Matias Mäntykivi

Hölön kommentit pressissä oli vähän sen suuntaisia, että taitaa olla pakon sanelema tilanne tämä Mäntykivi laidassa. Olisko paikat sitten sen verran rikki, että sentterin kokonaisvaltainen pelaaminen ei onnistu? Hemmetin hyvin saa itsestään irti näköjään laiturina, mutta riittääkö tuo keskikakaista nyt sitten tämän kokeilun jälkeen.

Linkkarimies ei tänään ainakaan onnistunut aloituksissa. Varmasti on ihan viimeisiä hetkiä tämän kauden osalta koittaa näinkin radikaaleja muutoksia.

Mäntykivellä nyt ainakin kulkee, oli paikka sitten mikä tahansa. Viimeiset 10 peliä 4+7=11, +9. Olkoon sitten sarjan parhaita laitureita, jos sentteriksi on vaihtoehtoja. Jos on.
Itse tulkitsin Hölön kommentit enemmän sillä tavalla, että Mäntykivelle haluttiin nyt väkisin onnistumisia ja tehoja, johon paras paikka on tulikuumien Jasekin ja Lööken vierellä. Eiköhän Mäntyä nähdä edelleen myös sentterinä tällä kaudella, mutta mielestäni tässä toimii oikein hyvin tällainen "köyhän miehen Edmonton Oilers" -metodi jossa "McDavid" ja "Draisaitl" lyödään samaan ketjuun silloin kun hätä on suurin.

Itse tulkitsin Hölön kommentit enemmän sillä tavalla, että Mäntykivelle haluttiin nyt väkisin onnistumisia ja tehoja, johon paras paikka on tulikuumien Jasekin ja Lööken vierellä. Eiköhän Mäntyä nähdä edelleen myös sentterinä tällä kaudella, mutta mielestäni tässä toimii oikein hyvin tällainen "köyhän miehen Edmonton Oilers" -metodi jossa "McDavid" ja "Draisaitl" lyödään samaan ketjuun silloin kun hätä on suurin.
Voipi olla. Ja juu toimi kyllä hyvin, ei siinä mitään. Mäntykivi-Jasek-Lööke on kova ketju. Jasek on vuorotellen herättänyt molemmat laiturinsa. Jatkosopimuksen saisi jo julkistaa, eikä haittaa jos on painittu yksi lisävuosikin siihen jatkoksi.

Jasek-Lööke on sellainen duo jonka varaan voi jatkossakin laskea paljon.

Niin ja jos ei aloituksia oteta lukuun, niin itse en kyllä keksi miten jonkun loukin vuoksi pitäisi pelata laiturina eikä sentterinä? Ainakaan tämän päivän jääkiekkossa.

Männyllä ihan paska kausi menossa. Tehot silti 37. 10+19=29, +13. Ei kai se mikään ihme ole, että meidän Männylle lyödään Ruotsista isoa lappua nenän eteen. Polvivammaiselta ihan komeat pörssisaldot toistaiseksi. Vaikka kokonaisvaltainen pelaaminen onkin ollut vaisumpaa kuin kausi sitten.

Heikoimmillaankin Mänty on helvetin kova Liigapelaaja. Mahtava on tämän miehen kasvutarina Ilveksessä ollut. Toivottavasti palaa sitten joskus vielä takaisin.

Niin ja jos ei aloituksia oteta lukuun, niin itse en kyllä keksi miten jonkun loukin vuoksi pitäisi pelata laiturina eikä sentterinä? Ainakaan tämän päivän jääkiekkossa.
Niin ja eilisen aloituksethan menivät vielä lukemin Jasek 9, Mäntykivi 7. Eli käytännössä molemmat ottivat aloitukset aina vahvalta puoleltaan, jos olivat samaan aikaan kentällä. Periaatteessa sentteri joutuu hieman enemmän kamppailemaan puolustuspäässä, mutta en kyllä itsekään keksi oikein muita syitä miksi joku pelaisi laiturina loukin takia.

Niin ja eilisen aloituksethan menivät vielä lukemin Jasek 9, Mäntykivi 7. Eli käytännössä molemmat ottivat aloitukset aina vahvalta puoleltaan, jos olivat samaan aikaan kentällä. Periaatteessa sentteri joutuu hieman enemmän kamppailemaan puolustuspäässä, mutta en kyllä itsekään keksi oikein muita syitä miksi joku pelaisi laiturina loukin takia.

Jep ja taas huhuissa olleisiin polvivaivoihin tuolla ei pitäisi olla edes merkitystä. Oikeastaan siinä mielessä päinvastoin, koska väittäisin laiturina tulevan enemmän kaarre/käännös ja stop & go luistelun tuomaa rasitusta polviin. Toki tämä tuokin on vähän klassista vanhan liiton pelipaikkojen "stereotypiaa" mutta silti väittäisin, että polviin tulee enemmän rasitusta kun pelaat laiturina vs sentterinä.

Hölön kommentit pressissä oli vähän sen suuntaisia, että taitaa olla pakon sanelema tilanne tämä Mäntykivi laidassa.
Vaikka itse ajattelenkin, niin että Mäntykivi on pakon sanelemana siirretty laitaan, mutta pressin perusteella en kyllä ite Hölön kommenteista päättelisin mitään tällaista

Viimeksi muokattu:
Oma tulkintani oli tismalleen sama.

Ja ylipäätään tuo Männyn laittaminen kesken Jukurit pelin tohon Jasekin ja Lööken kanssa antaa sellaista signaalia valmennukselta noille kolmelle, että ottakaa tää joukkue reppuselkään ja näyttäkää olevanne eturivin pelaajia. ”Teidän tehoja tarvitaan nyt”- tyyppisesti.

Takaisin