Muiden jääkiekkojoukkueiden uutiset

Status
Viestiketju on suljettu.

Pok

Tähtipelaaja
Vs: Muiden joukkueiden uutiset

toskala sanoi:
HIFK teki liigalle tutkintapyynnön Jani Hakanpään taklauksesta, joka IFK:n mukaan osuu Juha-Pekka Haatajaa "suoraan päähän". Syy on siinä että HIFK haluaa "testata liigan kurinpitojärjestelmän tasapuolisuuden". Otteluvalvoja Rami Savolainen ei nähnyt asiassa mitään sellaista, että sitä olisi pitänyt viedä kurinpitäjälle.

Kaksinaisia ajatuksia herättää. Ei tämä toisaalta ole HIFK-brändin mukaista toimintaa

Hifkihän on tehnyt vuosien saatossa liigajoukkueista eniten näitä tutkintapyyntöjä vastustajien taklauksista,että sikäli nimenomaan brändin omaista toimintaa jälleen kerran tähän turvautua.

El Reino

Tähtipelaaja

toskala sanoi:
Syynä on oppiminen. Tapparassa on selkeästi opittu niin omista virheistä kuin muidenkin. Tappara päätti, ettei tämän uuden tulemisensa jälkeen enää toista samaa virhettä kuin 2003 mestaruuden jälkeen.

Tapparan puolella kaksi keskeistä virhettä, joista otettiin opiksi, olivat:
1. Valmennuksen merkitystä ei saa aliarvioida, koska tällä on vaikutusta urheilullisten syiden lisäksi myös joukkueen houkuttelevuuteen pelaajien ja agenttien silmissä
2. Urheilullisen kilpailukyvyn on resurssimielessä oltava riittävä. Toisin sanoen - pelaajabudjetin on mahdollistettava vähintään haastajan asema vuodesta toiseen, mikä vaatii (omistajien alkupanostuksen lisäksi) myynnin ja liikevaihdon kehittämistä.

Näillä parilla korjausliikkeellä mennään tässä sarjassa pitkälle, kunhan vielä onnistutaan käyttämään eurot oikein. Vältetään menneen talveen lumia ja hankitaan säännönmukaisesti joukkueeseen ison läpimurron tehneitä tai sen partaalla olevia pelaajia paikkaamaan poistumaa.

Ihan on pakko ottaa hattu päästä, kuinka hienosti tämän toteutuksessa on onnistuttu.

Teme-74

Luottopelaaja

El Reino sanoi:
kunhan vielä onnistutaan käyttämään eurot oikein. Vältetään menneen talveen lumia ja hankitaan säännönmukaisesti joukkueeseen ison läpimurron tehneitä tai sen partaalla olevia pelaajia paikkaamaan poistumaa.

Ihan on pakko ottaa hattu päästä, kuinka hienosti tämän toteutuksessa on onnistuttu.
No tuossahan se menestyksen avain on. Koko ajan joukkuetta rakennetaan tulevia vuosia varten, mikä takaa menestyksen jatkuvuuden. Toki tässä on oltava osaaja rakentamassa ja tietysti houkutteleva organisaatio.

Luottopelaaja

http://www.jatkoaika.com/Uutiset/tämä-mitätöi-hifkn-kurinpitovalituksen-–-katso-video/200426

Kaikista ei ole JMJ:ksi. Sukellusproffa vois alkaa vetää jotain kesäkursseja esim. 'tuplamestarin kolmen viikon daivauskurssilla opit suoraan grandmasterilta. Viikko yksi:ponnistus ja sen ajoitus, viikko kaksi: heittäytyminen jäähän (draamaopetuksen menetelmin), viikko kolme: pahaa loukkaantumista enteilevä jäästä nouseminen ja vaihtoon taluttaminen. Seuraavassa vaihdossa jäälle paluu.

sämpylä

Luottopelaaja

Ens kauden kuukauden pelaaja äänestyksen lisäksi voitaisiin valita "kuukauden hame" pelaaja

toskala

Luottopelaaja

#13 sanoi:
http://www.jatkoaika.com/Uutiset/tämä-mitätöi-hifkn-kurinpitovalituksen-–-katso-video/200426

