Liigakarsinnat keväällä 2013

Vs: Liigakarsinnat keväällä 2013

Leena Rehumäki sanoi:
Jos uskomme, ettei mikään Mestiksen jengi meitä pudota, niin Sport olisi paras vaihtoehto vastustajaksi. Silloin rahantuloa ei voi estää, kun Puna-armeija saapuu kylään.

Kestää vaan pirun kauan, kun joutuu kolaamaan ne kolikot sieltä jäästä... Ja jollain voi olla saunavuorokin :D

No joo, Tamin pöyhkeyshän laantuu neljällä iloisella selkäsaunalla. Lisäksi, kehuttu Kupittaan uusi halli olisi kiva katsastaa, joten jos valita saisi, niin tutohockey.

vilperi

Luottopelaaja

Ajattelen tulevia karsintoja itsekkäästi ja siksi "mieluisemmat" vastustajat ovat Sport ja Turun Toverit. Jaa miksikö? No rantaruotsalaisten inversio ja hulinat II kiinnostavat sekä katsojia, että mediaa. Median edustajat tuskin haluavat sivuttaa Juhani Tammisen meuhkaamista. Ja tässä tullaan siihen itsekkyyteen, ilman näkyvyyttä karsintapelejä tuskin näkee edes netistä.

Jukurit, KooKoo tai Jokipojatkin voivat olla karsinnoissa mukavia tuttavuuksia, mutta hei oikeesti, kiinnostaako ketään maksaa näiden vastustajien näkemisestä. Siis puhutaan nyt sellaisen joukkueen kannattajista, joiden joukkueet ovat päättäneet kautensa runkosarjaan.

Esimerkiksi Ässät - Sport -karsinnat televisioitiin ja mitä pidemmäs karsintasarja meni, sitä pidemmäksi karsinnat olivat valmentajien kaksintaistelua.

Battery

Luottopelaaja

Toivottavasti karsintoihin tajutaan muuttaa D1 seisomakatsomoksi.

Ilvesfan

Vakiokokoonpanossa

Battery sanoi:
Eiköhän näin tule olemaan, koska kausakortit eivät ole enään voimassa karsinnoissa. Näin ollen katsomo on vapaa muutettavaksi seisomakatsomoksi.

Asylum

Luottopelaaja

Ilvesfan sanoi:
Battery sanoi:
Eiköhän näin tule olemaan, koska kausakortit eivät ole enään voimassa karsinnoissa. Näin ollen katsomo on vapaa muutettavaksi seisomakatsomoksi.

Olihan ne viime vuonnakin? Kausikortit pystyy muuttamaa karsintakorteiksi.

B

Luottopelaaja

Pakko muuten kysyä, että mihin seisomakatsomolipulla saa mennä seisomaan? Pelkästään päätyihin sinne sinisen tangon taakse? Ihmettelin vaan kun jossain luki että Hakametsään mahtuu tuhat ihmistä seisomaan, mutta ei sinne tankojen taakse mitenkään saa tuhatta ängettyä.

Mutta liigakarsinnoista sen verran, että toivottavasti vastaan tulee Sport. Ilves saa hyvät lipputulot ja vaasalaiset on aina kiva voittaa. Ihmetyttää muuten tuo Ilves-viha Jatkoajassa. Siellä toivotaan että Ilves pudotettaisiin Mestikseen taloudellisten syiden takia, vaikka voittaisi karsinnat. En usko, että kovin monella Mestisjoukkueella ole varaa ostaa liigatason miehistöä.

minzu85

Guest

bulftrik sanoi:
Mutta liigakarsinnoista sen verran, että toivottavasti vastaan tulee Sport.Ilves saa hyvät lipputulot ja vaasalaiset on aina kiva voittaa.
Eihän niitä tullut viimeksikään kuin eka otteluun.

bulftrik sanoi:
Ihmetyttää muuten tuo Ilves-viha Jatkoajassa. Siellä toivotaan että Ilves pudotettaisiin Mestikseen taloudellisten syiden takia, vaikka voittaisi karsinnat.

Mikä tuossa on niin ihmeellistä? Eihän tuollaista rämpimistä jaksa enää muunkaan joukkueen fanit katsoa.

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen

minzu85 sanoi:
bulftrik sanoi:
Ihmetyttää muuten tuo Ilves-viha Jatkoajassa. Siellä toivotaan että Ilves pudotettaisiin Mestikseen taloudellisten syiden takia, vaikka voittaisi karsinnat.

Mikä tuossa on niin ihmeellistä? Eihän tuollaista rämpimistä jaksa enää muunkaan joukkueen fanit katsoa.

