Liigan kausiseuranta 2024-2025

Näköjään puolivälierissä ei pelata peräkkäisinä päivinä, mikä on hyvä. Silti ihmettelen, miksi sunnuntaita ei voi käyttää pelipäivänä maanantain sijaan. Sunnuntai oli pelipäivä jo ysärillä ja varmaan kasarillakin. Miksei se voi olla 2025? Tää on tietysti vain mun henk.koht. mielipide, mutta tällain kauempaa peleihin tulevana sunnuntai olisi huomattavasti mukavampi matkustuspäivä kuin maanantai töiden jälkeen. Lisäksi sunnuntait on muutenkin vähän ankeita päiviä, niin kannujahti toisi niihin iloa.
Edit. Jaa on siellä näköjään Hifkille (ja Saipalle) laitettu pe-la ottelut jo puolivälieriin. Muille ei.

VärienTunnustaja

Divarijyrä
Ylläpidon jäsen
Tapparan tilanne on mielenkiintoinen. Saako karvanaamari pukukopin puolelleen ja joukkueen haluamaan voittoja? Olisi meille silti ikävin vastustaja, koska paineet nousisivat heti tappiin.
Rohkenen jopa väittää tuossa suuremman paineen jopa olevan naapurin leirissä. Ensimmäistä kertaa vuosiin ovat tuollaisessa tilanteessa ja väitän meidän olleen pelillisesti viimeisissä paikallisissa niin paljon edellä, että eivät edes itse toivo saavansa meitä vastaan.

Toki meilläkin olisi paineita, mutta ne kuuluu tähän ja niitä pitää osata käsitellä.

Pok

Tähtipelaaja
Mielenkiintoinen kyllä tuo ekakin kierros. Ässät-HPK mielestäni ihan 50-50. Tappara lievä suosikki K-Espoota vastaan ja SaiPa TPS:ää vastaan.

KooKoo ennakkoon auringonvarma 3-0, mutta katsotaan nyt löytääkö Hahl tiimeineen käärmekeitokset Myrrän Hyrrän hyydyttämiseen.

Ilveksen puolivälierävastustaja voi siis olla Ässät, K-Espoo, Tappara, HPK tai Sport, että siitä on aika turha vielä spekuloida, vaikka taitaa prosentuaalisesti Pahojen pomo, eli Tappara olla näistä todennäköisin, niin tuskin senkään todennäköisyys on yli 30 %.

Oli kyllä todella dramaattinen tuo loppu Oulussa. Hifki otti siis molarin pois, kun SaiPa oli menossa suoraan puolivälieriin ja Kärpät taas olisi tyhjiin tekemällä tai jatkoilla voittamalla mennyt TPS:n sijaan playoffeihin. Ja niin kävi, että Hifki teki ilman maalivahtia, Kärppien kausi päättyi ja hyvin mahdollisesti SaiPan sensaatiokausi typistyykin lopulta keskinkertaiseen yhdeksänteen sijaan.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Rohkenen jopa väittää tuossa suuremman paineen jopa olevan naapurin leirissä. Ensimmäistä kertaa vuosiin ovat tuollaisessa tilanteessa ja väitän meidän olleen pelillisesti viimeisissä paikallisissa niin paljon edellä, että eivät edes itse toivo saavansa meitä vastaan.

Toki meilläkin olisi paineita, mutta ne kuuluu tähän ja niitä pitää osata käsitellä.
Minä väitän toisin. Jos olet runkosarjan sijalla 9 niin lähdet kyllä aina ”haastajana” sarjaan. Ei mitään menetettävää.

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Minä väitän toisin. Jos olet runkosarjan sijalla 9 niin lähdet kyllä aina ”haastajana” sarjaan. Ei mitään menetettävää.
Juu kyllä tässä tullaan taas siihen, että Ilveksellä on edelleen todistettavaa että siitä on menestyjäksi.

Tappara taas. Sen historian tiedämmekin.

Raimo78

Vakiokokoonpanossa
Seuraavat asiat toivelistalla tänään tärkeysjärjestyksessä:

1) Ipan runkosarjavoitto eli vähintään 2p tänään, jos Lukko hoitaa omansa.
2) Kärppien ja Tepsukan tippuminen jatkosta
3) SaiPan nousu neljän sakkiin
4) K-Espoon voitto Ässistä varsinaisella, jolloin saataisiin Ässät-Tappara sarja
5) Sportin pääsy jatkoon

En nyt perustella jaksa, tunnejuttuja paljolti;).

Saapa nähdä montako noista viidestä toteutuu, toivottavasti mahdollisimman monta…
Eipä oma toivelistani erityisen hyvin ikävä kyllä toteutunut.
1) vihkoon
2) puolittain
3) vihkoon
4) vihkoon
5) putkeen

Seuraavaksi toivon Ipalle pisintä kevättä sitten viimeisten vuosien = finaalipaikkaa ja siellä 7.finaalin jatkoilla ihan sama ketä vastaan Carl Calle Klingberg murjoo väkisin maalinedusruuhkasta mustan längistä sisään ja Nokia Areenassa koetaan kovin tunnelma koskaan.

Josko tuo lista toteutuisi paremmin, tappiin asti??!!

Paatelainen

Luottopelaaja

Eivät varmasti toivokaan, mutta eilen taas nähtiin häivähdys siitä Ilveksen taakasta ja se, että maalaisnaapurit lähtevät joltain 9 sijalta ottelusarjaan takaa kyllä sen, että Ilveksen paineet ovat isommat ja isoimmat kehen tahansa muuhun vastustajaan verrattuna. Viimeiseksi haluaisin noista syistä Tapparan, harjoitellaan niitä paineensietoa vaikka Ässiä vastaan alkuun. Aika paljon on Ilveksellä todistettavaa, että ollaan voittava porukka myös pudotuspeleissä.

yellowgreen

Luottopelaaja
Näköjään puolivälierissä ei pelata peräkkäisinä päivinä, mikä on hyvä. Silti ihmettelen, miksi sunnuntaita ei voi käyttää pelipäivänä maanantain sijaan. Sunnuntai oli pelipäivä jo ysärillä ja varmaan kasarillakin. Miksei se voi olla 2025? Tää on tietysti vain mun henk.koht. mielipide, mutta tällain kauempaa peleihin tulevana sunnuntai olisi huomattavasti mukavampi matkustuspäivä kuin maanantai töiden jälkeen. Lisäksi sunnuntait on muutenkin vähän ankeita päiviä, niin kannujahti toisi niihin iloa.
Edit. Jaa on siellä näköjään Hifkille (ja Saipalle) laitettu pe-la ottelut jo puolivälieriin. Muille ei.
Toi HIFK-Saipa tiedotettiin muistaakseni heti eilen, että muutoksia koska Helsingin Jäähallin muu ohjelma.

VärienTunnustaja

Divarijyrä
Ylläpidon jäsen
Käännän sen silti toisinpäin.

Tappara on tituleerannut itseään isoveljeksi. Me päästäisiin laittaan ne kesälomille ja virallisesti romuttamaan dynastian haaveet ennätyksellisestä 4 putkesta.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Väitän kaikesta huolimatta että suurin paine Ilveksellä on puolivälierissä. Varsinkin viimekauden jälkeen.
Se jakaa onko kausi edes siedettävä vai jo toinen täydellinen epäonnistuminen putkeen.