Tälle oli kysyntää, joten loin nyt ketjun.
Itse kuuntelen Ilves Podcastin sekä Ilveksen matkassa podcastin lisäksi tällä hetkellä Liigalizea sekä Liigapyykkiä, joista ensimmäinen on kyllä viime kauteen verrattuna heikentynyt ainakin ensimmäisten jaksojen perusteella. Tämä Liigapyykki vaikuttaa ihan hyvältä, vaikka uusinta jaksoa en olekaan vielä kiireiden takia kerennyt kuuntelemaan.
Näiden lisäksi on myös tämä LiigaWAM, SaiPa-aiheinen Kaukaan Pääty, Jypin virallinen podcast Hurrikaanin pyörteissä, TPS:n virallinen Hunajacast sekä Kärppä-aiheinen PetoPodi. Myös Urheilucast ja Sporttimeisterit käsittelevät Liigaa aika ajoin.
Mitä muita Liiga-aiheisia podcasteja tulee mieleen? Onko näitä edes paljoa enempää?
Liigapyykki on kyllä kärkikahinoissa itselläkin, hyvä sisääntulo ja Nättisellä on vielä suhteitakin nykyisiin Liiga-pelaajiin kun pelaajaurasta ei niin pitkää aikaa ole. Tulee kyllä herrasta aina mieleen se eräs youtube video Jukuri-pukkarista ja huudosta.. Lieneekö poistettu internetistä ja olikohan oikea Nättinen
Ilves podcast aina kuuntelussa tottakai kun ilmestyy listaan, se nyt on itsestäänselvyys. Ilveksen virallinen podcast myös laatutuotantoa, nautin tuosta Sonja jaksosta ja niistä tarinoista, ei niitä ihan joka vuosi kuule.
Mutta tämä seuraava suosikkini varmaan jo jakaa mielipiteitä eli Kiekkokiuas. Sisältää pelikirja Petteriä eli Petteri Sihvosen ja Samuel Savolaisen Hämeen Sanomien podcast, jossa kuitenkin aika kirpeällä otteellaa käsitellään koko Liigaa, Leijonia ja joskus myös NHL aiheita. 85% Liigaa kuitenkin. Petteri ei tykkää Myrrän pelityylistä ja sen kyllä kuulee aina kun Ilveksestä puhutaan. Kuitenkin pitää Koskelaa ja Jaloa tekijämiehinä.
Aamulehdellä oli Lehtinen-podcast, en tiedä onko tällä kaudella. Pääpaino tottakai tamperelaisjoukkueissa. Ei taida olla tälle kaudelle tulossa, enkä kyllä itse hirveästi kuunnellut kun tarvitsi Aamulehden sovelluksen kautta kuunnella ja se menee typeräksi kikkailuksi omaan makuun kun ei ollut latausmahdollisuutta.
Puun takaa oli vielä viime kaudella hauskaa liiga/mestis/änäri/lifestyle-podcast. Ainakin alkukauden, sitten taisi Keinäselle tulla perheenlisäystä ja Säteri alkoi tehdä formula-aiheista podcastia. Siihen loppui mun seuraaminen! En tiedä onko tulossa tälle kaudelle mitään, onko kukaan kuullut/seurannut tuota?
Puun Takaa on kyllä vähän sääli että tuntuu menneen puihin. Heidän Mestis juttunsa olivat mielenkiintoisia. Ei vain taida olla enää aikaa. Tuota formula jauhamista en edes viitsinyt kokeilla, joku kommentoi että siellä vain ylistettiin yhtä kuskia ja toista mollattiin sen enempää itse lajista tajuamatta eli aika pintaliitoista. Jääkiekosta sentään Säteri jotain tietääkin. Todellinen kuihtumisen syy taisi olla siinä että Suomessa tuli se mainostamisen kieltävä laki ulkomaisille vedonlyönti-yhtiöille niin eivät saaneet Nordicbetiltä enää rahaa. Kummalinen juttu kun Seppänen omassa podissaan kyllä vielä mainitsee Coolbetin. Vähän epäilen että sille herralle ainakin Coolbet pamahtaa yhteistyökumppaniksi sillä sekunnilla kun lisenssimalli Suomeen tulee.