Vs: Mark Hurtubise
Siirsin tämän harjoitusotteluita käsittelevästä ketjusta tänne, koska lainattu pätkä koskee vain Hurtubisea.
Artsi sanoi:
Kranttu sanoi:
Tupsukorva35 sanoi:
Pistepörssi, mukana Pitsiturnaus:
Mark Hurtubise 9 ott. 3+1=4
Näihin päädyttiin!
Ja mitä tästä opimme? Whuu, Mark Hurtubise meidän ykköspyssy!
Tuolla tahdilla pääsee kauden aikana 20 maaliin ja vähintään sen verran pystyi tekemään viime kaudella 7 pelaajaa koko liigassa. Jos siis tahti jatkuu liigassa tuollaisena, niin onhan meillä siinä maalitykki.
Henkilökohtaisesti pidän harkkamatseissa tilastoja tärkeämpänä asiana kokonaisuutta. Tämä koskee joukkuepeliä (lopputuloksella ei niin suurta painoarvoa kuin pelaamisen laadulla) sekä myös pelaajia yksilöinä (tehopisteillä ei niin suurta painoarvoa kuin esityksillä). Näkemissäni otteluissa (Pitsiturnaus sekä Brynäs- ja ensimmäinen Blues-matsi) Hurtubise ei esittänyt mitään sellaista, jonka perusteella häntä voitaisiin pitää 20 maalin miehenä, vaikkakin "tasaisen tahdin taulukko" treenipelien perusteella tällaista lupaileekin.
Hurtubisen maaleista kaksi tuli kahden miehen ylivoimalla (vai oliko jälkimmäisen Blues-pelin maali yhden miehen yv:llä?), eikä näitä kahden miehen ylivoimatilanteita tule runkosarjassa niin montaa kuin harkkapeleissä, joissa valmentajat jopa toivovat joukkueelle treeniä yv- ja av-pelaamisesta. Tasaviisikoin ja yhden miehen ylivoimalla Mark oli pääasiassa suorastaan käyttökelvoton.
Kovin skeptinen olen sen suhteen, että Hurtubise tulisi 20 maalia Liigassa iskemään. Itse asiassa jo 30 ottelun näkeminen Liigassa olisi annetuilla näytöillä ihme. Toisaalta Ilveksen taloustilanne on sitä luokkaa, että Hurtubisea roikotettaneen heikoista esityksistä huolimatta rosterissa mukana, koska vaihtaminen ja/tai sopimuksen purkaminen tulisi liian kalliiksi.
Olen toki enemmän kuin mielelläni väärässä tämän asian suhteen.