTorson Tappara-ennakkoa, jossa Tappara oli laitettu runkosarjassa vasta viidenneksi, kun hänen mielestään vaikea kuvitella ensi kauden Tapparaa ilman värilasejakin muualle, kuin kahden parhaan joukkoon. Noin ylipäätään aina hymyilyttää, kun jonkun joukkueen fani kirjoittaa, että "ilman värilasejakin", kun kehuu omaa joukkuettaan. Sekö, kun vain kirjoittaa, että "ilman värilasejakin" todistaa sen, että viestiä ei ole kirjoitettu oikeasti värilasit päässä. Jos se on kirjoitettu ilman värilaseja, niin miksi se pitää erikseen mainita. Mäkin voisin kirjoittaa tähän, että ilman värilasejakin olen varma, että Ilves on ensi kauden mestari. No ni, se on sanottu (vaikken oikeasti ole sitä mieltä).
Tokihan mäkin varmaan laittaisin runkosarjan ennakkoveikkauksessa Tapparan Ilveksen edelle, ehkä kolmen joukkoon Tapparan laittaisin (ja Ilveksen viiden joukkoon), mutta ymmärrän, että jotkut näkevät Tapparan mahdollisen kompastuskiven olevan maalivahtiosastolla, sillä ei Heljanko vieläkään mikään varma kortti ole, vaikka viime kaudella paikoin ihan hyviä otteita esittikin. Toki voivat kauden aikana maalivahtiosastoa vielä vahvistaa, jos näyttää siltä, että Heljanko ei riitä. Amerikkalainen kakkosmolari ainakin on täysi arvoitus, minulle ainakin suuri yllätys, jos tulee onnistumaan mainitsemisen arvoisesti. Oli se helkkarin hyvä, että Tappara ei saanut pidettyä Larmia. Ja kyllä mä sanon, että kyllä vaan se Rautakorpi voi edelleen estää ainakin sen Tapparan kullan. Eli, jos jotakin kysymysmerkkejä Tapparalla on, niin kyllä ne on maalivahtiosasto ja Rautakorpi (Rautakorpi lähinnä siinä, ettei mestaruutta välttämättä tule, vaikka mitaleilla taas olisivat).