Omaan silmään näyttää että noissa kommenteissa se viime kauden putoamisen aiheuttama järkytys ja pettymys etsii edelleen purkautumistaan. Olihan se järkyttävä pettymys ja syvät arvet jätti ja nyt kun ,yllätys yllätys, tämä(kään) kausi ei ole vain helppoa ja kivaa rallattelua voitosta voittoon niin se menettämisen pelko alkaa nostaa päätään. Kun viime kausikaan ei hyvistä lähtökohdista huolimatta täyttänyt niitä suuria odotuksia, niin nyt heti ensimmäisten vastoinkäymisten tullessa vastaan mieleen nouseekin epävarmuus siitä että "taasko meille käy näin?". Ja kun Hölö on sen verran tuore kasvo Ilveksessä ettei sitä nyt oikein voi syyttää ja Anttikin on nostanut jo kytkintä niin jostain se syntipukki ja syyllinen sille pahalle ololle on keksittävä ja kun ei muitakaan ole niin sitten siihen kelpaa vaikka urheilutoimenjohtaja.
Utj:hin sitten puretaan sitä pahaa mieltä ja pettymystä vaikka ei se edes siellä kentällä pelaa. Tänäänkin kun olisi Mäntykivi tasoittanut paikastaan tai Lööke vetänyt maalin tolpan sijaan, olisi varmasti siinä ketjussa paljon rauhallisempaa. Ja jostain syystä niillä kritisoijilla tuntuu aina olevan käytössään miljoonien budjetit, niillä on loputtomat kontaktit ja ne osaa tehdä vain oikeita ratkaisuja sekä lisäksi ne omistaa ne ennustajan lahjat jotka Tillulta puuttuu.
Itse pyrin miettimään että jokainen kausi on aina oma tarinansa jonka aikana tulee vastaan erilaisia sattumuksia ja tunteita. Hauskoja, ikäviä, odottamattomia, jänniä jne. juttua. Riemua ja suurta pettymystä. Kaikki rakentaa pohjaa sille minkälainen porukka me nähdään keväällä. Antin rakentama tarina päättyi suureen pettymykseen ja mahalaskuun, mutta ei se sitä tarkoita että Hölön aikana kaikki tulee käymään samalla tavalla. Tätä varten on varmasti joukkuettakin rakennettu siten kuin on. Ilvestyskirja. Nyt:ssa tehtiin mielestäni hyvä huomio, kun ne pelit ja panokset kovenee, niin enemmän siinä pelaajan luonne merkkaa kuin se kuinka taitava se pelaaja on. Siksi varmasti viime keväänä Gregoire pelasi hyvää peruspeliä ja Palve katosi täysin kuvasta. Itse olisin kylläkin toivonut hieman tulosvarmempaa hyökkääjistöä, mutta kuten olen aiemmin sanonut, ei voida vain sormi suussa odottaa että koppiin marssii joku ihmemies ja korjaa suunnan.
Viime kausi oli iso pettymys, ei siitä mihinkään pääse, mutta kyllä siitä kannattaisi jo päästä yli ja nostaa katsetta siihen miten me saavutetaan se meidän tavoite ja pelataan parasta peliä silloin kun sillä on oikeasti merkitystä. Täällä panikoidaan jo sitä että nyt meni Raipen SaiPakin ohi. Voin melkoisella varmuudella sanoa että kyllä kun 60 peliä on pelattu niin Ilves on SaiPaa korkeammalla. Yhtäkään mitalia ei edelleenkään jaeta syksyllä ja nyt itse ajattelin keskittyä vain miettimään miten me päästään takaisin sille voittojen tielle. TILLU ULOS! ei ole siihen kysymykseen vastaus.