Kaikista ei ole JMJ:ksi. Sukellusproffa vois alkaa vetää jotain kesäkursseja esim. 'tuplamestarin kolmen viikon daivauskurssilla opit suoraan grandmasterilta. Viikko yksi:ponnistus ja sen ajoitus, viikko kaksi: heittäytyminen jäähän (draamaopetuksen menetelmin), viikko kolme: pahaa loukkaantumista enteilevä jäästä nouseminen ja vaihtoon taluttaminen. Seuraavassa vaihdossa jäälle paluu.

Kyllä Pavel Rosan suoritus kaikessa härskiydessään on silti tämän genren ylivoimaisin suoritus koskaan.

https://www.youtube.com/watch?v=KxTQxQPCLdM

mirasane

Vakiokokoonpanossa

SaiPaan pitkin kevättä huhuttu Emil Oksanen, on varmistumassa. Ilmeisesti kahden vuoden sopparilla Lappeenrantaan:
https://mobile.twitter.com/marcus_griep/status/984325078711087104

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=221337

bruttokansantuote

Luottopelaaja

Tuli luettua Jatkoajan bandwagon-ketjua, ja suu auki ihmeteltyä, kun siellä pari nimimerkkiä kehui Tappara-faneja tyylikkäiksi, ja joilta kuulemma ylimielisyys loistaa oikeastaan täysin poissaolollaan. Hah, ne on sitten varmaan jättänyt lukematta Jatkoajasta kaikki ne Tappara-fanien Ilvestä/Ilves-faneja kohtaan esittämät vittuilut ja provoilut. En tiä sitten, onko Tappara-fanit muita, kuin Ilves-faneja kohtaan mukavempia, mutta viime vuosina Tappara-fanien vittuilu Ilves-faneja kohtaan on ollut, kuin jotain koulukiusaamismeininkiä. Jatkoajassakin, jos Ilves-fani asiallisestikin kritisoi Tapparaa vaikka otteluseurantaketjussa, niin takuuvarmasti sieltä joku Tappara-fani tulee asiaan liittymättömästi jotain vittuilemaan Ilveksen huonosta menestyksestä - vain, koska kritisoija on Ilves-fani. Ja, jos vaikka Aamulehden tai iltapäivälehtien (tai jopa Ilveksen omalla virallisella) Facebook-sivulla on joku Ilvestä kehuva uutinen, niin siihenkin tulee kommentoimaan jotkut Tappara-fanit jotain vähättelyä, esimerkiksi tällä kaudella kerran, kun otsikossa luki Sandellista tähtipelaaja, niin joku Tappara-fani siihen kommentoi jotain, että "Vai tähtipelaaja" ja naurava hymiö. Jos ei Sandell oo tähtipelaaja, niin ei oo kyllä kukaan tämän kauden Tapparastakaan, kun Sandell (ja 2 muutakin Ilvestä) teki enemmän pisteitä runkosarjassa, kuin kukaan Tapparasta. Tuntuu, että Ilves-fanit eivät saisi edes pienesti iloita mistään Ilvekseen liittyvästä, kun aina joku Tappara-fani tulee aukomaan päätään, painamaan alas ja vähättelemään tyyliin "mestaruudet on sota-ajalta", "vuosi -85, kauan on aikaa siis", "kusiviikset". Ja Ilves-vaatteitakaan ei saisi pitää enää päällänsä, kun Ilveksen kausi jo loppui. Kumminkin niitä Tapparan mestaruuspaitoja ja mestaruuslippiksiä on sallittua ja oikeutettua ylpeänä näytellä kesällä, vaikka silloin Tapparankin kausi on jo ohi. Ja Tappara-faneille tiedoksi, että toisin kuin Tapparalla, Ilveksen pelejä pystyy seuraamaan läpi vuoden, myös kesällä, jalkapallossa, eli itse asiassa on enemmän relevanttia/"oikeutettua" käyttää vaikka Ilves-paitaa kesällä, kuin Tappara-paitaa.

