LA 15.3.2025 | KalPa - Ilves

Toutain

Luottopelaaja
Pelistä kelpaa vain voitto, kaikki muu on epäonnistuminen ja paineensietokyky nollissa.

Nyt mitataan ja hienoa, että on panosta... paljonkin.

Pelipäivä, juhlapäivä... kohta mennään!

Eli jos Ilves ei voita peliä, jossa on kaksi ehkä sarjan parasta joukkuetta ja jompikumpi voittaa joka tapauksessa, niin se tarkoittaa, että paineensietokyky nollissa? Eli ts. Ilves voittaa KalPan Kuopiossa varmasti, jos vain sietää paineita. Ok :)

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Joo tottakai näin, mutta itsellä on sellainen "pelataan tämä nyt alta pois" fiilis kun odottaa pudotuspelejä niin paljon.
Jos et muusta saa ginostusta peliin/voittoon niin sitten vain siitä että Ilveksen pelatessa itsensä finaaliin saadaan tän päivän voitolla kotiyleisölle väkisinkin maksimimäärä finaali-kotipelejä tarjottua. Niitä tämä yhteisö janoaa ja ansaitsee!

IhanJuniori

Junioripelaaja
Jos et muusta saa ginostusta peliin/voittoon niin sitten vain siitä että Ilveksen pelatessa itsensä finaaliin saadaan tän päivän voitolla kotiyleisölle väkisinkin maksimimäärä finaali-kotipelejä tarjottua. Niitä tämä yhteisö janoaa ja ansaitsee!
Aina kun Ilves pelaa mua kiinnostaa.
Se, että kiinnostaako tämä peli kuinka paljon enemmän kun esimerkiksi tänään pelattava MaPS KaaPo YJ - Ilves P20 SM-karsintasarja peli niin siihen en sitten osaa vastata.

Luultavasti vähän.

Kai minäkin sitten esitän, ettei sillä ole niin väliä voitetaanko runkkari vai ollaanko jälleen toisia. Normi peli-ilta siis.
No ei vaiskaan! Ellei millään muulla ole väliä, niin ei kai kukaan meistä halua kuunnella vielä ensi keväänäkin Sebastian Waheebin hokevan: "Joko tänä keväänä Ilves katkaisee 38 vuoden putken?! Silloin kun Ilves voitti viimeksi runkosarjan, Mauno Koivisto oli presidentti, Pentti Matikainen maajoukkueen päävalmentaja ja Kikka lauloi Sukkula Veenukseen. Hah hah. Eikös ollut hauska juttu, Konna?" Kontiola: "No tota... joo tota"
Kyllä mun tilauksessa on molemmat pitkät putket tänä keväänä poikki. Syksyllä olin skeptisempi. Nyt kaikki näyttää aidosti mahdolliselta. Todella pettynyt olen, ellei joukkue laita tänään parasta pöytään ja ota sitä mikä sille kuuluu. Varmasti se toisi lisää buustia pudotuspeleihin. Olisi se nyt häpeällistäkin hävitä jälleen tärkeä ottelu Kalpalle. Niiralan monttu ja läpsyttimet. Jotain ylpeyttä nyt hei!

John What The Fuck

Luottopelaaja
Kyllä runkosarjan voitolla on ISO henkinen merkitys, oli itse kukakin sitten mitä mieltä tahansa. Iso etappi ja henkinen askel kohti menestystä.

3 pistettä hakemaan kuopiosta, muu ei kelpaa! (Ipa ei voi luottaa jatkoajalla/rankuissa pelin hoitamiseen).

yellowgreen

Luottopelaaja
Kai minäkin sitten esitän, ettei sillä ole niin väliä voitetaanko runkkari vai ollaanko jälleen toisia. Normi peli-ilta siis.
No ei vaiskaan! Ellei millään muulla ole väliä, niin ei kai kukaan meistä halua kuunnella vielä ensi keväänäkin Sebastian Waheebin hokevan: "Joko tänä keväänä Ilves katkaisee 38 vuoden putken?! Silloin kun Ilves voitti viimeksi runkosarjan, Mauno Koivisto oli presidentti, Pentti Matikainen maajoukkueen päävalmentaja ja Kikka lauloi Sukkula Veenukseen. Hah hah. Eikös ollut hauska juttu, Konna?" Kontiola: "No tota... joo tota"
Kyllä mun tilauksessa on molemmat pitkät putket tänä keväänä poikki. Syksyllä olin skeptisempi. Nyt kaikki näyttää aidosti mahdolliselta. Todella pettynyt olen, ellei joukkue laita tänään parasta pöytään ja ota sitä mikä sille kuuluu. Varmasti se toisi lisää buustia pudotuspeleihin. Olisi se nyt häpeällistäkin hävitä jälleen tärkeä ottelu Kalpalle. Niiralan monttu ja läpsyttimet. Jotain ylpeyttä nyt hei!
Mää luin että Petri Matikainen oli maajoukkueen valmentaja ja mietin, että ajoissa on korkattu :D

