Kausiketju 2026-2027 - Mihin kissa superkaudella yltää?

"Lisäksi joukkueeseen saapui Porin Ässistä kokenut Jan-Mikael Järvinen, joka on menestynyt Liiga-pelaaja. Järvinen pääsee Ilveksessä pelaamaan kakkossentterinä aiempaa pienemmällä vastuulla, mikä varmasti tuo pelaajasta tuttuja ominaisuuksia irti."

Veikkaan,että Miksasta tulee kolmos-sentteri, Jasek ja Hynninen ovat ykkönen ja kakkonen.

Eli kasataan kolme hyvää hyökkäysketjua, ja puhdas jarruketju Borg- Lantta- Engberg
Kyllä itse uskon että senat on Jasek-JMJ-Borg-Lantta

Hynninen sitten 27 kaudesta eteenpäin keskelle
 
Török on maalintekijä. 18 maalia viime kaudella. Poffeissakin 5. Henman 17 maalia runkosarjaan. Ekalla kaudellaan euroopassa. On mielestäni tyyppinä maalintekijä. Löökellä 3 runkosarjaa Liigassa 14, 16 & 17 maalia. Maalintekijä. Jasekin vyöltä löytyy 18 maalin kausi Liigassa. Haatasella, Hynnisellä ja Laurellilla on kova potentiaali maalien tekoon. On näyttöjäkin jo. Hyökkääjiä on jo paljon. Lukumääräsesti ei kyllä enää montaa tule. Fyysisyyttä saisi joo olla enemmän.
Kyllä itse lähden edelleen siitä että kaikki vähänkin irti saatavat pelimerkit pakistoon.
Siellä on vielä mm. täysin tutkan alla mennyt Heikkinen joka Sportissa teki 13 ottelussa 5 maalia. Ei näitä saa tuhlata ja muualle päästää.
Jos se puolustuspää tilkitään tehokkaasti niin mahdollisuudet on vaikka päätyyn asti.
 
Török on maalintekijä. 18 maalia viime kaudella. Poffeissakin 5. Henman 17 maalia runkosarjaan. Ekalla kaudellaan euroopassa. On mielestäni tyyppinä maalintekijä. Löökellä 3 runkosarjaa Liigassa 14, 16 & 17 maalia. Maalintekijä. Jasekin vyöltä löytyy 18 maalin kausi Liigassa. Haatasella, Hynnisellä ja Laurellilla on kova potentiaali maalien tekoon. On näyttöjäkin jo. Hyökkääjiä on jo paljon. Lukumääräsesti ei kyllä enää montaa tule. Fyysisyyttä saisi joo olla enemmän.
Eivät nämä ole pelaajatyypiltään maalintekijöitä, vaikka pääsevätkin paikoille ja sitä kautta tekevät ok määrän maaleja. Siunaantuvien paikkojen määrään nähden nämä ovat aika nallipyssyjä maalinteossa.
Vaatii mm. Törökiltä melkein 5 läpiajoo ennen kuin saa yhden kaapin tehtyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pok
Toisaalta Quenneville kyllä oikein prototyyppinen todellinen maalintekijä, joka siis ei yhtään mitään muuta kentällä oikeastaan teekään, kuin omien pelaajien rakentaessa tai vastustajan sössiessä paikan saadessaan kassin, niin nyt kun sellainen oli omassa joukkueessa, niin ei kyllä ikävä jää.

Tietysti kauden aikana voi taas olla ikävä, kun unohtuu ne tällaisen pelaajan huonot puolet. Nykykiekossa kuitenkin näistä puhtaista Jarkkovarvioista, Artojavanaisista, Hanneshyvösistä tai Patriklaineista, saati köyhän miehen versiosta Quennevillesta on paljon vähemmän hyötyä kuin takavuosina. Sen sijaan joku Vesa Viitakoski primessaan olisi edelleenkin aivan täydellinen pelaaja SM-liigaan.
 
Toisaalta Quenneville kyllä oikein prototyyppinen todellinen maalintekijä, joka siis ei yhtään mitään muuta kentällä oikeastaan teekään, kuin omien pelaajan rakentaessa tai vastustajan sössiessä paikan saadessaan kassin, niin nyt kun sellainen oli omassa joukkueessa, niin ei kyllä ikävä jää.

Tietysti kauden aikana voi taas olla ikävä, kun unohtuu ne tällaisen pelaajan huonot puolet.
Quenneville oli lopulta aika kesy tälläisenä maalintekijänä ja toisaalta ei häntä edes oikein osattu käyttää siinä missä isoimmat avut, eli ylivoimalla ja kyllähän pelaajan liikkeen täytyy olla parempi ollakseen hyödyksi tuossa roolissa ja että edes riittäisi luistelu päästä sinne paikoille.
 
  • Tykkää
Reactions: Pok
Eivät nämä ole pelaajatyypiltään maalintekijöitä, vaikka pääsevätkin paikoille ja sitä kautta tekevät ok määrän maaleja. Siunaantuvien paikkojen määrään nähden nämä ovat aika nallipyssyjä maalinteossa.
Vaatii mm. Törökiltä melkein 5 läpiajoo ennen kuin saa yhden kaapin tehtyä.
Toisaalta taas pelin voi voittaa myös 1-0 tai vaikkapa 2-1. Sitten onkin jo vaikeampaa jos se vihulainen iskee aina ne 3-4 maalia ja vieläpä samasta määrästä paikkoja. Liian pientä hintaa viimekaudellakin vastustajat maaleistaan maksoivat.
 


"Ilvekseen on saapunut muun muassa kovaa jälkeä Mikkelin Jukureissa tehneet Aleks Haatanen.."

Jälleen tulee todistettua, että suhteellisuus on niin häilyvä käsite, että se antaa vapaat kädet kirjoittaa mitä tahansa.

Jukureissa, päättyneen kauden liigan toiseksi heikoimmassa joukkueessa 0,44ppg tehnyt pelaaja "teki kovaa jälkeä"?
Ottamatta kantaa siihen kuinka jättimäisen sisäisen kasvun Haatanen Ilveksessä kokee, tulee pohtineeksi yleensä median, etenkin iltapäivämedian epärealistisen hehkuttavia otsikoita ja artikkeleita.
Tässä nimenomaisessa jutussa olisi mukava tiedustella Nico Oksaselta, onko olemassa jokin pistekeskiarvoraja, jossa "kovan jäljen tekeminen" muuttuu vain puolikovaksi?
 
Quenneville oli lopulta aika kesy tälläisenä maalintekijänä ja toisaalta ei häntä edes oikein osattu käyttää siinä missä isoimmat avut, eli ylivoimalla ja kyllähän pelaajan liikkeen täytyy olla parempi ollakseen hyödyksi tuossa roolissa ja että edes riittäisi luistelu päästä sinne paikoille.
Kyllähän Quenneville sai näyttöpaikkansa ykkös yv:lläkin. Kovin oli yksipuolinen pelaaja ja kiekon saadessaan ylivoima katkesi yleensä siihen.
 
Quenneville oli täällä vähän samaa kuin Laine Montrealissa. Kiekkoa ei kannattanut antaa kuin laukaisupaikkaan ja jonkun piti varmistaa puolustussuuntaan.
 
Ja Lainekin verrattuna Qvilleen on lähes Gretzky kiekollisilta taidoiltaan.

Ei toki kovemmassa sarjassa ole ollut tätä. Quenneville oli täsmähaku ylivoinaan ja teki toki ison määrän maalejakin, mutta oli muutoin liian huono pelaaja mestaruutta tavoittelevaan joukkueeseen.
 
Takaisin
Ylös