Ja sitten, kun Tappara-fanit vittuilee Ilves-faneille, että "Siirry ny sääkin kannattamaan Tapparaa, kun se Ilves menestyy niin surkeasti". Tämähän tarkoittaa siis sitä, että näin sanojat ovat glory huntereita, jotka olisivat menestyksen takia valmiita vaihtamaan Tapparan kannattajista Ilveksen kannattajiksi, jos osat olisivat toistepäin, että Ilves menestyisi ja Tappara tarpoisi.

pelikirja

Luottopelaaja

Minusta olipa minkä joukkueen paita,pipo tai muu on ilo nähdä jonkun päällä.Ei tämä touhu niin vakavaksi saa mennä että kannattajat ei saa aidosti kannattaa haluamaansa seuraa sen takia et pelkää tulla solvauksen tai väkivallan uhriksi.

Isojalka

Vakiokokoonpanossa

Hohhoijaa. Aika paljon olen lukenut "Vihaan Tapparaa" "Tapparalaiset on kaikki kusipäitä" ja näihin yhdistettynä sitä v-sanaa, joka minun mielestäni tiputtaa käyttäjänsä älykkyysosamäärää joka kerta käytettäessä. Joo, olen lukenut vastaavia Tapparan foorumilla kun olen kaikki kolme kertaa siellä käynyt. Mutta. Yli puolet suvustani on Tappara-faneja, parhaat ystäväni kuuluvat Tappara-faneihin. Pitäisikö minun vihata ja inhota heitä ? Samanlaista ylimielisyyttä löytyy tietystä prosentista kaikkien joukkueiden kannattajista. Pahoitan enemmän mieleni muiden fanien haukkumisesta kuin siitä mitä muut sanovat meistä. Minua kun ei kiinnosta, mitä muut puhuvat. Pidän huolen, että pystyn itse katsomaan kaikkia silmiin ja väittelemään kiekosta ystävällisistä mutta tosissaan. Jos olen tällä mielipiteellä huono fani, voivoi. Sorry off-topic ja avautuminen, mutta rupesi ottamaan päähän tämä käytös.

bruttokansantuote

Luottopelaaja

Jumala sanoi:
Yli puolet suvustani on Tappara-faneja, parhaat ystäväni kuuluvat Tappara-faneihin. Pitäisikö minun vihata ja inhota heitä ?

Enhän mä sanonut, että ylipäätään Tappara-faneja pitäisi vihata tai inhota, minunkin suvussa ja ystävissä on Tappara-faneja, mutta he eivät ole minua kohtaan mitenkään tahdittomia ja ylimielisiä. Jos minua kohtaan on mukava, niin minä olen mukava. Totta kai on pientä kuittailua, mutta sen aivan varmasti tunnistaa sävystä, milloin kyse on kuittailusta ja milloin ilkeämielisestä ja ylimielisestä vittuilusta. Tänään viimeksi kuulin hyvähenkistä kuittailua Ilveksestä, ja hymyilin mukana. Kirjoitinkin niistä Tappara-faneista, jotka ovat ylimielisiä, en kaikista Tappara-faneista tai sinun sukulaisista ja ystävistä. Ja kun kirjoitit, että samanlaista ylimielisyyttä löytyy tietystä prosentista kaikkien joukkueiden kannattajista, niin aivan varmasti muissa Liiga-joukkueissa, kuin Tappara-faneissa, ei ole lähellekään yhtä paljon Ilveksen/Ilves-fanien henkisiä päähänpotkijoita ja henkisiä maassa makaavan hakkaajia, jotka ovat jatkuvasti muistuttamassa siitä, kuinka surkea se Ilves on ja kuinka huonosti menestynyt Ilves on jo pitkään ollut. Lue vaikka Jatkoajan keskusteluja. Jatkoajassa, kun Ilves-fani kritisoi asiallisesti negatiivisesti Tapparasta otteluseurantaketjussa jotain käynnissä olevaan Tapparan peliin liittyen (vaikkei Tapparan vastustajana siinä pelissä olisi edes Ilves), niin herkkänä ei kestetä mitään kritiikkiä Tapparasta, tätä ei kestä, pakko kuitata takaisin keskusteltavaan aiheeseen liittymättömästi tyyliin "Millos se Ilves on viimeksi voittanut mestaruuden?". Jos saman kritiikin esittäisi vaikka hyvin menestyneen Kärppien fani tai vaikka huonosti menestyneen Jukureiden fani, niin ei tulisi mitään kuittausta takaisin. Mutta kun Tapparan fani kattoo, jaha, negatiivisen kritiikin kirjoittajan suosikkijoukkueen kohdalla lukee Ilves, pakko kuitata takaisin aiheeseen liittymättömästi muistuttamalla Ilveksen surkeudesta.

