Kävisivät vaikka kerran kuukauteen kalpan ja kärpät läpi kun ei jaksaisi joka jaksossa kuunnella tarkkaa analyysia jokaisesta heidän pelistä.
Itse olen näihin jo hyvin tottunut ja mielestäni ihan perusteltua, että käyvät viikon kuulumiset ja Kärppien ja KalPan vastustajat läpi kun ovat ne pelit myös selostaneet. Jos tuo olisi pelkkää tyhjänpäiväistä lätinää, niin asia on ihan eri, mutta kun heillä oikeasti on ne tarkat analyysit, niin parempi puhua niistä kun jostain kädenlämpöisistä heitoista ilman pohjatöitä. Tosin ehkä voisivat ottaa enemmän kantaa nimenomaan niihin vastustajiin, mutta ei tämä nykyinenkään tyyli ainakaan itseäni häiritse. Nykyinen suhde (20-30 min KalPa ja Kärpät sekä heidän vastustajat, 60 min muut liigajoukkueet) on ihan ok ja eiköhän tuotakin voi tarvittaessa hieman nipistää enemmän vielä sinne muihin joukkueisiin. Tällä viikolla nyt oli oikeastaan vielä poikkeuksellisen isot pelit niin KalPalla kun Kärpillä, joten näiden tarkempi läpikäynti olisi mielestäni ollut täysin perusteltua myös ilman mitään KalPa ja Kärpät -taustoja. Ja eiköhän tuo sitten pudotuspeleissä muutukin vielä enemmän sinne yleisiin asioihin, varsinkin jos nyt vaikka se Kärpät jää kokonaan ulos pudotuspeleistä.
Kuuntelen tosin NHL puolelta podcastia, joka on tavallaan koko NHL:ää käsittelevä podcast, mutta vetäjät ovat Maple Leafs -faneja, joten jutuista vähintäänkin se 1/3 on Maple Leafsiin liittyviä. En ole itse kokenut tätä ärsyttäväksi kun lähtökohtaisesti ne jutut ovat kuitenkin erittäin mielenkiintoisia vaikkakin välillä korkealentoisia ja liian yksityiskohtaisia (käsitellään vaikka jotain farmista nostettua pelaajaa 10 minuuttia). Mutta kunhan muistetaan käydä ja paneutua myös niihin muihin ilmiöihin ja joukkueisiin, senkus puhuvat 1,5 tunnin podcast-jaksosta 20 minuuttia Maple Leafsista.