LA 15.3.2025 | KalPa - Ilves

IhanJuniori

Junioripelaaja
Miksi ihmeessä nähtäisiin maalivahti pois jatkoajalla? Kyllä siinä todennäköisyydet laskee merkittävästi 2 pisteelle vaikkei rankkareistakaan niitä ole liikaa tullut.
Kyllä mää luotan 4v3 ylivoimaan enemmän kun meidän rankkareihin.
Jos sitten tulee tyhjiin ja 0pts niin ei voi mitään. En siis usko, että Ilves näin tekee, mutta vois olla ihan hauska kokeilu.

bxl-man

Share Ilves #18
Onkos se niin että runkosarjan voittajan pysti on Kuopiossa koska Ilves sarjaa johtaa?
Täytyy myöntää tietämättömyyteni. En edes tiedä miltä tuo pysti näyttää. Miksiköhän…

bxl-man

Share Ilves #18
Huh uskaltaako peliä ees katsoakaan…Ilveksellä nyt sattuu olemaan harvemmin onnea matkassa joten taidolla se on selvittävä. Toivotaan että myös Svej pelaa tänään.
Hah, jos et nyt uskalla katsoa, niin miten meinasit seurata pudotuspelejä?

ipa1970

Luottopelaaja
Nyt on sitten ensimmäistä kertaa keväällä panosta. Katsotaan miten homma pysyy kasassa. Toivottavasti asenne kunnossa ja runkosarjan voitto tulee.

Saa nähdä kuinka paljon joukkue haluaa runkosarjan voittoa vai onko joukkueessakin samankaltaisia ajatuksia kuin itellä. Kannuahan tässä lopulta kumminkin jahdataan.

Höpö höpö!
Ensinnäkin, jos ei tänään asenne kunnossa niin ei tarvi keväältäkään ihmeitä odottaa.

Halua voittaa runkosarja??????
Kohta 40 v runkosarjan voitosta ja tänään siihen suuri mahdollisuus omalla tekemisellä.

Lisäksi voitolla lopullinen kotietu ja on se taloudellinenkin etu.

Tärkeimpänä että vuosikymmeniin olla voitettu mitään.
Tänään se on mahdollista.

Häviäjät jo kirjoitelleet vuorokauden pari kuinka häviökään ei haittaa, hah ja imekää tissiä :cool: . Häviämään oppii häviämällä ja voittamaan voittamalla. Tällä kaudella on nähty kyrväkäs Tampereen Ilves joten aika luottavaisena lähden peliin.

Just näin.
Tänään on näytön paikka ja se käytetään.
Pakko.

Blackwolf

Luottopelaaja
Tänäänhän voidaan teoriassa nähdä tilanne, missä Ilves ottaa jatkoajalla veskaria pois, mikäli Lukon 3 p. voitto on selvä. Tai sitten runkosarjan voitto voi ratketa rankkareilla.

Toivottavasti meidän kaikkien hermojen kannalta ei nähdä kumpaakaan näistä.
Melkein väittäisin, että ainakin NHL:ssä maalivahdin pois ottaminen 3vs3 jatkoajalla on kiellettyä. Luulisin näin olevan myös liigassa.

Outo hankinta

Luottopelaaja
Vaikka mun mielestä ei se runkosarjan voitto ole tärkeä.
Ymmärrän tämänkin, mutta koen tittelin olevan tärkeä etenkin itseluottamukselle. Itseä vituttaisi lähteä pleijareihin lähtökohdasta, että tämä jo monta kertaa omissa käsissä ollut runkosarjavoitto pupellettiin. Haluan uskoa, että tämä Ilves on nyt vihdoin tarpeeksi vahva henkisesti tämän painolastin pudottamiseen harteilta.

Vahva

Vakiokokoonpanossa
Itse olen käsittänyt että tätä sääntöä ei kyllä Liigassa vielä ole. Olenko sitten väärässä?
Onko tätä kukaan edes yrittänyt ja ei systeemillä tästä pitäisi rankaista.

Eikös joskus ollut että voitosta sai 2p ja jatkoajalle pääsystä 1p... jos jatkoajalla ei tullut maalia niin molemmille 1p ja rankkareita ei ollut. Tuossa tilanteessahan kannatti yrittää isolla riskillä 2p, koska mitään hävittävää ei ollut (vrt. nykyään mahdollisuus voittaa voittolaukaukset).

Nykysysteemillä olisi ainakin todellinen epäluottamus rankkareihin ottamalla maalivahti pois - silloin voiton todennäköisyys laskee varmaan johonkin 20-25 %:iin, joten usko joukkueeseen/pelaajiin rankkareissa olisi kyllä valmennuksella heikko.

ysi

Vakiokokoonpanossa
Kyllä se suora voitto olisi win-winniä vaan. Runkosarjan voitto olis ihan kiva, joskaan ei nyt esimerkiksi minkään loukkaantumisten arvoinen homma. Mutta väheksyä ei pidä sitäkään, että pelillisesti liigan kärkijoukkuisiin kuuluva Kalpa voitaisiin näin mahdollisesti lähettää väsyttämään itseään, tai miksipä ei vaikkapa yllättäen putoamaan.

bxl-man

Share Ilves #18
Itse olen käsittänyt että tätä sääntöä ei kyllä Liigassa vielä ole. Olenko sitten väärässä?
IIHF:n sääntökirjasta.
84.2. JATKOAIKA – ALKUSARJA TAI KARSINTAOTTELU – YLIMÄÄRÄINEN KENTTÄPELAAJA

Jatkoerässä joukkueella on oikeus poistaa maalivahtinsa jäältä ja vaihtaa hänen tilalleen ylimääräinen kenttäpelaaja.

Tampere Maple Leafs

Vakiokokoonpanossa
IIHF:n sääntökirjasta.
84.2. JATKOAIKA – ALKUSARJA TAI KARSINTAOTTELU – YLIMÄÄRÄINEN KENTTÄPELAAJA

Jatkoerässä joukkueella on oikeus poistaa maalivahtinsa jäältä ja vaihtaa hänen tilalleen ylimääräinen kenttäpelaaja.
Kotimaan jäillä mennään sarjapeleissä pääosin JKL:n sääntökirjan mukaan, siellä on maininta tuosta pistemenetyksestä.

Edit: Vai olenkohan itse väärässä, Liigalla on siitäkin joku oma versionsa :D Tästä oli joskus jonkun pelin yhteydessä Jatkoajalla pohdintaa...

Viimeksi muokattu:

Masse Majava

Vakiokokoonpanossa
No, NHL-kysymykseen vastasin. Ainakin Mestiksessä, eli siis Jääkiekkoliiton säännöissä, on tuo kohta ollut jo muutaman vuoden. Sitä jopa käytettiin, kun Kiekko-Vantaa veti malivahtinsa pois, ja päästi maalin tyhjiin jatkoajalla.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Tänään saa Petu Matikaisen sanoin lyödä sielun ulos. Melkein pari viikkoa lepoaikaa tiedossa, vastustajalla vieraspeli takana ja Ilves odottaa Kuopiossa freesinä.

bxl-man

Share Ilves #18
Kotimaan jäillä mennään sarjapeleissä pääosin JKL:n sääntökirjan mukaan, siellä on maininta tuosta pistemenetyksestä.

Edit: Vai olenkohan itse väärässä :D Tästä oli joskus jonkun pelin yhteydessä Jatkoajalla pohdintaa...
IMG_3402.jpeg