Hmm. En tiedä kuulunko negailijoihin vai posipekkoihin, mutta onhan se nyt ihmeellistä, miten tuo ketjujen 2-4 tehottomuus ja toimimattomuus lakaistaan ja sivuutetaan sinne kuuluisan maton alle aina jos joku niistä mainitsee. Ja heti pidetään vaan negailijana.
On erikoista, että IFK:lle ja Kärpille naureskellaan, että ovat vain yhden ketjun pumppuja, kohta "IFK:n vanhukset hyytyy ja kaikki loukkaantuu ja muuta". Mutta meillä se onkin sitten vahvaa, sitoutunutta ja nöyrää tekemistä, jonka sattuu vain aina ratkaisemaan ykkösketju.
Hyvästä puolustuspelaamisesta huolimatta, eilen K-Espoo voitti maaliodottamat.
katso liitettä 11249
Paineita ei tosiaan nämä herrat pisteistä ole ottaneet. Onhan tämä nyt helvetin karua luettavaa, se on kylmä fakta, ei negaa.
Eikö tässä ole jo nähty ja todettu, että menestymiseen tarvitaan neljä vahvaa ketjua, jotka kaikki pystyvät laadukkaaseen puolustus- sekä, hyökkäyspeliin? Kyllä itse ainakin voitosta huolimatta olen huolissani meidän lopuista ketjuista, kun ei meinaa millään klikata ja syntyä mitään pareja. Esimerkiksi eilen meidän nelonen Väisänen-Borg-Meskanen sai luotua muutaman maalipaikan Meskasen omalla henkilökohtaisella taidolla ja suorittamisella. Muuten tuo ketju ei toiminut sitten yhtään. Sama homma sen Najmanin ketjun kanssa. Lukas sähisi ja pyöritti, Najman-Könönen ulkona kuin lumiukot. Myös Ratinen vaikutti olevan eilen vähän hukassa, olisi nyt pidetty sen Svejkovskyn kanssa kun heillä edes jotenkin homma rullasi.
Osa on kirjoittanut, miten nämä ongelmat tietyllä tapaa kohdistuvat meidän sentteriosastoon ja itse olen taipuvainen ajattelemaan samoin. Najman-Nättinen-Borg ei kiekolliseen vaateeseen hyökkäyssuuntaan pysty vastaamaan tällä hetkellä ja kyllä näistä asioista pitää pystyä tällä palstalla keskustelemaan. Ilman, että heti leimataan negailijoiksi.
Kaiken osuessa nappiin, tällä joukkueella toki on mahdollisuudet menestyä, heräämistä ja tason nostoa se vaatii.