Muiden jääkiekkojoukkueiden uutiset

Status
Viestiketju on suljettu.

vilperi

Luottopelaaja
Vs: Muiden joukkueiden uutiset

Myös Sport on julkistanut muutaman sopimuksen. Joukossa IFK-taustaiset Kristian Tuohilampi ja Robert Nyholm, sekä Lukossa ja Ilveksessä viime kaudella pelannut Jere Laaksonen.

Lähde: Jatkoaika

Ja samaan hengenvetoon pitää todeta, luojan kiitos Ilves tajusi jättää käyttämättä Laaksosen option. Mies, kun tuntui olevan pelin ulkopuolella pörräävä neppailija, vaikka pelaajan perusominaisuudet ovat miehellä hyvää luokkaa.

toskala

Luottopelaaja

No harmi :/ Itse toivoin Glenniä jo Ilvekseen Mikäköhän sain miehen siirtymään juuri Saipaan. Ottajia olisi ollut varmasti muuallakin...

Menee hieman off-topicin puolelle, mutta edelleenkin minua korpeaa se, että Glenn päästettiin aikanaan menemään ja sen sijaan Kesälle tehtiin kahden vuoden pahvi. Ja kuten nyt on nähty, ei Kesän sopimuksesta ollut Ilvekselle käytännössä mitään iloa. Puoli kautta loukkaantuneena, osan sopimuksesta vuokralla, pelillinen anti hyvin ohut ja kaikki päättyy sopimuksen purkuun. En pystynyt ymmärtämään tuota sopimusta silloinkaan ja kuten on nähty, ei se mitenkään järkevä ollut.

Ipander

Vakiokokoonpanossa

toskala sanoi:
No harmi :/ Itse toivoin Glenniä jo Ilvekseen Mikäköhän sain miehen siirtymään juuri Saipaan. Ottajia olisi ollut varmasti muuallakin...

Menee hieman off-topicin puolelle, mutta edelleenkin minua korpeaa se, että Glenn päästettiin aikanaan menemään ja sen sijaan Kesälle tehtiin kahden vuoden pahvi. Ja kuten nyt on nähty, ei Kesän sopimuksesta ollut Ilvekselle käytännössä mitään iloa. Puoli kautta loukkaantuneena, osan sopimuksesta vuokralla, pelillinen anti hyvin ohut ja kaikki päättyy sopimuksen purkuun. En pystynyt ymmärtämään tuota sopimusta silloinkaan ja kuten on nähty, ei se mitenkään järkevä ollut.

Glenn tienasi Ilveksessä 150k/vuosi, joten (yli puolta halvempaan?) Kesään vertaaminen ei ole järkevää.

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja

Itse olen hyvin tyytyväinen, ettei Glennin tasoista on/off-kiekkoilijaa kiinnitetty Ilveksen "ykköspakiksi". Mies on nähty ja ei ollut kovin kummoinen, jos ei flopannutkaan. SaiPan tasoiselle karsijaporukalle varmaan ihan kelpo viivapyssy :p

Prophet

Luottopelaaja

Carabasin Markiisi sanoi:
Itse olen hyvin tyytyväinen, ettei Glennin tasoista on/off-kiekkoilijaa kiinnitetty Ilveksen "ykköspakiksi".

Vahvasti samaa mieltä. Glennin "go with the flow"-pelaaminen oli välillä niin järkyttävää, ettei edes katsoa uskaltanut. Glennin jatkuvat nousut sekä kiekon kuljettelu toivat mieleen Jyrki Lumpeen; joskin sillä erotuksella, että Lumpeen taitotaso oikeasti mahdollisti tietynlaisen sooloilun. Jotain Glennistä kertoo se, että alkuaikoina Ilveksessä mies kyseli jokaisen vaihdon jälkeen penkillä pakkikaveriltaan, että "meniks toi vaihto sun mielestä multa hyvin?".

Lukuisat olivat ne ylivoimahyökkäykset, jotka Ilveksen päätyyn nähtiin Glennin haahuilun seurauksena. Oman maalin edessä hän yleensä seisoi selkä suorana, kun vastustaja lapioi irtokiekkoa reppuun. Se täytyy kyllä myöntää, että keväisin hän pelaamistaan paransi ja toisinaan hänen sooloilut tuottivat näyttäviä maaleja/maalipaikkoja, mutta pakkaselle silti jäätiin.

