Vs: Liigakarsinnat keväällä 2013
Leena Rehumäki sanoi:
Jään nyt jankkaamaan tuota Sportin kannattajien tuomaa lisäpottia Ilveksen kotiotteluihin viime keväänä...korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö busseilla tullut 1800 sporttilaista, ja siihen vielä päälle muutama sata omatoimimatkailijaa...
Ei saatana, taasko tää bussien laskenta alkaa - ja nyt vielä ihan omien toimesta. Annettaisko bussien ja muiden epäolennaisuuksien toistaiseksi olla, koska kuitenkin viimeistään noin kuukauden päästä tällekin palstalle putkahtaa saatanallinen invaasio Mestis-joukkueen faneja kertomaan meille faktoja. Siinä sitten lasketaan bussit, tissit, nisset ja nasset sekä kaikki muut ystävät ja kylänmiehet vehkeineen.
Kaikki lisätulo on toki tervetullutta Ilveksen kassaan, mutta eipä meitä muutamatkaan sadattuhannet eurot pelasta, joten sinällään on ihan sama, kuka sieltä vastaan tulee - talouspuolella on joka tapauksessa vähän helvetisti tehtävää. Käytännössä osakeannin on onnistuttava, jos meinataan vielä jatkossakin rokata.
------
Sen sijaan voitaisiin hiljalleen alkaa seurailmaan, millaista peliä kukakin Mestiksen potentiaalisista voittajista pelaa. Mulla ei ole käryäkään Mestiksen voimasuhteista, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että Jukurit olisi pelillisesti vahvin tällä hetkellä. Myös Sport on parantanut peliään ja Tammisen TUTO peli on valmentajansa ilmentymä: sieltä voi tulla ihan mitä vain. Jotenkin mulle on jäänyt sellainen käsitys, että KooKoo on näistä Mestiksen kärkiporukoista sellainen perustasainen suorittaja, joka ei kuitenkaan pysty venymään silloin, kun isoja pelejä pelataan.
Olennaista on se, että me voimme vaikuttaa vain omaan tekemiseemme. Siitä syystä Tuokkolan hommaaminen puikkoihin oli ratkaisu, joka saattoi tehdä sen ratkaisevan eron meidän eduksemme. Valitettavan harva esim. Jatkoajan keskustelussa kirjoittelevista muiden joukkueiden kannattajista tuntuu noteeraavan sitä, että Ilveksen pelaamisen taso on Tuokkolan valmennuksessa (jo muutaman matsin jälkeen) kokonaisvaltaisesti parempaa kuin kertaakaan viimeisten kahden kauden aikana.
Kysymysmerkkeinä Ilveksen yllä leijuvat mielestäni lähinnä maalivahtien päänupin kestävyys, Tuokkolan paineensieto (etenkin jos vastaan tulee Tami, joka ei ole kaksinen valmentaja, mutta hoitaa mediapelin kotiin) sekä ratkaisuvoima. Tuosta viimeisestä täytyy kuitenkin muistaa, että Kantola ja Keränen ovat vasta tulossa mukaan "uuteen" Ilvekseen, joten en usko ratkaisuvoiman puutteen muodostavan lopulta ongelmaa Mestis-joukkuetta vastaan.
Summa summarum, Ilveksen osalta näkisin homman niin, että materiaalissa (nimet paperilla) hävitään kyllä viime kauden Ilvekselle (joskaan tuolloinkaan kaikki nimimiehet eivät pelanneet tasollaan tai eivät pelanneet ollenkaan), mutta valmennuksellisesti ja pelitavallisesti ollaan vähintään saman verran edellä viime kauden Ilvestä. Nähtäväksi jää, onko yksilötaidon tipahtaminen ratkaisevampi tekijä kuin viisikkopelin kohentuminen. Tällä hetkellä en osaa olla huolissani, Raipe-kiekolla olisin.