Liigan otteluseuranta (pl. Ilves)

Ilves97

Luottopelaaja
perinteinen muna ja kana. Kumpi oli ensin Sportin surkeus vai naapurin hyvyys ja tyly pelaaminen. Ei voi kun ihailla kuinka triplan jälkeenkin noi vetelee näin.
No Sport ainakin oli myös meitä vastaan Vaasassa aivan umpisurkea. Oltiin toki siinä pelissä vielä huonompia. Myös Tampereella meitä vastaan olivat aika huonoja. Itse ne täytyy silti vielä voittaa, mutta kai sen nyt saa sanoa, jos Sport on huono.

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
No Sport ainakin oli myös meitä vastaan Vaasassa aivan umpisurkea. Oltiin toki siinä pelissä vielä huonompia. Myös Tampereella meitä vastaan olivat aika huonoja. Itse ne täytyy silti vielä voittaa, mutta kai sen nyt saa sanoa, jos Sport on huono.
Mutta on se silloin vähän toisen työn vähättelyä. 3 junnua eli käytännössä 3 ketjua ja vedät 6-2 voiton tämmösessä tilanteessa. En mä tiedä mun mielest naapurin kova. Toivottavasti harjataan seuraavakin paikallinen.

Ilves97

Luottopelaaja
Mutta on se silloin vähän toisen työn vähättelyä. 3 junnua eli käytännössä 3 ketjua ja vedät 6-2 voiton tämmösessä tilanteessa. En mä tiedä mun mielest naapurin kova. Toivottavasti harjataan seuraavakin paikallinen.
Miten se on vähättelyä? Ei kai se, että toinen on huono tarkoita ettei toinen voisi olla hyvä?

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
Miten se on vähättelyä? Ei kai se, että toinen on huono tarkoita ettei toinen voisi olla hyvä?
kyllä se mun mielestä vähä sitä meinaa. Enempi tuo kertoo mielestäni naapurin kovuudesta noilla poissaoloilla ku Sportin huonoudesta eikö ne just laittanu sarjakärjen aika koville.

Ilves97

Luottopelaaja
kyllä se mun mielestä vähä sitä meinaa. Enempi tuo kertoo mielestäni naapurin kovuudesta noilla poissaoloilla ku Sportin huonoudesta eikö ne just laittanu sarjakärjen aika koville.
Eli ihan tosissasi nyt sanot, että toinen joukkue ei voi olla hyvä ja toinen huono samaan aikaan?

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
Eli ihan tosissasi nyt sanot, että toinen joukkue ei voi olla hyvä ja toinen huono samaan aikaan?
Huoh. Tietenkin voi mutta tänään oli enempi naapurin hyvyyttä. Sportin huonouden vois nostaa jos naapurilla olis ollu parhaat kehissä. Nyt oli niin nappipaikka Sportilla iskeä ja tekas avausmaalinkin. Ei Sport mitenkään sarjasijoitustaan merkittävästi huonommin pelannu ja naapuri antoi paljon tasoitusta se oli se pointti.

Ilves97

Luottopelaaja
Huoh. Tietenkin voi mutta tänään oli enempi naapurin hyvyyttä. Sportin huonouden vois nostaa jos naapurilla olis ollu parhaat kehissä. Nyt oli niin nappipaikka Sportilla iskeä ja tekas avausmaalinkin. Ei Sport mitenkään sarjasijoitustaan merkittävästi huonommin pelannu ja naapuri antoi paljon tasoitusta se oli se pointti.
Poissaoloista huolimattahan Tapparan kokoonpano oli aivan eri galaksista kuin Sportin. Ammatikseen kertoimia laskevat ihmiset näkivät Tapparan kolmen pisteen voiton lähes tuplasti todennäköisempänä kuin sen, että Sport voittaisi ylipäätään. Että en nyt ihan tiedä kuinka nappipaikka oli iskeä, ei noi Tapparan junnut kauheasti kalpene miikatiihosille ja joelkerkkäsille.

Ei Sportin tarvitse sarjasijoitustaan huonommin pelata. Sportin perustaso on ollut minun heiltä näkemissä peleissä huono. Se ei poista sitä, että sen toisen joukkueen pitää pelata hyvin. Tappara pystyi siihen, Ilves esimerkiksi Vaasassa onnistui olemaan vielä sysipaskaa Sportiakin huonompi. Ei se minusta vie mitään sen paremman joukkueen suoritukselta pois.

