Kaikkien niiden pienten detaljien jälkeen tämähän se kaikkein tärkein on. Lisäksi se, että on päätös tehty, lapsista kasvaa ilvesläisiä vaikka väkisin.
Väkisinhän tai "pakottamalla" ei tule tunnetusti, kuin verta ja paskaa. Oma isä Tapparan kausareita 8kpl 1982-2019 omisti.Itse tein valinnan sen takia, että Hervannan futis- ja lätkäjoukkueissa tuli ilvesververeitä pidettyä. Ei meillä koskaan isän kanssa mitään ongelmia ole ollut toisten joukkueiden peleissä käydä. Vei minut myös 1985 mestaruuspeliin, ku olin 7v ikänen, koska lippuja sai suhteilla. Ei ollut nettejä ja Kupittaan Shell, mistä lippuja sai ostaa, oli isän asiakas. Eikä ole kavereidenkaan suhteen liian kireetä ollut. Käydään molempien peleissä, omasta seurasta riippumatta. Juttua riittää. Käydään jopa Kooveen peleissä. Siellä omista tutuista jengillä on eniten pelejä pelaajana tullut pelattua. Monesti on finaalipelejäkin tullut katsomassa käytyä, vaikka Ilves ei niitä ole pelannutkaan
Se, että Ilves on olennainen osa arkea ja riippuvuus, ei tarkoita sitä että muita joukkueita olisi pakko vihata... Eihän kukaan yksin voi mitellä. Liigan muidenkin pelien seuraus on OK, kuten esim NHL pelien.
EDIT: Semmonen kommentti myös, että joskus on sanottu notta ne eniten "Hesaa" puhuvat on muutama vuotta sitten sinne muuttaneita "junan tuomia". Olen, itse yli 300 Tapparan peliä livenä katselleena, käynyt jäätäviä keskusteluja tapparafanien kanssa. Vähän sama fiilis valitettavasti joskus tullut Ilveksen "ultrafanien" kanssa. Roskien levittelyä ja tyhmää junnu uhoa. Alkoholin tarjoulualueelle eksyy "liian humalassa olevia, mutta asiallisia" ihmisiä, jotka aiheuttaa järjestyshäiriöitä
Olen koska tahansa valmis face to face kohtaamaan kummankin näistä sankareista. Teitte hallaa seuralle.