Joo, näin on muistinpanojeni mukaan käynyt. Noita on siis jo tähän mennessä tullut 1 enemmän kuin viime kaudella, jolloin hän oli rikkeen kohteena 17 kertaa, silloinkin siis eniten joukkueesta. Yhdessä noista kauden 21-22 tilanteissa myös Matiakselle vihellettiin jäähy eli ylivoimiin nuo rikkeet johtivat 16 kertaa. Olen näitä tuonne tilastoketjuun aina silloin tällöin laajemminkin raportoinut. Mulla meinaa olla vähän liikaakin näitä seurattavia asioita, niin en ole noita sen kummemmin ehtinyt yksilöimään, että millaisista tilanteista ja millä kentän osa-alueilla nämä on tarkalleen ottaen tapahtunut. Tuo olisi ihan mielenkiintoinen lisä näissä Mäntykiven kaltaisissa ääripään tapauksissa. Jäähyt ovat kuitenkin tulleet seuraavissa peleissä:
Kierros 3 Hifk
Kierros 5 Tappara (3kpl)
Kierros 6 Pelicans
Kierros 8 KalPa (2kpl)
Kierros 9 Hpk
Kierros 10 Tappara
Kierros 11 Jyp
Kierros 12 TPS
Kierros 17 Sport
Kierros 19 Jyp
Kierros 20 KooKoo
Kierros 22 Pelicans
Kierros 23 SaiPa
Kierros 24 KalPa (2kpl)
Jatkoaika seurasi tätä aihetta laajemmin pari kautta sitten. Heidän mukaansa Jere Innala oli tuolloin kauden rikotuin pelaaja, oltuaan 32 kertaa jäähyksi vihelletyn rikkeen kohteena 42 otteluun, mikä tarkoittaisi ottelukohtaisesti lukemaa 0,76. Mäntykivellä tällä hetkellä vastaava lukema on siis väitteeni mukaan 0,64. Sitä en sitten tiedä, miten nuo Jatkoajassa ovat huomioineet mahdolliset Salomonin tuomiot, ainakin itse olen pyrkinyt ne ottamaan huomioon. Mäntykiven kohdalla tuollaisia tilanteita en ole tällä kaudella havainnoinut.
Vaikka Liigan tilastot ovat nykypäivänä kattavat, yhtä kiinnostavaa seikkaa ei tilastoida. Nimittäin pelaajia, jotka tuottavat eniten rangaistuksia vastustajalle. Jatkoaika listaa jälleen jokaisen joukkueen eniten rikotut pelaajat.
www.jatkoaika.com