Facebookin Ilves-ryhmässä oli pari päivää sitten hyvä joku Roope Ankka -tyylinen kuva ja teksti kuvaamaan ylimielisiä Tappara-faneja.

"Pahoitan enemmän mieleni muiden fanien haukkumisesta kuin siitä mitä muut sanovat meistä." Joo, niin näköjään. Tuli kyllä selväksi tuosta koko viestistäsi. ;D Itse asiassa, kun mietin, että keiltähän nimimerkeiltä tulee minulle moitteita tuosta viestistäni, niin sinun nimimerkkisi taisi tulla mieleeni. Sen verran on tullut opittua palstahistoriastasi. :D

Isojalka

Vakiokokoonpanossa

Pahoittelen, en tarkoittanut sinua. Enemmänkin purkaukseni oli yleinen. Sinun oli vain viimeinen omani yläpuolellani. Purkaus johtui osin tämän palstan kommenteista, osin fb-kommenteista. Hiljenen, anteeksi.

bruttokansantuote

Luottopelaaja

Jumala sanoi:
Pahoittelen, en tarkoittanut sinua. Enemmänkin purkaukseni oli yleinen. Sinun oli vain viimeinen omani yläpuolellani. Purkaus johtui osin tämän palstan kommenteista, osin fb-kommenteista. Hiljenen, anteeksi.

Ei siinä mitään. Ymmärsin kyllä, että tarkoitit myös yleisestikin, mutta ymmärsin ehkä väärin, että tarkoitit enemmän minulle henkilökohtaisesti, kuin tarkoititkaan.

Torski

Tähtipelaaja

Kaukofani sanoi:
Onko Honkkis mennyt Jypin hommiin kun 100 k piikki verotajalle.

Verohallinnon moka kuulemma.

Jarno Saarinen

Luottopelaaja

Jyp tiedotti ja hoisi asian mallikkaasti, Honkkis sen sijaan kiemurteli, ja selitteli puhdasta paskaa. No eihän se voinut verovelkatodistusta tiskiin iskeä, kun pakkasella oli verotili. Saattaahan tuo olla että IH oy oli veronsa väärillä maksutiedoilla maksanutkin, mutta velkaa oli. Onneksi nuo sekoilut ovat historiaa eikä nykyjohdon tekemisiä tarvitse epäillä. Jyp:n osalta aivan sama, homma historiaa ja täts it.

Alfred Lammas

Luottopelaaja

Hieno semisarja Kärpilla ja Hifkillä! Ja olihan kaunista kuunnella Selinin ja Mannerin tyylikkäitä, ammattimiehen kommentteja pelin jälkeen. Varsinkin kun muistaa Kallion surkean urputuksen Tepsin kerrassaan kelvottomien peliesitysten jälkeen. Tietenkin nämä valmennustirehtöörit hallitsevat jo virkansakin puolesta julkisen kommentoinnin aivan eri tavalla kuin joku katkera rivipeluri.

Mutta sääliksi käy lauantain voittajan puolesta. Ei ole kovinkaan mukavaa joutua huippukuntonsa tavoittaneen Tapparan murjomaksi. Mutta ehkäpä Rautakorvessa Tappara kuitenkin antaa sen verran tasoitusta, että yllättävä voitto voisi kuitenkin olla mahdollisuuksien rajoissa Kärpille tahi Hifkille.

Status
Viestiketju on suljettu.