Kirjoittelin tästä jo vanhan palstan aikoihin, mutta ihmettelen edelleen sitä, miten pahimmillaan täysin hakoteillä haahuilleet Lee ja Glenn ovat jostain syystä nousseet joidenkin Ilves-fanien suosikeiksi. Toisaalta, anti on viime vuosina ollut kautta linjan sen verran laimeaa, että kai näissäkin joku voi jotain nähdä.

nestikka

Vakiokokoonpanossa

Itse olen hyvin tyytyväinen, ettei Glennin tasoista on/off-kiekkoilijaa kiinnitetty Ilveksen "ykköspakiksi". Mies on nähty ja ei ollut kovin kummoinen, jos ei flopannutkaan. SaiPan tasoiselle karsijaporukalle varmaan ihan kelpo viivapyssy :p

En lähtis Saipaa karsijaporukaksi haukkumaan, kun ite ollaan oltu siellä 3 kertaa neljän viime kauden aikana.
Mun mielestä oli korvannu Koistisen hienosti ja rahaakin olisi varmaan siihen ykkös senaan jäänyt. Toki vaan mun mielipide..

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja

nestikka sanoi:

En lähtis Saipaa karsijaporukaksi haukkumaan, kun ite ollaan oltu siellä 3 kertaa neljän viime kauden aikana.
Mun mielestä oli korvannu Koistisen hienosti ja rahaakin olisi varmaan siihen ykkös senaan jäänyt. Toki vaan mun mielipide..

Onks me oltu viimeisten neljän kauden aikana kolmesti karsinnoissa? Täytyy varmaan tulla pois täältä tynnyristä :eek:

nestikka

Vakiokokoonpanossa

nestikka sanoi:

Onks me oltu viimeisten neljän kauden aikana kolmesti karsinnoissa? Täytyy varmaan tulla pois täältä tynnyristä :eek:
2009-2010, 2011-2012 ja 2012-2013. Ainakin mun muistaakseni. Välissä tais olla Pelicans.

Hermis

Guest

Glenn ja Bruun olivat Ilveksen viimeisimmän playoff-joukkueen ykköspakit. Kumpikaan ei jatkoaja ole saanut ja muita muka parempia tänne koitettu haalia. Loppu on historiaa, eikä millään tavalla sattumaa. Glennillä on ominaisuuksia, joita monilta puuttuu. On toki heikkouiksiakin (laukaus on huonohko sekä tuo mainittu kiekon kuskailu), mutta sellaista liukua ja suoraa luistelunopeutta harvalta tuon kokoiselta pakilta löytyy. Osaava valmentaja saisi tästä paljon nähtyä enemmän irti. Virheitä tulee niille, ketkä yrittävät ratkaisuja. Pelin ulkopuolella pyörivät eivät juuri virheitä tee, mutta jäävät ne ratkaisutkin tekemättä.

Kutsukaan nyt mua vaikka K(Kyllä) G(Glenn) P(Paras on) -mieheksi, mutta kyseessä on pelimies, eikä mikään mailanjatke. Tuijotellaan nimiä ja ollaan tyytyväisiä jos pelaajaa ei kentällä juurikaan huomaa. SaiPa oli materiaaliltaan viime kaudella Ilvestä reilusti edellä (en puhu nimilistasta vaan siitä miten ne ukot pelaa).

VP

Luottopelaaja

Ei kyllä missään vaiheessa tullut Glennin höntyilyä ikävä - enkä usko että tuleekaan.

Lassi_p

Rivipelaaja

Katkerat Ilvesfanit heti Glennin Saipa-siirtoa mollaamassa ;). Mielestäni on päivänselvää että Glenn olisi vahvistus Ilveksen nykyiseen puolustuskalustoon (Vrt. Mäkinen, Pentikäinen jne.) Ei välttämättä profiililtaan "ykköspakki", mutta Glennillä on monet ominaisuudet kohdallaan ja toki myös heikkouksia. Hänen tapauksessaan vahvuudet menevät mielestäni heittämällä heikkouksien edelle.
En tiedä oliko Ilves edes osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa Glenniä kohtaa, mutta mielelläni olisin hänet Ilveksessä nähnyt.

