Maaotteluseuranta

Siitä myös plussa Pendolle ja valmennukselle, että laittoivat tuota Rantasen kentän yrittään tyhjiin. Saattoi olla oikeasti tärkeä maali, vaikka tyhjiin menikin.

Ruotsin voitto 3-0 olis paras tulos Suomelle.

Juu, totta. 4-1 toki käy myöskin, mutta silloin pitää itse voittaa Italia ainakin neljällä kassilla. Kolmoseksi Suomi jää vain 5-2, 6-3, 7-4 tms. tuloksilla jos itse voittaa Italian. Slovakia puolestaan voittaa lohkon vielä kahden maalin tappiollakin.

Juu, totta. 4-1 toki käy myöskin, mutta silloin pitää itse voittaa Italia ainakin neljällä kassilla. Kolmoseksi Suomi jää vain 5-2, 6-3, 7-4 tms. tuloksilla jos itse voittaa Italian. Slovakia puolestaan voittaa lohkon vielä kahden maalin tappiollakin.

Ja Ruotsin mahdollisuuksia vähintään kolmen maalin voittoon syö aika paljon se, että jos Slovakia on lopussa maalin tai kaksi perässä, siellä tuskin on hirveästi intoa ottaa veskaa pois.

Kertoimien mukaan Ruotsi on juuri kolmen maalin suosikki:

Liitteet

• Screenshot 2026-02-13 at 16.33.16.png
    Screenshot 2026-02-13 at 16.33.16.png
    36,6 KB · kertaa luettu: 28
  • Tykkää
Reactions: Pok
Jos ja kun Suomi voittaa Italian, niin Ruotsihan siellä molaria tulee ottamaan johtoasemassakin pois. Korostaa vain sitä kuinka tauno veto oli tässä antaa Suomelle ilmaiseksi tuo 4-1-maali. Varsinkin siinä kun oli enää se 45 sekuntia jäljellä, niin aivan teoreettista olisi ollut enää nousta tasuriin ilman maalivahtia kahden maalin takaa, mutta silti vaan vielä vedettiin uudestaan molari pois ja Suomi pääsi tekemään potentiaalisesti erittäin krusiaalin maalin jatkon kannalta.

Yleensä ruotsalaiset ovat hyviä tässä "cut your losses" -toiminnassa, mutta nyt taisi peli viedä valmennusjohtoa liikaa ja iso kuva unohtui.

Niinhän se onkin, mutta luulen, että Ruotsi lähtee oletuksesta, että Suomi voittaa Italian jolloin molaria vedetään pois jos johdetaan yhdellä tai kahdella maalilla lopussa.

Takaisin