Nyt äkkiä viestiä Californiaan, että sopimusta pojalle ja sitten meille lainalle.Dostal palaa Kometaan ihan alkuperäisen suunnitelman mukaan. Ei Ilves laske hänen varaansa ensi kauden maalivahti tilannetta.
Oli varattua et varmaan joku ehti ensin...Nyt äkkiä viestiä Californiaan, että sopimusta pojalle ja sitten meille lainalle.
Selostaja kertoili eilen, että Ilveksen alivoima% parantunut jyrkästi kun Dostal tuli mukaan. Koko kauden av ollut liigan surkeinta vähän yli 70% ja ennen eilisiltaa neljän edellisottelun av yli 80%.
Nyt äkkiä viestiä Californiaan, että sopimusta pojalle ja sitten meille lainalle.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös Eurooppaan palautettaessa ole kunnioitettava voimassa olevaa sopimusta?
Ikäraja menee 20 vuodessa, sen jälkeen esim. Ilveksestä varatun pelaajan voi lainata vaikka Lukkoon jos siltä tuntuu.
Mitähän siinä Sebastian Revon (20v+) sopimuksessa luki, koska Tapparahan vaati hänet onnistuneesti takaisin siinä vaiheessa kun häntä oltiin laittamassa AHL:ään?
Kuulostaa silti erikoiselta, että Tappara olisi pystynyt "vaatimaan" mitään. Aika moni suomalainen pelaaja aloittaa farmin kautta Revon ikäisenä ilman, että kukaan tulee estämään farmikomennusta. Voisiko kyseessä olla vaan väärinymmärrys ja Repo itse halusi mieluummin palata Tapparaan kuin mennä farmiin?
Vai olisko se niin että näissä sopimuksissa on aina se Liigaan palauttamisen oikeus, ja tappara ilmeisesti ainoa joka sitä oikeutta käytti ?Mitähän siinä Sebastian Revon (20v+) sopimuksessa luki, koska Tapparahan vaati hänet onnistuneesti takaisin siinä vaiheessa kun häntä oltiin laittamassa AHL:ään?
Toki jälkeenpäin Repo & agentti tämän Tapparalle "kostivat", mutta palautushan oli täysin sopimuksen mukainen.
Kaivelin Ylen uutisen ja siinä sanamuoto olikin toisenlainen. Sen mukaan vain ykköskierroksen varaukset voidaan velvoittaa farmiin, muilla on oikeus palata Eurooppaan mikäli paikkaa NHL:ssä ei irtoa. Tappara ei siis Repoa voinut pakottaa takaisin Suomeen mutta Repo sai palata maitojunalla jos itse niin valitsi.