Aivan. Itse en pitänyt 2000-luvun puolivälin KalPaa minään. Heittopussi, jolla ei ollut tarjota liigalle mitään lisäarvoa. KalPan suojana oli tosin suljettu sarja, joka lisäsi turhautuneisuutta.

minzu85

Guest

HeGe41 sanoi:
minzu85 sanoi:
bulftrik sanoi:

Aivan. Itse en pitänyt 2000-luvun puolivälin KalPaa minään. Heittopussi, jolla ei ollut tarjota liigalle mitään lisäarvoa. KalPan suojana oli tosin suljettu sarja, joka lisäsi turhautuneisuutta.

Tuota juurikin tarkoitin ja itsekin ajattelin silloin samoin.

Battery

Luottopelaaja

minzu85 sanoi:
bulftrik sanoi:
Mutta liigakarsinnoista sen verran, että toivottavasti vastaan tulee Sport.Ilves saa hyvät lipputulot ja vaasalaiset on aina kiva voittaa.

Nyt minzun muisti pettää. Vai pitäisikö sanoa että kävisit peleissä? :)

Tässä ajassa 7:00 kolmannen karsintapelin Sport-fanit: http://www.youtube.com/watch?v=yRdg3eoBDiY

Tässä ajassa 6:02 vilahtaa viidennen karsintapelin Sport-fanit. Lisää kohdassa 10:23: http://www.youtube.com/watch?v=Z9wrHqt4Gv0

Saas nähä saako mikään toinen Mestisjengi samanmoista porukkaa ja ääntä edes ensimmäiseen Hakametsän peliin.

minzu85

Guest

Battery sanoi:
minzu85 sanoi:
bulftrik sanoi:

Nyt minzun muisti pettää. Vai pitäisikö sanoa että kävisit peleissä? :)

Tässä ajassa 7:00 kolmannen karsintapelin Sport-fanit: http://www.youtube.com/watch?v=yRdg3eoBDiY

Tässä ajassa 6:02 vilahtaa viidennen karsintapelin Sport-fanit. Lisää kohdassa 10:23: http://www.youtube.com/watch?v=Z9wrHqt4Gv0

Saas nähä saako mikään toinen Mestisjengi samanmoista porukkaa ja ääntä edes ensimmäiseen Hakametsän peliin.

Okei olihan siellä muutama Sport fani.
En mä karsintoja ole ikinä seurannutkaan, enkä varsinkaan maksaisi lippuja niistä otteluista.
Jos ovat itsensä sinne pelanneet niin itse saavat niistä selvitäkkin.

Tämä sen takia, koska olen näistä sekoilusta jo maksanut tarpeeksi.

B

Luottopelaaja

Battery sanoi:
Eikös jollakin noista Mestiksen kärkijengeistä ollut katsojakeskiarvo vain vähän päälle tuhat? Oliko nyt Jukurit tai joku.

WsQ

Luottopelaaja

minzu85 sanoi:
En mä karsintoja ole ikinä seurannutkaan, enkä varsinkaan maksaisi lippuja niistä otteluista.

minzu85 sanoi:
Kyllähän joukkue kunnon fanin tarvitsee, eikä vaan voittopelin jälkeisiä faneja...

Asylum

Luottopelaaja

Sen verran OT, että eikö noi minzun sekoilut ny voi jättää ihan huomioimatta?

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen

merkkari sanoi:
Itse taas uskon että TUTO toisi eniten rahaa. Tami jos kuka pitää mediassa siitä huolen että ihmiset kiinnostuu. Sport on jo nähty ja ekaan peliin tulevat 500 vaasalaista ei paljoa paina kokonaisuudessa. Talous on Ilvesläisten käsissä tässä sarjassa.
Tämä on kuin omalta näppikseltäni. Vaasalaisfanien poisjäännistä ei todellakaan tarvitse kantaa huolta, ne on Ilveksen omat fanit jotka Hakametsän täyttävät, ainakin merkittävältä osin. Kyse on vain siitä mikä joukkue kiinnostaa tamperelaisia eniten Ilveksen vastustajana. Tami saisi ainakin median liikkeelle ja julkisuus lisää karsintojen mielenkiintoa rivikatsojien mielessä. Ja jos miettii vaasalaisten poisjääntiä, täytyy otaksua että lahjakkaammat turkulaisetkin osaavat ulos Åbostaan, ehkä jopa Hakametsään asti.

minzu85

Guest

WsQ sanoi:
minzu85 sanoi:

minzu85 sanoi:
Kyllähän joukkue kunnon fanin tarvitsee, eikä vaan voittopelin jälkeisiä faneja...

Niin ja haet näillä mitä :)
Olen sanonut etten maksa tästä sekoilusta pätkääkään ennen kuin tulee järkeä touhuihin taas.

Jonis Nemis

Vakiokokoonpanossa

Jään nyt jankkaamaan tuota Sportin kannattajien tuomaa lisäpottia Ilveksen kotiotteluihin viime keväänä...korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö busseilla tullut 1800 sporttilaista, ja siihen vielä päälle muutama sata omatoimimatkailijaa...