Itse asiassa suhtaudun hyvin rauhallisesti. Kiva se olis voittaa. Toisaalta, jos kauden vikassa pelissä tulee tappio, niin ei mua ainakaan lämmitä tämä pokaali yhtään.
Haluan nähdä ehjän hyvän esityksen ja mihin asti se voi kantaa kovaa ja panoksilla pelaavaa joukkuetta vastaan.

Tklee

Vakiokokoonpanossa
Siis eikö nykyään runkosarjan voitosta saa pelaajat rahallista korvausta? Just Kontiola höpötti jossain pelissä että semmosta sais.

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Siis eikö nykyään runkosarjan voitosta saa pelaajat rahallista korvausta? Just Kontiola höpötti jossain pelissä että semmosta sais.
Kai se puhu jostain joukkueiden omista bonuksista.

KAIZΞN

Vakiokokoonpanossa
Erikoista, kun just puhu että se rahallinen korvaus motivoi pelaajia. Omaan korvaan kuulosti siis siltä että pelaajat saa suoraan korvauksen, ei joukkue

Pelaajasopimuksissa voi olla jotain pykäliä, että runkosarjan voitosta saa joukkueelta rahallisen korvauksen.

Joukkueet eivät siis enää saa Liigalta mitään voittopottia runkosarjan voitosta.

Vahva

Vakiokokoonpanossa
Voihan pelaajat saada bonuksen, mutta seura ei saa Liigalta mitään runkosarjan voitosta - tuskin sponsoreiltakaan (?)

Jos voitetaan runkosarja niin toivottavasti pelaajat pitävät näppinsä irti pokaalista. Uskon enemmän jopa tuohon taikauskoon kuin että tämä Kalpa-peli ratkaisisi mitään keväällä (kumpaankaan suuntaan). Toki mukavampihan se on voittaa tänään kuin hävitä.

M22

Luottopelaaja
Erikoista, kun just puhu että se rahallinen korvaus motivoi pelaajia. Omaan korvaan kuulosti siis siltä että pelaajat saa suoraan korvauksen, ei joukkue
No jos pelaajat saa, mikä tietenkin on mahdollista, niin se on luonnollisesti seuran maksama bonus. Liiga ei pelaajille suoraan maksele mitään. Eikä tosiaan enää runkosarjan voitosta makseta seuralle. Tämä ei tietenkään poista sitä, etteikö seura voi maksaa pelaajille runkosarjan voitosta.

Meklari

Luottopelaaja
Yllättävän kova on luotto Najmaniin foorumilla poissaolon jälkeen. Kyllä itsellä Suomen palatessakin Ratinen menee Najmanin edelle Lw hierarkiassa. Ratisella on enemmän näyttöjä ja isompi pistekeskiarvo vaikka mielestäni hänen peli ei edes nojaa pisteisiin niin paljon kuin Najmanilla. Ratinen tuo myös ison kasan voitetuttuja kamppailuja sekä puolustusosaamista. Tuossa aiemmassa Rati-Naj-Svej ketjussa Rati teki eniten hommia omiin.

Spin doctor

Luottopelaaja
Iso etappi ja henkinen askel kohti menestystä.

En tiedä, miten joukkueelle, mutta kannattajalle häviäminen tällaisessa paikassa olisi kaikuja menneisyydestä. Sieltä kaivosta, mistä ei ole vielä mitään tällä kaudella kuulunut.

Tosin onhan runkosarjan voitto julkilausuttu tavoite joukkueessakin. Onnistuminen tekisi terää.

Vahva

Vakiokokoonpanossa
En tiedä, miten joukkueelle, mutta kannattajalle häviäminen tällaisessa paikassa olisi kaikuja menneisyydestä. Sieltä kaivosta, mistä ei ole vielä mitään tällä kaudella kuulunut.

Tosin onhan runkosarjan voitto julkilausuttu tavoite joukkueessakin. Onnistuminen tekisi terää.
Kyllä joukkueen sisältä on koko ajan korostettu, että runkosarjassa tavoite on olla neljän parhaan joukossa.

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Ajatellaan pienesti, niin pysytäänkin pienenä. No mutta finaaleissa sitten viimeistään irrotellaan kunnolla...