On kelpo valkku ja päteväkin vielä.
Eniten harmittaa se Hifkille taannoin tekemänsä ratkaisumaali. Sillä vietiin meiltä mestaruus. Sitä ei voi antaa anteeksi. No ehkäpä nyt keväällä Ilveksen viimein tultua uudestaan näkösälle ja pytyn hakuun.
Vaikka Vesku sen Oltsun ronkun olisi hoidellut ja 3. peli jatkunut, niin olisikohan Ilveksen mestaruusmahdollisuudet tuossa kohdassa olleet viittäkään prosenttia? Kuitenkin olisi itse pitänyt hoitaa tuo jatkoaika ja sitten vielä voittaa parikin matsia.
Jos katsoo jälkikäteen tota Hifkin rosteria, niin on kyllä jäätävää seppää siellä. Hienosti skoutattu Kekäläiseltä, vaikka tietenkin onneakin tarvitaan aina matkaan. Ilveksen 1998-miehistö olisi monena muuna kautena riittänyt kultaan, mutta tuolla kaudella valitettavasti ei (eikä seuraavanakaan, kun Hifkin lisäksi Tepsillä oli kunnon NHL-miehistö, mutta vaikkapa Tapparan 2003 miehistö olisi todennäköisesti kaatunut). No, se menneistä.
OJ on tosiaan ihan eri mies kuin se parikymppinen kusipäinen kukkopoika aikanaan. Itse olin erittäin skeptinen miehen valmennustaidoista, mutta tehnyt ainakin tähän mennessä minut naurunalaiseksi.