Asylum

Luottopelaaja

Kyllä tuo Sportin puolustaminen oli kyllä ihan täysin luokkaa ”divari”. Jatkuvasti sai Tapparan äijä yksin häärätä maalilla.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
No höpöhöpö. Sport oli todella huono eikä maalivahti saanut mitään kiinni.

ipa1970

Luottopelaaja
Kyllä itseä jaksaa sapettaa että ”meidän” rautiainen vetää naapurin paidassa.
Tehnyt 12 minuutin roolissaan 13 pinnaa ja +4.
Meidän ykkösvitjan takana paras pistenikkari najman 9 pinnaa ja -2.
Rautiainen varmasti näitä jotka tekevät hienon kiekkouran.

Kyllä enemmän kuin mielellään katsoisi omia ”rautiaisia, keskisiä” meilläkin.

Tuovat ison mausteen rosteriin.

Teme-74

Luottopelaaja
Kyllä itseä jaksaa sapettaa että ”meidän” rautiainen vetää naapurin paidassa.
Tehnyt 12 minuutin roolissaan 13 pinnaa ja +4.
Meidän ykkösvitjan takana paras pistenikkari najman 9 pinnaa ja -2.
Rautiainen varmasti näitä jotka tekevät hienon kiekkouran.

Kyllä enemmän kuin mielellään katsoisi omia ”rautiaisia, keskisiä” meilläkin.

Tuovat ison mausteen rosteriin.
Niin muaki hiukan se ärsyttää, turha sitä on kiistää. Mutta täytyy samalla muistaa, että joka kausi näitä sopivia ei vaan ole, ja erilaisista syistä. On näitä Järventien kaltasia joilla on kamala kiire päästä miesten peleihin, sit on Rautiaisia joilla on muita, ilmeisesti perusteltavissakin olevia syitä, ja sit toki pelitaidollisia. Kausissa on kovia vaihteluja miten paljon on lahjakkaita tulossa jne.. Tulevaisuus tällä hetkellä näyttää Ilveksen osalta hyvältä mm, Kos,Soini ja Laurel nyt etunenässä, ja sit hiukan nuorempia lahjakkuuksia käsittääkseni tulossa useampiakin.
Kaikkia ei voida pitää luulen, mutta ne kirkkaimmat on syytä kyllä huolehtia pysymään Ilveksessä.

Toki täytyy sanoa että ei ne asiat Tapparassakaan täysin satukirjassa mene. Juurihan Kärki halus pois ja meni Ässiin, toisaalta Kulonummi pelaa kaiketi läpimurtokautta K-Espoossa. Utunen esimerkiksi meillä ja läpimurtonsa teki Pulikaaneissa.

Mennään reipaasti ohi tän langan aiheen, mutta liittynee sun alottamaan juttuun, joten tulevaisuudessa pitää pelaajapolitiikassa mielestäni pyrkiä täyttämään nelosketjua junnuilla, ja siitä kykyjen mukaan hierarkiassa ylöspäin. Jos vaikka tulevaisuudessa ei tarvisi hinta-laatu suhteeltaan hintavilla pelaajilla täytellä alaketjuja, vaan olisi enemmän pelimerkkejä satsata vaikkapa 2-3 ekan ketjun laatuun.

ipa1970

Luottopelaaja
Mennään reipaasti ohi tän langan aiheen, mutta liittynee sun alottamaan juttuun, joten tulevaisuudessa pitää pelaajapolitiikassa mielestäni pyrkiä täyttämään nelosketjua junnuilla, ja siitä kykyjen mukaan hierarkiassa ylöspäin. Jos vaikka tulevaisuudessa ei tarvisi hinta-laatu suhteeltaan hintavilla pelaajilla täytellä alaketjuja, vaan olisi enemmän pelimerkkejä satsata vaikkapa 2-3 ekan ketjun laatuun.
Jep.
Kyllä peliaikaa ja vastuuta olisi pitkäjänteisesti pystyttävä näille omille antamaan ja ottamaan liigassa ne viimeiset stepit.

Varmasti iso syy että nämä lahjakkuudet näkevät urallaan paremmat mahdollisuudet muualla kuin ilveksessä päästä liigatasolle ja siitä etiäpäin.

Juurikin kirjoittanut aikaisemmin samaa että junnuille pitäisi rohkeasti näyttää positiivista signaalia että meilläkin annetaan Ja halutaan omia poikia liigamiehistöön ja samalla saadaan niitä euroja enemmän kohdistettua kärkivitjoihin.

Lisäksi molemmat, kasvattaja rahat sekä omat pojat kaukalossa kiinnostaa aina.