Prophet

Luottopelaaja

Leena Rehumäki sanoi:
Jään nyt jankkaamaan tuota Sportin kannattajien tuomaa lisäpottia Ilveksen kotiotteluihin viime keväänä...korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö busseilla tullut 1800 sporttilaista, ja siihen vielä päälle muutama sata omatoimimatkailijaa...

Ei saatana, taasko tää bussien laskenta alkaa - ja nyt vielä ihan omien toimesta. Annettaisko bussien ja muiden epäolennaisuuksien toistaiseksi olla, koska kuitenkin viimeistään noin kuukauden päästä tällekin palstalle putkahtaa saatanallinen invaasio Mestis-joukkueen faneja kertomaan meille faktoja. Siinä sitten lasketaan bussit, tissit, nisset ja nasset sekä kaikki muut ystävät ja kylänmiehet vehkeineen.

Kaikki lisätulo on toki tervetullutta Ilveksen kassaan, mutta eipä meitä muutamatkaan sadattuhannet eurot pelasta, joten sinällään on ihan sama, kuka sieltä vastaan tulee - talouspuolella on joka tapauksessa vähän helvetisti tehtävää. Käytännössä osakeannin on onnistuttava, jos meinataan vielä jatkossakin rokata.

------

Sen sijaan voitaisiin hiljalleen alkaa seurailmaan, millaista peliä kukakin Mestiksen potentiaalisista voittajista pelaa. Mulla ei ole käryäkään Mestiksen voimasuhteista, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että Jukurit olisi pelillisesti vahvin tällä hetkellä. Myös Sport on parantanut peliään ja Tammisen TUTO peli on valmentajansa ilmentymä: sieltä voi tulla ihan mitä vain. Jotenkin mulle on jäänyt sellainen käsitys, että KooKoo on näistä Mestiksen kärkiporukoista sellainen perustasainen suorittaja, joka ei kuitenkaan pysty venymään silloin, kun isoja pelejä pelataan.

Olennaista on se, että me voimme vaikuttaa vain omaan tekemiseemme. Siitä syystä Tuokkolan hommaaminen puikkoihin oli ratkaisu, joka saattoi tehdä sen ratkaisevan eron meidän eduksemme. Valitettavan harva esim. Jatkoajan keskustelussa kirjoittelevista muiden joukkueiden kannattajista tuntuu noteeraavan sitä, että Ilveksen pelaamisen taso on Tuokkolan valmennuksessa (jo muutaman matsin jälkeen) kokonaisvaltaisesti parempaa kuin kertaakaan viimeisten kahden kauden aikana.

Kysymysmerkkeinä Ilveksen yllä leijuvat mielestäni lähinnä maalivahtien päänupin kestävyys, Tuokkolan paineensieto (etenkin jos vastaan tulee Tami, joka ei ole kaksinen valmentaja, mutta hoitaa mediapelin kotiin) sekä ratkaisuvoima. Tuosta viimeisestä täytyy kuitenkin muistaa, että Kantola ja Keränen ovat vasta tulossa mukaan "uuteen" Ilvekseen, joten en usko ratkaisuvoiman puutteen muodostavan lopulta ongelmaa Mestis-joukkuetta vastaan.

Summa summarum, Ilveksen osalta näkisin homman niin, että materiaalissa (nimet paperilla) hävitään kyllä viime kauden Ilvekselle (joskaan tuolloinkaan kaikki nimimiehet eivät pelanneet tasollaan tai eivät pelanneet ollenkaan), mutta valmennuksellisesti ja pelitavallisesti ollaan vähintään saman verran edellä viime kauden Ilvestä. Nähtäväksi jää, onko yksilötaidon tipahtaminen ratkaisevampi tekijä kuin viisikkopelin kohentuminen. Tällä hetkellä en osaa olla huolissani, Raipe-kiekolla olisin.

minzu85

Guest

Prophet sanoi:
Tällä hetkellä en osaa olla huolissani, Raipe-kiekolla olisin.

Itse haluaisin nähdä Tuton karsinnoissa kun Tami toisi lisää potkua karsintoihin.

Niinku Sihvonenkin sanoi, että yksikään mestis joukkue ei olisi pystynyt murtamaan Raipen joukkueen puolustusta.

Topi

Guest

minzu85 sanoi:
Prophet sanoi:
Tällä hetkellä en osaa olla huolissani, Raipe-kiekolla olisin.

Itse haluaisin nähdä Tuton karsinnoissa kun Tami toisi lisää potkua karsintoihin.

Niinku Sihvonenkin sanoi, että yksikään mestis joukkue ei olisi pystynyt murtamaan Raipen joukkueen puolustusta.

Eli kääntäen, tarkoittaako Sihvonen (ja myös sinä) että Tammisen TuTo pystyy murtamaan Tuokkolan joukkueen puolustuksen?