Vs: Michael Keränen
Tämä saattaa mennä ohi aiheen, mutta moderaattorit siirtäköön oikeaan ketjuun jos niikseen tulee
Juho Mielonen, Matias Myttynen.... rivipelaajia ja ei kannata todellakaan väkisin pitää.
Kuitenkin selkeää liigatasoa ja viime vuosien Ilveksellä edes liigakelpoisten pelaajien haaliminen on ollut vaikeaa. Lisäksi molemmat ovat runkopelaajia omissa joukkueissaan ja molempien piti olla mukana Ilveksen "omat pojat"-projektissa.
Juha Metsola, Riku Helenius... maalivahteja oli silloin ihan liiankin kanssa, ei voi pitää puolta tusinaa maalivahteja palkkalistoilla
Helenius torjui JYP:lle Suomen mestaruuden, Metsola Tapparalle hopeaa. Helenius tähyää paikkaa NHL:ssa, Metsola on iso osa Tapparan Suomen mestaruutta tavoittelevaa joukkuetta ja miehellä on tulevaisuus edessä. Mihin suuntaan Tero Leinosen, Pasi Häkkisen, Miika Wiikmanin, Hannu Toivosen, Juha Pitkämäen, Jani Hurmeen ja Markus Korhosen ura on ollut menossa Ilves-kausien jälkeen?
Marko Anttilaa yli puolet faneista haukkui viimeiset kaudet ja halusi heittää kaverin pihalle
Itse kyllä muistan täysin päinvastaista, Stretsi oli fanien suosikki ja lähtö kirpaisi vaikka fanit ymmärsivät halun hakea uusia haasteita uralleen. Tai sitten kuulun siihen pienempään puolikkaaseen.
Joonas Rask oli menetys, mutta "iloa" hänestä oli ilmeisesti Jokereillekin vain kauden verran.
Matias Soinnun kohdalla aika näyttää tekikö kaveri itse virheen lähtiessään
Jokereiden rosteri oli kova ja siitä Joonas paikkaansa löytänyt, mutta sai siitä huolimatta mahdollisuuden tavoitella NHL-unelmaa. Uskon että Sointu ottaa Suikkasen kovassa koulussa askeleita eteenpäin.
Siitä voidaan loputtomiin kiistellä missä vaiheessa uraansa pelaajat ovat Ilveksen jättäneet, mutta viestini pointti voidaan pukea kahteen kysymykseen 1: Miksi Ilves kasvattaa pelaajia muiden joukkueiden runkopelaajiksi? josta seuraa 2: Mitä järkeä on siinä, että suuri ja laadukas juniorityö tuottaa pelaajia toisten tarpeisiin? Vaikea on pelaajan urakehitystä arvioida ja joskus maisemanvaihto tekee hyvää. Tuo siirtyneiden pelaajien lista on kuitenkin Ilveksen kohdalla niin pitkä, että olisi aiheellista kysyä että mitä meillä tehdään väärin?
mm. Alexander Ruuttu, Roberts jekimovs, Miro Hovinen, Niko Peltola(tulisilloinmestiksestä), Juha Järvenpää Ja kaikki nuo löytyy tämän hetken Ilveksestä. Että kyllä siinä mun mielestä rusinoita ihan tarpeeksi on.
Ei tämä "Rusinat muiden pullista":kaan ole Ilveksessä ihan halutulla tavalla toiminut, koska minulle tulee mieleen lähinnä Jukka Tiilikainen, Sami Helenius, Tommi Turunen, Henrik Juntunen, Turo Järvinen, Tomas Kurka, Miikka Männikkö, Matti Uusivirta, Jarkko Kauvosaari, Ville Snellman, Pasi Salonen, Antti Hulkkonen, Samuli Kivimäki jne. Muista joukkueista löydettyjä kehityskelpoisia pelaajia, jotka ovat Ilveksessä kukkaan puhjenneet minulle tulee mieleen vain Masi, Toni Koivisto ja varauksin Jussi Pesonen. Ja tähän päälle vielä lista Haden "löytöjä" ja se lista on pitkä ja surkuhupaisaa luettavaa.