Lukas Svejkovsky

Mä en ihan täysin ymmärrä tätä Svejkovskyn lynkkaamista. Mun silmään oli tänään ihan hyvä peli moneen muuhun verrattuna. Haki kuitenkin ratkaisuja ja uskalsi pysyä kiekossa. Meni jopa maalin eteen hakattavaksi muutamassa paikassa pelaamaan tilanteet loppuun. Toisin kuin esimerkiksi Ratinen, Török ja Lööke.

Mä en ihan täysin ymmärrä tätä Svejkovskyn lynkkaamista. Mun silmään oli tänään ihan hyvä peli moneen muuhun verrattuna. Haki kuitenkin ratkaisuja ja uskalsi pysyä kiekossa. Meni jopa maalin eteen hakattavaksi muutamassa paikassa pelaamaan tilanteet loppuun. Toisin kuin esimerkiksi Ratinen, Török ja Lööke.
Voi mahdollisesti olla, että arviot tai puuttelliset näytöt perustuu pidempään aikaan kuin yhteen iltaan.
Ei tästä pelaajasta ole voittamisen suhteen mitään hyötyä. Keväällä aika rohkeaa jos uskalletaan peluuttaa huonosti puolustavaa pelaajaa, joka on tehnyt ~15 tehopistettä.
Tässähän se on hyvin kiteytetty mitä todellisuudessa sinne viivan alle jää.

Voi mahdollisesti olla, että arviot tai puuttelliset näytöt perustuu pidempään aikaan kuin yhteen iltaan.
Kannattaisi ehkä antaa vielä muutama peli tulosyksikössä ja katsella sitten uudelleen. Nättisen vierellä tällä hetkellä ainakin aivan toivotonta tehdä tulosta, ja siinä peluutettu pääosin.

Jos ei lähde tulosyksikössä niin ulos ja uutta miestä tilalle. En itse vielä luovuttaisi Svejkovskyn suhteen, mahdollinen upside on niin iso pelin löytyessä. Nelosessa Nättisen kanssa se tuskin tulee tapahtumaan.

Mä en ihan täysin ymmärrä tätä Svejkovskyn lynkkaamista. Mun silmään oli tänään ihan hyvä peli moneen muuhun verrattuna. Haki kuitenkin ratkaisuja ja uskalsi pysyä kiekossa. Meni jopa maalin eteen hakattavaksi muutamassa paikassa pelaamaan tilanteet loppuun.

Harvinaisen samaa mieltä. Jos kyse olisi esimerkiksi siitä, että Svej vain kyttäisi takatolpalla tekemättä itse ollenkaan töitä tai kiukuttelisi tai katoaisi täysin kuvasta pelin muuttuessa fyysisemmäksi, voisin yhtyä kuoroon.

Sen sijaan on nimenomaan pistänyt silmään kuinka paljon Svejkovsky tekee hommia tilanteiden rakentamiseksi. Kiekottomana ahnaasti liikkeessä hyökkäyspäässä, kiekollisena ratkaisuja joihin suurin osa Liiga-pelaajista ei pysty. Omaleimainen taituri. Ja kuten yllä hyvin todettu: Svej ei pelkojeni vastaisesti kadonnut eilen kuvasta, vaan pelihuumori säilyi melartien hakkaamisen keskelläkin.

Se on tietenkin helppoa allekirjoittaa, että Sport-pelin jäähy oli tyhmä. Tuollaisia selkeitä oikosulkuja tyypille tulee varmasti sattumaan jatkossakin. Yleisesti ottaen kun katsoo Svejkovskyn jäähysaraketta ottelu ottelulta koko kaudelta, vaikeaa olla kahdeksasta yksittäisestä pikkukakkosestakaan erityisen huolissaan. Ja siihen en ole kiinnittänyt huomiota miten Svejkovsky puolustaa tai pelaa noin muutoin viisikossa. Olettaisin kuitenkin että Hölön tyylissä se näkyisi räikeästi jopa tällaiselle tavan katsojalle, jos olisi ihan skutsissa.

Alkukaudesta Svej oli vain varjo, mutta Luulaja-kotipelissä joulukuun puolivälissä ainakin asenne ja liike näytti uudestisyntyneeltä siihen verrattuna. Palstalla raportoitiin, että oli ollut hyvä jo sitä edeltäneenä KooKoo-viikonloppuna. Mielestäni sama tuoreus alkukauteen verrattuna näkyy edelleen. Se on siinä mielessä ilahduttavaa, että alkukausi oli hänelle varmasti vaikea ja pelkäsin monen muun tavoin hänen luovuttavan kun arki ei olekaan enää "helppoo ja kivaa". Jos Svej onnistuu (tietty muiden avustuksellakin) kaivamaan itsensä pohjalta tulostaululle, se romuttaa jälleen omia ennakkoluuloja ja kertoo pelkästään hyvää luonteesta.

Nyt puuttuu vain ne tehot. Tähän noin kuukauden pirteämmälle ajanjaksolle mahtuu kolme maalia, mutta nyt olisi mahdollista nousta esiin väläytyksistä vastuunkantajaksi, ynnämuut-osastolta terävimpään kärkeen. Toivon koko sydämestäni, että hyvä tekeminen alkaa pian tuottaa tehoja ja saadaan veijarista virtuoosi kevääksi.

Kattokaa noita lättyjä, tilannenopeutta, suunnanvaihtoja, laukasu joka lähtee nopeesti. Kun vaan alkaisi natsaamaan niin potentiaali on ihan älytön. Koko ajan paranee. Toki virheitä tulee edelleen ja niin kuuluukin. Tuntuu että ketjukavereita ei oikein löydy, mutta luo yksin tällä hetkellä hyvin paikkoja. Toista yhtä taitavaa ei meillä ole. Tasaisuutta vielä ja itseluottamusta lisää niin hyvä tulee. Hyvä ettei luovuttu tästä meinaa kevättä kohden mennään ja vauhti kiihtyy. Ratkasee vielä isoja pelejä. Mark my words.

Kattokaa noita lättyjä, tilannenopeutta, suunnanvaihtoja, laukasu joka lähtee nopeesti. Kun vaan alkaisi natsaamaan niin potentiaali on ihan älytön. Koko ajan paranee. Toki virheitä tulee edelleen ja niin kuuluukin. Tuntuu että ketjukavereita ei oikein löydy, mutta luo yksin tällä hetkellä hyvin paikkoja. Toista yhtä taitavaa ei meillä ole. Tasaisuutta vielä ja itseluottamusta lisää niin hyvä tulee. Hyvä ettei luovuttu tästä meinaa kevättä kohden mennään ja vauhti kiihtyy. Ratkasee vielä isoja pelejä. Mark my words.
Olihan tuo 6-0 maalin Svejkovskya parhaimmillaan.

Takaisin