SaulBrother

Luottopelaaja

SM-liigan kova päätös: Jonne Virtanen on IFK:n pelaaja

http://www.iltasanomat.fi/sm-liiga/art-1288567783459.html?ref=rss&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

nääsnääs

Rivipelaaja

VP sanoi:
Ei kyllä missään vaiheessa tullut Glennin höntyilyä ikävä - enkä usko että tuleekaan.
Sama. Sen luokan surffailija oli Ilveksessä, että ihan hyvä että meni Saipaan.

Rauman Kukko

Vakiokokoonpanossa

Kyllä SaiPaa voi onnitella Glennin hankinnasta. Olisi mennyt helposti Ilveksen ensi kauden kokoonpanoon.. Vai kertooko joku nyt jo pitkästä pakkilistasta 6 kovempaa nimeä?

näsinneula

Luottopelaaja

Ei tuosta ipan roosteristä ylipäänsäkään "kärkeä" löydy - toki nimi on vain tarra pelipaidan selässä - asenne ratkaisee ?

VP

Luottopelaaja

Rauman Kukko sanoi:
Kyllä SaiPaa voi onnitella Glennin hankinnasta. Olisi mennyt helposti Ilveksen ensi kauden kokoonpanoon.. Vai kertooko joku nyt jo pitkästä pakkilistasta 6 kovempaa nimeä?
Kuutta "kovempaa" ei välttämättä löydy, mutta pelaajatyypiltään esim. varmasti halvempi Kukkonen lienee Tuokkolan kokoonpanoon sopivampi. Mikään ykköspakki ei Glenn ole ja sellainen meiltä nyt ensisijassa puuttuu.

Lassi_p

Rivipelaaja

VP sanoi:
Rauman Kukko sanoi:
Kuutta "kovempaa" ei välttämättä löydy, mutta pelaajatyypiltään esim. varmasti halvempi Kukkonen lienee Tuokkolan kokoonpanoon sopivampi. Mikään ykköspakki ei Glenn ole ja sellainen meiltä nyt ensisijassa puuttuu.

Nimen omaan. Nykyinen kokoonpano ei kaipaa Glenniä tai hänen tyylistää pelaajaa. Ns. peruspakkeja löytyy ihan omasta takaa, vaikka Glenn onkin hyvä "peruspakki", häne ei ole "ykköspakki" tyyppiä.

Artsi

Luottopelaaja

VP sanoi:
Rauman Kukko sanoi:
Peltola, Järventie, Mäkinen, Kukkonen, Näppilä, Jokipakka, Tukio, Hovinen, Orenius, Mäkelä. Ei tarvetta laajuuteen, vaikka Jokipakka ja Tukio poistuisivatkin koostumuksesta. Sen sijaan "ykköspakkia" kaipaillaa joukkueeseen ja siihen Glen ei ole riittävän hyvä.

näsinneula

Luottopelaaja

Edellä mainitut nimet peräpäässä eivät aiheuta suurta tunneryöppyä allekirjoittaneessa, ikävä kyllä näytöt ovat ohkaiset.

Rauman Kukko

Vakiokokoonpanossa

Artsi sanoi:
Peltola, Järventie, Mäkinen, Kukkonen, Näppilä, Jokipakka, Tukio, Hovinen, Orenius, Mäkelä. Ei tarvetta laajuuteen, vaikka Jokipakka ja Tukio poistuisivatkin koostumuksesta. Sen sijaan "ykköspakkia" kaipaillaa joukkueeseen ja siihen Glen ei ole riittävän hyvä.

Niin kyllä itse ainakin vaihtaisin tuosta ryhmästä kaikki muut paitsi Järventien parhaina päivinään Glenniin. Ja miksei myös Näppilän jos kehittyminen jatkuu, Peltola on myös niukin naukin siinä rajoilla.

Se, että Ilveksen pakisto on jo tupattu täysin täyteen, ei muuta sitä faktaa että jotkut pelaajat ovat parempia kuin Ilveksen. Ja nyt vain on niin, että Glenn olisi todennäköisesti Ilveksen monipuolinen ykköspakki, jos olisi tullut mukaan.

Vai oletko nyt käyttäjä Artsi todella sitä mieltä, että pelkästään taitoja vertaillessa Glenn häviää muunmuassa Hoviselle, Mäkelälle ja Oreniukselle? Tämä on kyllä sitä todellista realismia.

Status
Viestiketju on suljettu.